وضعیت آب و هوا، امروز ۵ آذر ۱۴۰۱ / بارش باران در نقاط مختلف کشور / کاهش دما تا ۸ درجه در برخی استان‌ها

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران و کاهش ۴ تا ۷ درجه‌ای دما در نقاط مختلف کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۱۰آذر) در اردبیل، سواحل شمالی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود همچنین در برخی مناطق شمال غرب و غرب کشور و در استان‌های قزوین، البرز و شمال تهران ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: جمعه (۱۱ آذرماه) این وضعیت در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی ادامه خواهد داشت.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، شنبه (۱۲ آذرماه) با نفوذ جریانات شمالی به غرب سواحل دریای خزر بارش در اردبیل، گیلان و غرب مازندران تشدید می‌شود همچنین با گذر موج تراز میانی جو از شمال غرب کشور در برخی مناطق شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در ادامه گفت: یکشنبه (۱۳ آذرماه) بارش در شمال غرب کاهش می‌یابد و در شرق اردبیل، سواحل شمالی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی همچنین در دامنه‌های البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و شرق سمنان بارش باران رخ می‌دهد که در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف نیز انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: دوشنبه (۱۴ آذرماه) این وضعیت در غرب سواحل دریای خزر ادامه خواهد داشت و با ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور ابرناکی و رگبار و رعدوبرق در جنوب غرب، جنوب و مرکز کشور آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در مناطقی از شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز نیز افزایش ابر همراه با رگبار پراکنده باران و وزش باد انتظار می‌رود.

ضیاییان درباره کاهش دما در کشور توضیح داد: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه کاهش ۴ تا ۷ درجه‌ای دما برای اکثر مناطق کشور به‌ویژه نوار شمالی انتظار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: تا روز یکشنبه مرکز خلیج فارس و تا روز دوشنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۱ آذر) کمی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش باد ملایم با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۴ و روز شنبه (۱۲ آذر) کمی ابری تا نیمه ابری، در بعضی ساعات غبار محلی و در اواخر وقت افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۰ و ۱۱ آذر ) بندرعباس با دمای ۳۱ درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای ۲- و ۴- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس