یوسف نوری

وزیر آموزش و پرورش درباره تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور، گفت: آموزش و پرورش سال‌هاست آزمون برگزار می‌کند چون قرار است تأثیرش قطعی شود، دانش‌آموزان مجبورند درس‌های مدرسه را بیشتر بخوانند.

به گزارش مشرق، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش درباره تغییرات کنکور و تأثیر مثبت معدل در کنکور، اظهار کرد: هرچه ما در نظام آموزش و پرورش، ارزشیابی‌هایمان عمیق‌تر باشد، به نفع دانش‌آموز و نظام تعلیم و تربیت است.

وی ادامه داد: این مصوبه اخیر کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، مصوبه خوبی است به جهت اینکه آزمون‌ها تشریحی مورد توجه است اما اینکه آیا برای این کار آمادگی داریم، یک سری اسباب و لوازم می‌خواهد که یک بخش در حوزه زیرساخت‌های سنجش مثل چاپگر و اسکنر و یک بخش حق‌الزحمه امتحانات است.

نوی با بیان اینکه آموزش و پرورش سال‌هاست آزمون برگزار می‌کند و هیچ مشکلی نداشته است، گفت: همان آزمون تشریحی را برگزار کردیم و هیچ مشکلی نداشته است اما چون قرار است تأثیرش قطعی شود، دانش‌آموزان مجبورند درس‌های مدرسه را بیشتر بخوانند و در نتیجه، مدرسه را جدی‌تر می‌گیرند.

وی اضافه کرد: وقتی تأثیر معدل در کنکور، مثبت می‌شود، ممکن است دانش‌آموزان مدرسه را جدی بگیرند و ما از این جهت با مصوبه اخیر کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی موافقیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: البته اگر بخواهیم کنکور واقعی را داشته باشیم باید بر اساس سند تحول بنیادین، ارزشیابی‌ها را به‌گونه‌ای انجام دهیم که تصویری از ۶ ساحت تربیت فرد به سازمان سنجش ارائه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس