اژه ای

رئیس قوه قضاییه گفت:هر صنف، قشر و جریانی که حتی ممکن است سلیقه و عقیده‌اش نیز با ما منطبق نباشد چنانچه تظلم‌خواه باشد، دستگاه قضایی در چارچوب قوانین، ملزم است به تظلم خواهی او رسیدگی کند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست با اعضای اتاق اصناف، اتحادیه‌ها و جمعی از بازاریان، اظهار کرد: مجموعه اصناف کشور نه در کنار نظام و انقلاب، که در متن نظام و انقلاب بودند و طی بیش از ۴ دهه اخیردر رفع مسائل عدیده‌ای مشارکت داشتند.

رئیس قوه قضائیه بیان داشت: از روز اولی که تصدی مسئولیت ریاست دستگاه قضا را برعهده گرفتم تاکید داشتم که قوه قضائیه باید مرجع و ملجاء تظلم‌خواهی همه آحاد جامعه باشد؛ هر صنف، قشر و جریانی که حتی ممکن است سلیقه و عقیده‌اش نیز با ما منطبق نباشد چنانچه تظلم‌خواه بود، دستگاه قضائی در چارچوب قوانین، ملزم است به تظلم خواهی او رسیدگی کند.

رئیس عدلیه تصریح کرد: ضروری است مجموعه اصناف کشور یک بررسی تفکیکی داشته باشد که چه میزان از مسائل مبتلابه اصناف، مرتبط با قوا و دستگاه‌های مختلف کشور است و چه میزان از این مسائل به خود صنف مربوط می‌شود.

رئیس دستگاه قضا همچنین بر ضرورت وجود سازوکاری جهت نقش‌آفرینی هر چه بیشتر اصناف در وضع و اصلاح قوانین مرتبط با خود تاکید کرد.

قاضی‌القضات، گفت: اصناف باید جلسات و نشست‌های هم‌اندیشی مستمری را میان خود برگزار کنند و با یک خرد جمعی، نقطه‌نظرات و جمع‌بندی‌های خود برای رفع مشکلات صنفی را به مسئولان مربوطه در دستگاه‌های حکومتی ارائه کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای اظهار داشت: با عنایت به پیشرفت‌های حاصله در حوزه فناوری و تکنولوژی‌های روز مربوط به هر صنف، ضروری است سازوکاری ایجاد شود که مسئولان هر صنف بتوانند اعضای صنفی خود را با این فناوری‌های روز آشنا کنند و تمام شاغلان در یک صنف برای بهره‌وری بیشتر بتوانند کارهای خود را با تکنولوژی روز تطبیق دهند.

رئیس قوه قضائیه گفت: شما مسئولان و متولیان اصناف کشور، از جمع خودتان نمایندگانی را به قوه قضائیه معرفی کنید تا ما در قالب کارگروه مشترکی با تعیین اولویت‌ها، به رفع مسائل و مشکلات هر صنف بپردازیم؛ از جمله این مسائل، موضوعات مرتبط با اصناف و دیوان عدالت ادرای، سازمان ثبت و سازمان بازرسی است که ما آمادگی داریم به سرعت و فوریت این کارگروه مشترک را تشکیل دهیم تا در راستای رفع مشکلات هر صنف اقدام کنیم.

وی افزود: شما متولیان اصناف، هر قانونی را که اجرایی نشده را اعلام کنید تا سازمان بازرسی پیگری‌های لازم را به عمل آورد که چرا قانون مزبور به مرحله اجرا نرسیده است؟ آیا مشکل از عدم امکان اجرای قانون بواسطه مسائل بودجه‌ای است؟ آیا مشکل ناشی از تعارض قوانین است یا اینکه با ترک فعل و سستی مجری مربوطه مواجه‌ایم؟

رئیس دستگاه قضا به متولیان اصناف کشور پیشنهاد کرد مجموعه قوانین مرتبط با صنف خود را تدوین کرده و یک نسخه از آن را به هر مسئول و مدیر جدیدی که منصوب می‌شود ارائه کنند؛ چرا که یکی از موارد عدم اجرای قانون، ناآشنایی مدیر و مسئول تازه منصوب شده با مجموعه قوانین و مقررات حوزه مربوطه است.

رئیس عدلیه همچنین گفت: با عنایت به تدوین برنامه هفتم و لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، اصناف باید همت کنند و مسائل مرتبط با صنف خود را به وزارتخانه‌های صمت و اقتصاد و سایر دستگاه‌های مربوطه برای گنجانده شدن در برنامه و لایحه مزبور پیشنهاد دهند.

قاضی‌القضات به موضوع کارت‌های بازرگانی نیز که در سخنان یکی از متولیان اصناف کشور مطرح شد، اشاره کرد و گفت: مسئله کارت‌های بازرگانی از هر دو وجه (هم از حیث کسانی که نباید از آن برخوردار باشند اما کارت بازرگانی دارند و اقدام به اجاره دادن آن می‌کنند و هم از حیث آنها که باید از این کارت برخوردار باشند اما برخوردار نیستند و یا مشکلاتی در حوزه تمدید کارت بازرگانی آنها ایجاد شده)، می‌تواند با برگزاری جلساتی میان متولیان اصناف و مسئولان مربوطه رفع شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تاکید کرد: قوه قضائیه از تشکیل شوراهای حل اختلاف در هر صنفی استقبال می‌کند و حمایت‌های لازم را در این خصوص به عمل می‌آورد؛ چرا که معتقدیم باید مسائل را تا حد ممکن به روش صلح و سازش حل و فصل کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    4 4
    مماشات با اغتشاشیها را تمام کنید
    • تولدش مبارک US ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
      3 3
      امروز تولد توماج هست.فعلا این یدونه رو ازاد کنید تا من باور کنم
    • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
      2 1
      ۴۰ ساله ماشین به ۳ برابر قیمت جهانی و با مصیبت میخریم لطفا رسیدگی کنید.
    • مومن انقلابی IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
      3 7
      قوه قضاییه زمانی منصف است که آنهایی که با ساچمه زن نوجوانان را میکشند را هم محاکمه کند. عدالت ایجاد تعادل است نه یک طرفه قضاوت کردن.
    • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
      1 1
      مرگ برزامبی های تخریب گروقاتل وفحاش وولنگارگرا
  • پری مجرد 43 ساله IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    10 4
    قوه قضاییه در اغتشاشات اخیر مردود شد و نمره خوبی کسب نکردچرا این همه با اغتشاش گران و دواعش وطنی تسامح شد
    • وطن پرست DE ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
      1 2
      مورد داشتیم در دانشگاه شریف. طرف چاقو کشی کرده. بعد بازداشتش کردند. شب نشده ازادش کردن و برگشته یک راست دانشگاه و از خاطرات زندان رفتنش برای دوستاش تعریف کرده. کمی پیگیری مشخص شد که مادر ایشون یکی از استوانه های نظام هستند ظاهرا. هروقت فایزه هاشمی رو عادلانه محاکمه کردید و به سزای اعمالش رسوندید اون وقت عدالت قضایی رو قبول می کنیم.
  • امین IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    7 1
    بابا یه وقت به زحمت نیفتید...‌‌حقوق بشررو اذرده نکنین یه وقت خخخخخ
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
      3 3
      قوانین حقوق بشری خارجی دقیقا برای بستن دست ما طراحی شده
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    3 1
    آقای اژه ای لطفا یه سر به دادسراها بزنید تا ببنید چه مدلی مردم رو تحویل میگیرن.
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    1 2
    عدالت اسلامی ایجاب می کند
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    3 2
    اگه سر چارتا اغتشاشگر و قاتل ک به مال و جون مردم رحم نمیکنن جلو چشم همه میرفت بالای دار دیگه حساب کار دست بقیه‌ام میومد فقط بلدید مماشات بیخود بکنید تا پرروتر و وحشی تر بشن
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    5 1
    فساد جمع کن باو
  • کاظم IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    4 1
    هر موقع مثل حضرت امیر اموال نامشروع مسئولان رو به بیت المال برگردوندی، ادعای تظلم خواهی داشته باش.
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    5 2
    فقط زورتان به مردم عادی میرسد کو اعدامهای مفسدان اقتصادی و اختلاس کننده ها و رانت خواران و مدبران فاسد
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    1 6
    بهترین رئیسی که قوه قضاییه بعد از شهید بهشتی تا بحال داشته آقای اژه ای است. قبل از اختشاشات هم این را ده بار در کامنت ها نوشته بودم. اگه همه مسوولان ، انسانی خردمند مثل ایشان بودند الان جمهوری اسلامی شکل دیگری داشت. اگر دواعش وطنی بگذارند تا امثال ایشان کار خودشان را انجام دهند.
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    0 4
    وقتی اون‌ موقع در جمع دانشجوها بودی باید فکرشو میکردیم که کار به اینجاها بکشه
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    2 1
    قوه قضائیه با جریان برانداز و جنبش فواجع مماشات می کند ومعلوم نیست کی می خواهد به این وضعیت پایان دهد. تسامح با داعش مسلک ها واربابان جنایتکار آن ها خیانت به خون شهداست. ایشان وسایر مسئولین باید بدانند حتی اگر کسی هم معترض است باید این اعتراض را مسالمت آمیز ودرچارچوب قانون پیگیری کند وقبل از آن باید مجوز بگیرند و... اینکه عناصر فاسد ووحشی هر وقت خواستند خیابان ها را ببندند و به اموال عمومی و خصوصی خسارت واردنمایند و نیروهای حافظ امنیت را بدون سلاح مظلومانه شهید کنند این دیگر اعتراض نیست حضرت رئیس قوه ی قضائیه !!! چرابا امران این جریان فاسد که سلیبریتی ها فاسد هستند برخورد نمی کنید؟؟؟؟ ببینید رئیس جمهور فرانسه ،نخست وزیر انگلیس ، نخست وزیر کاناداوسایر کشورهای غربی با این همه ادعا ی کذایی حقوق بشری چگونه با اعتراض های مسالمت آمیز مردم خود برخورد قهرآمیز می کنند.
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    4 0
    قوه قضائیه مرجع تظلم خواهی همه افراد جامعه است هههههه
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    2 2
    فقط شعار میدید،حال مذهبی ها اصلا خوب نیست!در یک کشور غیر اسلامی زندگی میکردیم راحت تر بودیم،امنیت نداریم،مسخره می شویم،هر روز شاهد صحنه های مبتذل در کف خیابان ها هستیم،قوه قضائیه و مجریه مقتدر کجا بود...
  • حیدری US ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    4 0
    جناب اژه ای ما برای گرانی و بیکاری نداری و خجالت از خانواده خودمون به کجا باید شکایت کنیم
  • ناشناس IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    0 0
    جناب آقای اژه ای لطفا تکلیف این بازنشستگان مخابرات را روشن کنید ۱۱ماه هست حق بازنشستگان را مسدود کرده!!
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    3 0
    از روحانی ودار دسته بعلت اتلاف 8 سال از عمرم شکایت دارم .
  • از شهرستان سراب IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    1 1
    در دوره اژه در قوه قضاییه دو کار خوبی دیده میشه اولی اینکه پیامکی در مورد پرونده و قضات و نحوه رضایت ارباب رجوع دوم اینکه شاکی حق انتخاب ویدیو نفرانس یا حضور در جلسه رو داره البته نمیدونم برای اشخاصی هست که در شهری دیگر حضور دارند یا بومیها هم میتوانند تقاضای ویدیو کنفرانس دهند اینکار موجب کاهش استرس و ازبین رفتن احتمال درگیری طرفین پرونده میشه امیدوارم روی آرای قضات و نحوه برخورد انها خیلی بیشتر کار بشه قضات بومی رو سریعا به شهرهای دیگر انتقال دهید فساد رشد نکنه
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    1 1
    بایستی دادگستریها شکل ادارات شوند و میزهای بزرگ و مرتفع دادگاهها جای خودشونو به میزهایی مانند کارمندان ادارات شوند و قضات رفتار ارباب گونه را حذف کنند
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    1 2
    قوه قضاییه، مرجع تظلم خواهی همه افراد جامعه است به جز مشترکین تلفن ثابت که با ظلم مخابرات مواجه اند و مجبورند پول زور بپردازند
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    3 0
    حقیقت چیزی دیگر است جناب اژه ای
  • IR ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    0 1
    باتوجه به پخش مسابقات جام جهانی از شبکه های سیما و مشاهده این مسابقات توسط اکثر مردم وجوانان پیشنهاد میشود در فرصت باقیمانده اقدامات انجام شده در این مدت توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در شناسایی و دستگیری اغتشاش گران و همچنین کشف سلاحهای غیرمجاز و.... بصورت زیر نویس مسابقات اطلاع رسانی شود که این گونه اطلاع رسانی قطعا بازدارنده است
  • IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    2 0
    فقط شعار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس