علت تاخیر در واردات خودرو/ کار دست واردکنندگان است

وزیر صمت گفت: تاخیر در واردات خودرو به این دلیل است که وارد کننده باید مذاکره کرده و قرارداد منعقد کند، از جانب ما مانعی وجود ندارد.

به گزارش مشرق، سید رضا فاطمی امین امروز در حاشیه اختتامیه فصل سوم برنامه میدون، در مورد آخرین وضعیت واردات خودرو اظهار کرد: در خصوص واردات خودرو هماهنگی‌ها انجام‌شده و اکنون یک ماه است که شرکت‌های واردکننده درگیر کار اجرا شده‌اند.

وزیر صمت افزود: تأخیر موجود به این دلیل است که واردکننده باید به مذاکره بپردازد و قرارداد منعقد کند. در این میان مانعی از سمت ما وجود ندارد.

وی در مورد احیای واحدهای راکد، تصریح کرد: احیای واحدهای راکد تبدیل به یک پروژه در خصوص معادن و صنایع شده و تاکنون موفق شده‌ایم تا ۲ هزار واحد را احیا کنیم.

وزیر صمت در خصوص حمایت‌های ناکافی از واحدهای تولیدی و تعیین سطح اعتبارات، گفت: این حرف به‌نوعی درست است. در کشور تنوع در مصارف و کسب‌وکارها و محدودیت در منابع داریم.

وی ادامه داد: این نبود توازن را باید با کارهای خلاقانه جبران کنیم؛ مثلاً در بحث منابع مالی ۲ کار را با بانک مرکزی و وزارت اقتصاد آغاز کردیم که یکی از این کارها تأمین مالی زنجیره‌ای است که از این طریق بهره‌وری منابع مالی را افزایش دادیم. این کار از سال گذشته آغاز شده و باید تقویت شود.

فاطمی امین اضافه کرد: اقدام دوم این است که جلوی انحراف منابع مالی از تولید را بگیریم تا کسی نتواند منابع را به اسم تولید بگیرد و جای دیگر هزینه کند.

وی افزود: پاسخ اصلی این است که روش‌هایی به کار ببریم که با همین منابع موجود بتوانیم از واحدهای تولیدی حمایت کنیم.

وزیر صمت همچنین درباره تکمیل سامانه تجارت گفت: این کار وسیع آغاز شده و با تمام واحدهای تولیدی وارد مذاکره شده‌ایم تا تمام تولید خود را در آن ثبت کنند تا وضعیت تولید را به لحظه رصد کنیم.

فاطمی امین افزود: اکنون ارتباطات با گمرک برقرار است و داده‌هایی را می‌خواهیم تا این سامانه را تکمیل کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • هوشنگ IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    حیف که در واردات خودرو تخصص ندارم فوت فنش رو بلد نیستم وگرنه مرسدس های بنز آخرین سیستم وارد می کردم این کار تنهایی غیر ممکن است 10 نفر بایستی برای واردات خودرو با هم کار کنند من عاشق مرسدس هستم کی مرسدس داره با 200 میلیون بفروشه خریدارم
  • هوشنگ IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    خوش به حال آنهایی که خودرو وارد می کنند ما سوادش رو نداریم ولی می تونیم به عنوان دلال با شما کار کنیم نه به عنوان کارگر به عنوان همکار سودش را 50-50 بین خودمون تقسیم کنیم با هم کار کنیم فقط راه و چاهش را به ما یاد بدهید حله در ضمن شما صاحبکار نیستید ما برای ایرانی ها کار نمی کنیم ولی همکاری مانعی ندارد
  • هوشنگ IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    ما پس از یاد گرفتن فوت فن واردات خودرو حاضریم در زمینه واردات خودرو با شما کار کنیم به صورت همکار سودش را بین خودمون 50-50 تقسیم کنیم ما با هم همکار هستیم باهم کار می کنیم نه به عنواع کارگر برای شما کار می کنیم نه کارمند معاون دستیارشما فقط همکار شریک چه کسی میل داره باهم کار کنیم ؟
  • هوشنگ IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    خخخخخخ می خوای مرسدس بوگاتی لامبورگینی کامارو فورد دوج و..... کوفت زهرمار سوار بشی ؟برو کیش منطقه آزاد پول داری پول بده یک هفته خودرو مورد علاقه ات رو کرایه کن لذت ببر خرطدش از کرایه کردنش بدتره باید میلیاردها تومان پول بدی یک دستگاه بخری
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    شما که از قبل اعلام کرده بودید ، شاید مثلاً تا یکی دو سال دیگه هم مذاکره جواب ندهد اونوقت تکلیف مردم چه می شود
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    قانون واردات خودرو چیزی در حد سفر به خورشید هست.الکی ملت رو سر کار نذارید
  • هیچ IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    باید تمام شرکتهای صادر کننده کالا و خدمات مجوز محدود واردات خوردو کسب میکردند تا بساط دلالی خودرو سازها و چن نفر دیگر و همینطور بازار رانتی و انحصاری جمع میشد اللخصوص که بعضی ایرانیهای ساکن در کشورهای همسایه توان واردات ریالی نیز داشتند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس