کد خبر 1442179
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
ماجرای تخریب خانه‌باغ خانواده رکابی چه بود؟

عدم توجه داود رکابی، مالک ساختمان به اخطارهای جهاد کشاورزی مبنی برساخت و ساخت غیر مجاز منجر به تخریب این ویلا شد.

به گزارش مشرق، چند روز گذشته بود که انتشار فیلمی از سوی داود رکابی، برادر الناز رکابی، ورزشکار سنگ‌وردی کشور، با موج‌سواری رسانه‌های ضد انقلاب، حاشیه‌های فراوانی ایجاد کرد.

در پی انتشار این فیلم، رسانه‌های ضد انقلاب، تلاش کردند تا ماجرای تخریب ساخت و ساز متعلق به خانواده رکابی را با حواشی الناز رکابی در رقابت‌های آسیایی صخره‌نوردی در مهرماه مرتبط کنند.

اما بررسی‌ها نشان می‌دهد واقعیت ماجرا چیز دیگری است و آنچه این روزها شاهد آن هستیم، روایت کاملا واورنه از واقعیت ماجرا است.

ساختمان متعلق به برادر الناز رکابی، بدلیل ساخت و ساز غیر مجاز و تغییر کاربری اراضی تخریب شده است.

همچنین عملیات تخریب ساختمان نیز به ماه‌ها پیش از رقابت‌های الناز رکابی در مسابقات آسیایی کره جنوبی و حواشی آن و همچنین زمان انتشار فیلم است.

علت انگیزه برادر الناز رکابی در انتشار فیلم در این برهه زمانی مشخص نیست و به نظر می‌رسد این فرد باید درخصوص اقدام خود توضیحاتی ارائه کند.

در همین زمینه، رئیس کل دادکستری استان زنجان در ارتباط با فیلم منتشر شده و جزییات ماجرا گفت: عدم توجه داود رکابی، مالک ساختمان به اخطارهای جهاد کشاورزی مبنی برساخت و ساخت غیر مجاز منجر به تخریب این ویلا شد.

رئیس کل دادگستری زنجان ضمن تشریح پرونده گفت :در مورخه ۱۴۰۰/۰۷/۲۶ پرونده‌ای از سوی اداره جهاد کشاوری استان علیه برادر الناز رکابی عضو تیم ملی صخره نوردی جمهوری اسلامی ایران به اتهام ساخت و ساز غیر مجاز و تغییر غیر مجاز کاربری اراضی به میزان ۱۲۰ متر مربع مطرح و اخطارهای متعدد به نامبرده مبنی بر تخریب خود شخص که پس از شکایت دستگاه متولی به دستگاه قضایی با ارائه مستندات پس از طی رسیدگی مراحل بدوی و تجدیدنظر، نامبرده طی دادنامه ای محکوم به قلع و قمع بنای احداثی و پرداخت جریمه نقدی می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی افزود: در مورخه ۱۴۰۱/۰۳/۰۴ اداره جهاد کشاورزی استان اعلام کرد که محکوم علیه ۹۰ متر مربع از تغییر غیر مجاز کاربری را برطرف کرده و به میزان ۳۰ متر مربع بصورت غیر مجاز باقی مانده است که این قسمت باقیمانده در مورخه ۱۴۰۱/۳/۲۱ توسط ماموران اداره جهاد کشاورزی تخریب شده است.

وی گفت: در فضای مجازی اینطور ادعا شده است که تخریب به علت اتفاقاتی که در مسابقات سنگنوردی قهرمانی آسیا در سئول کره جنوبی رخ داده، انجام شده است که قویا این ادعا و خبر، تکذیب می‌شود؛ چرا که تاریخ اجرای حکم تخریب با تاریخ مسابقه الناز رکابی نزدیک ۴ ماه فاصله هست.

گفتنی است، روح‌الله حسنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان درطی اظهار نظری درباره ماجرای تخریب این خانه‌باغ گفت: تذکر اولیه توسط گشت‌های کشیک در چهارم فروردین‌ماه ۱۴۰۰ صادر شده است؛ مأمور جهاد کشاورزی شهرستان متوجه می‌شود این خانه‌باغ در اطراف شهر زنجان (روستای کوشکن) غیرقانونی ساخته شده و اصلاً ویلا مجوزی نداشته است.

وی گفت: پس از چندین بار اخطار، خانواده رکابی به اخطارهای این سازمان بی‌اعتنایی کردند و کار به اعلام شکایت به قوه قضائیه رسید، رأی اولیه بهمن ماه سال ۱۴۰۰ صادر شد و بعد از رأی تجدیدنظر بالاخره این ویلا ۲۱ خرداد ماه امسال تخریب شد، بارها تذکر داده شده بود که وسایل و تجهیزات ویلا خارج شود ولی هیچ‌گونه اعتنایی نشده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    10 11
    بسیار کار خوبی کردید. دمتون گرم.
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    8 3
    دخترش میخواسته از صخره های اطرافش بالا بره هههه
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    16 3
    اف به بی‌شعوری رسول خادم
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
      0 0
      داماد هزار چهره
  • بی نام IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    1 1
    یعنی حتما باید الان خراب می شد خوب قبل از مسابقات خراب می کردید
    • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
      0 0
      خرداد خراب کردند قانون را به مساوات ثروتمندان اجرا کنید
    • farahvash IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
      0 0
      خوب در خرداد ماه تخریب شده . نه بعد از کشف حجاب ایشان متن کامل روشن کرده
    • محمد IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
      0 0
      دوست عزیز، گفت که، خرداد تخریب شده. خیلی قبل مسابقات. فیلمش الان پخش شده.
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    0 0
    الان طرف چراغ قرمز رو رد میکنه افسر جریمه می‌کنه طرف نظام را فحش میده اینم از آثار اغتشاشات و تلاش برای فروپاشی جامعه ایران هستش واقعا تا مثل کشورهای غربی با قانون شکنان برخورد نشه روز به روز وضعیت بدتر میشه؟
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    2 0
    قوانین فسیل شده 100 پیش آب و خاک را تغییر دهید . کانه وسط بزرگراه آزادگان اقدام به ساخت و ساز کرده بود .
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    1 15
    در حالی که مسکن مشکل اساسی کشور شده یک نفر هم که پیدا میشه با این گرونی 2 تا سنگ روی هم بچیند بنایش اینگونه تخریب میشود. اللهم اصلح کل فاسد من امور المسلمین .
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    2 0
    قیمت رهن یک واحد ۶۶ متری در محله شوش ۳۵۰ میلیون تومان
  • farahvash IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    0 1
    الان می توانیم بگوییم که رفتار خانم سنگنورد در کشف حجاب و بالا رفتن از سنگ ها در زمان شروع التهابات در ایران عمدی بوده و می خواسته انتقام تخریب ویلای غیر قانونی خانواده اش را بگیرد؟ ؟؟؟
  • زنجانی IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    0 0
    برگ درخت ها سبزه تو زنجان اواخر شهریور برگی رو درخت نمیبینم
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    0 0
    ساختمان بورس هم بخاطر تخلف های بیشمار با دارایکم و پالایش تخریب کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس