«جان بولتون» اذعان کرد: تحریم‌ها فقط آثار خودتوهمی ایجاد می‌کنند

مشاور امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ امروز در یاداشتی اذعان کرد: تحریم‌ها فقط آثار خودتوهمی ایجاد می‌کنند؛ به انقلاب فرهنگی در سیاست‌های تحریمی نیازمندیم.

به گزارش مشرق، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ امروز پنجشنبه در یادداشتی در وبگاه نشریه هیل مرتبط با کنگره آمریکا نوشت: ما نتوانسته‌ ایم درک کنیم که اهداف تحریم‌ های ما فریبکارانه و خلاقانه هستند و راهبردهای فرار و کاهش موفقیت را ایجاد می‌ کنند.

مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا ادامه داد: ما به تحریم‌ ها به‌ عنوان یک علامت برتری نسبت به جنگ اقتصادی واقعی راضی بوده‌ ایم. بنابراین، جای تعجب نیست که تحریم‌ ها اغلب فقط تا حدی مؤثر بوده اند یا حتی بدتر از آن، اثرات خودتوهمی به شمار می آیند.

وی در ادامه این یاداشت اضافه کرد: الگوی قوی فعالیت های ضدتحریمی مرتبط با هواپیماهای بدون سرنشین ایران نشان می دهد که موفقیت آن ها در خنثی کردن یک نظام تحریمی به آسانی برای خنثی کردن سایر تحریم ها هم قابل اعمال است.

«جان بولتون» افزود: از دیگر نمونه های مداوم شکست تحریم ها می توان به فروش بیشتر نفت ایران در سطح بین المللی، به ویژه به چین اشاره کرد. این موارد و موارد دیگر نشان‌ دهنده نیاز به یک انقلاب فرهنگی در سیاست تحریم‌ های آمریکا است؛ زیرا ما با دشمنانی مانند چین روبرو هستیم که قدرت‌ های بزرگ اقتصادی و تهدیدهای بزرگ‌تری هستند. اگر در حال حاضر اقدام نکنیم، این موضوع می تواند بعداً ما را فلج کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس