اردوغان

منابع رسانه‌ای غیررسمی می‌گویند که پیشنهاد مسکو برای برگزاری دیدار میان روسای‌جمهور سوریه و ترکیه با مخالفت دمشق همراه شده است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز به نقل از سه منبع آگاه از مخالفت دمشق با دیدار میان بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه و رجب طیب اردوغان همتای ترکیه‌ای وی خبر داد و نوشت که تلاش‌های مسکو برای برگزاری دیدار میان این دو با مقاومت دمشق همراه شده است.

بنابر این گزارش، بشار اسد پیشنهاد دیدار مشترک با اردوغان و ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه را نیز رد کرده است. به گفته این منابع، دمشق معتقد است که انجام چنین دیداری موضع اردوغان را در انتخابات آینده تقویت می‌کند به خصوص اگر قرار باشد اردوغان در این دیدار موضوع پناهجویان سوری در ترکیه را مطرح کند.

دمشق بر این باور است که «دلیلی برای دادن امتیاز به اردوغان در آستانه انتخابات نیست و پیش از انتخابات، از روابط خبری نخواهد بود».

یکی دیگر از این منابع گفت: دمشق انجام چنین دیداری را در این مقطع بی‌دلیل می‌داند و چیزی که اکنون می‌خواهد خروج کامل نیروهای ترکیه از خاک سوریه است.

الکساندر لاورنتییِف نماینده ویژه دولت روسیه در امور سوریه جمعه دوم دسامبر تاکید کرده بود که کرملین تلاش می‌کند تا نشستی مشترک بین روسای‌جمهور ترکیه و سوریه در مسکو برگزار شود، زیرا نتیجه این دیدار را مثبت و مفید ارزیابی می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    3 4
    بشار فک میکنه پرینجک پیروز انتخابات میشه خخخ.بشار هرکی انتخاب بشه به حال تو فرقی نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس