دیدار فرماندهان نیروی دریایی ارتش با قالیباف

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قانون اساسی میثاق ملی همه ملت ما است و ارزش‌ها، اسلامیت، جمهوریت و امنیت نظام ما مبتنی بر آن است.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش ملی مسئولیت اجرای قانون اساسی که صبح امروز در سالن اجلاس سران در تهران برگزار شد گفت: همه باید را هر گرایش و سلیقه و مذهبی و قومیتی به قانون اساسی احترام بگذاریم.

وی افزود: همه ما بر موضوع اهمیت قانون اساسی و نقش آن در انسجام ملی و وحدت ملی و در پیشرفت کشورمان از همین مسیر اتفاق نظر داریم. نزدیکترین و مطمئن‌ترین راه برای تعیین روابط بین حاکمیت و مردم و برای حفظ یکپارچگی کشور و انسجام ملی هیچ سندی جز قانون اساسی نداریم. همه باید با هر گرایش، سلیقه، مذهبی و قومیتی در کشور به قانون اساسی احترام بگذاریم.

قالیباف با تاکید بر اینکه بیشتر از همه نمایندگان و کارگزاران متعهد به اجرای قانون اساسی باید باشند، ادامه داد: همه ما قانون اساسی را میثاق ملی خودمان می‌دانیم و اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم فرهنگ قانونگرایی است. قانون و اجرای آن و فرهنگ قانگرایی مهم‌ترین زیرساخت نرم‌افزاری برای هر حاکمیتی است.

رئیس مجلس با اشاره به اینکه قانون اساسی میثاق ملی همه ماست، اسلامیت، جمهوریت و امنیت ما در این قانون اساسی استگفت: دور زدن قانون یا استناد گزینشی به قانون و یا تبعیض در اجرای آن بدترین صدمات و لطمات را به فرهنگ قانونگرایی می‌زند، به خصوص اگر از مسئولین در اجرای قانون سر بزند.

وی به فرمایشی از حضرت امام (ره) اشاره کرد و گفت: خروج از چارچوب اختیارات ضررش بیشتر از رشد کار در نقطه دیگری است و به بهانه اینکه می‌خواهیم موضوعی را پیش بریم و عدالت را برقرار کنیم که این باعث خروج از قانونگرایی باشد.

قالیباف گفت: دشمن در حوادث اخیر وحدت و انسجام ملی و یکپارچگی سرزمینی ما را هدف قرار داده است. دشمن همه ویژگی‌های قانون اساسی و میثاق ملی ما را مورد هجمه قرار داده و ما باید بدانیم برنامه دشمن علیه امنیت ملی و پیشرفت ماست و دقیقا آن‌هایی که دل در گرو ایران عزیز و اسلام دارند، این است که تلاش کنیم برای اجرای قانون اساسی؛ اقدام به قانون اساسی باطل‌السحر دشمن علیه امنیت ملی است. با عنایت به سال‌های گذشته برخی از گروه‌های سیاسی را می‌بینیم که با قانون اساسی درافتاده‌اند و برخی همه خواهان تغییر قانون اساسی هستند و به نوعی از اجرای قانون اساسی طفره می‌روند، شاید بهانه آنها این باشد که این قانون اساسی کارآمد نیست.

رئیس مجلس افزود: البته باید توجه داشته باشیم که همه ابعاد قانون اساسی باید به طور متوازن اجرا شود تا کارآمدی خود را به نمایش بگذارد. این سخن، سخن درستی است که ما هنوز از همه ظرفیت‌های قانون اساسی استفاده نکرده‌ایم. راهکار نجات‌دهنده برای ما اجرای کامل و متوازن و بدون انحراف از قانون اساسی است و قانون حلال مشکلات ما در ابعاد مادی و معنوی است. آنچه که نیاز به تغییر است در نگاه ما، به اجرای قانون است نه نگاه ما به تغییر آن.

قالیباف ادامه داد: تا زمانی که ما به کارآمدی یک پاسخ مشخص و روشن ندهیم و تا زمانی که قدرت حل مسئله را پیدا نکنیم،‌ قادر نیستیم که مسئله حقوق اساسی مردم را پاسخ دهیم. وقتی ما فصول قانون اساسی را نگاه می‌کنیم در فصل سوم به حقوق مردم و رابطه آن با کارگزاران و حاکمیت را تعریف می‌کند و هر کسی که مدعی این باشد که بخواهد حقوق عامه را احیا کند،‌ بدون شک قانون اساسی مهم‌ترین سند برای این کار است.

وی با تاکید بر اینکه آنهایی که دل در گرو این کشور ندارند به دنبال تغییر قانون اساسی هستند گفت: امروز قوت های ایران عزیز ما و مردم خواب را از چشم دشمن ربوده است و آنها خواسته‌هایی را در باورهایشان داشتند و از روزهای اول انقلاب اسلامی مخالف عزت کشور بودند و امروز دست به این شیطنت‌ها و جنایت‌ها می‌زنند و این به خاطر عظمت و بازدارندگی و قدرت مردم و ایران عزیز ماست.

رئیس مجلس در پایان گفت ما به خاطر ضعف کارآمدی و در حوزه‌هایی دچار ناتوانی شده‌ایم. ضعف در حل مسئله و کارآمدی داریم و دشمن بر همه آسیب‌ها و زخم‌ها سوار شده و علیه همه قوت‌های ما به نفع خودشان عملیات می‌کند. همه ما باید با تکیه بر قانون اساسی و وحدت و دل دادن به رهبر عزیزمان صادقانه پای کار مردممان باشیم و بتوانیم یک نهضت حل مسئله و پاسخگویی به مردم در جهت رفع آن آسیب‌ها را ایجاد کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    1 1
    والله هیچ کجای دنیا و همچنین هیچ کجای تاریخ مردم یک کشور تا این حد خوب را پیدا کنید .
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
      0 0
      دستم خورد به منفی
    • وطن پرست DE ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      0 0
      جناب ریس شما در خیال به سر می برید ظاهرا. اصلاحطلب ها و شورشی ها اساسا قانون رو قبول ندارند و شما هنوز اونها رو دعوت می کنید به پایبندی به قانون اساسی؟ متاسفم در اینکه شرایط میدان رو هنوز از دهن و چشم مشاورهاتون می بینید.
  • کاظم IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    1 1
    قانون اساسی
  • ایرانی IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    2 0
    تو قرن 21
  • وطن دوست TR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    4 0
    پس بسم الله شروع کن
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    4 1
    اقای قالیباف درقانون اساسی ایران شفافیت درارائ ودرحسابو کتابها ودرخرجو دخلها ایا وجودداره. اگه نداره پس ناقصه.باید اصلاح بشه .واگه وجود داره شما چرا بادوستان وهمکارانتون کمترین احرامی براش قائل نشدید درحالیکه باشعار شفافیت سرمردم کلاه گذاشته بودند رای گرفته بودند. ایا مثل بنی اسرائیل نیستیم.واگر علی اصغری بود بهتر ازحرملها میشدیم
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
      0 0
      اصلاحاتچی های چاخان پاخان ،اصلاحات به نفع اصلاح طلبان ،اصلاح طلبان هرجا قانون را باخود در تعارض دیدند شمشیر به احکام خدا کشیدند .اصلاح طلبان بی شرف
  • محمد IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    0 1
    آفرین
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    0 0
    قانون فصل الخطاب است
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    3 0
    به قانون احترام گذاشتید!؟
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    2 0
    آسیاب به نوبت است
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    0 0
    قانون اساسی سال 88
  • کارشناس IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    1 0
    از عنابستانی چه خبر؟ محاکمه شد؟
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    3 0
    از شفافیت رای شروع کنید بسم الله از اعلام آموال مسئولان شروع کنید
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    0 0
    دقیقا
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    0 1
    همه به قانون احترام می گذارند جز اصلاح طلبان
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    0 0
    قانون فصل الخطاب است .آنان که گرفتار قانون می شوند می خواهند با پاک کردن قانون راه فرار از قانون را باز کنند.
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    0 0
    آن که جنایت می کند باید مجازات شود چه بسانام دکتر ،پزشک،مهندس،معلم ،بازیگر،روحانی،قاضی ،وکیل ووووووووورا یدک می کشد ....قانون برای همه
  • کتابی از تهران IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    0 0
    سلام اصل سی ام : دولت موظف است وسائل آموزش وپرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازدو وسائل تحصیلات عالی را تا سرحد خودکفائی کشور به طور رایگان گسترش دهد. اگر ملاک قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است پس چرا عمل نمی شود!؟ با اعداد و کلمات لطفاً بازی نشود ! چرا اینقدر مدارس تحصیلی غیر دولتی!؟ و چرا توان مدارس دولتی برای مقابله با مدارس خصوصی که اکثرا متعلق به برخی افراد ویژه است را ندارد!؟ نمونه نتایج حاصل از آزمون سراسری سال ۱۴۰۱نمایان شد! اگر واقعاً به این شعار هایتان باور دارید!؟ که بعید می دانم! از همین فردا طرحی در خصوص جمع آوری مدارس خصوصی مطابق با قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی بیاورید...
  • کیوان IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    0 0
    عالی
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    0 0
    قانون فصل الخطاب است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس