جام جهانی قطر| هلند؛ اولین تیم راه‌یافته به یک‌چهارم نهایی/ حذف آمریکا به دست لاله‌های نارنجی

نایب قهرمان سه دوره جام جهانی توانست خودش را به جمع ۸ تیم پایانی جام بیست‌ و دوم امسال برساند.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال هلند از ساعت ۱۸:۳۰ امشب (شنبه - به وقت ایران) در نخستین دیدار از مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲، در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه مقابل آمریکا صف‌آرایی کرد و با نتیجه ۳ بر یک به برتری رسید.

فیلم/ خلاصه بازی هلند ۳ - آمریکا ۱

آمریکا فوق‌العاده‌ شروع کرد و به اندازه‌ی تمام بازی‌های قبلی‌اش پیش از فرا رسیدن دقیقه‌ی ۱۰ شوت داخل چارچوب داشت. آندریاس نوپرت، گلر هلند در محوطه‌ی جریمه یک سیو خوب داشت و مانع از فروپاشی دروازه‌ی تیم فن‌خال شد.

پرواز هلند به یک‌چهارم با بال‌های وینگ‌بک‌ها؛ طلسم یک‌هشتم آمریکا را رها نکرد

هلند خلاف جریان بازی توانست به گل اول دست پیدا کند. دنزل دومفریز از سمت راست حرکت کرد و توپ را به صورت کات‌بک ارسال به داخل محوطه فرستاد. ممفیس دیپای به موقع در آن منطقه حاضر شد و توانست تیمش را به گل نخست برساند و با ۴۳ گل به دومین گلزن برتر هلند تبدیل شود. مت ترنر پس از ۲ بازی دروازه‌اش باز شد.

بازی می‌رفت که در نیمه‌ی اول با همان یک گل به اتمام برسد اما دقیقا چیزی مانند شبیه به گل نخست، بازهم تکرار شد. دومفریز توپ را بازهم به صورت کات‌بک فرستاد و دیگر وینگ‌بک نارنجی‌پوشان یعنی دیلی بلیند به خوبی توپ را به قعر دروازه فرستاد و فاصله را دوبرابر کرد.

در نیمه‌ی دوم برهالتر تمام عناصر هجومی‌اش را روانه‌ی میدان کرد. آنها می‌توانستند فاصله را به یک گل کاهش دهند اما دومفریز در ادامه نمایش درخشانش توپ را از روی خط بیرون کشید. در سوی مقابل نماینده‌ی اروپا نیز می‌توانست روی ضدحملات به گل سوم برسد اما درخشش مت ترنر مانع از این اتفاق شد.

حاجی رایت یکی از بازیکنان تعویضی آمریکا در دقیقه‌ی ۷۶ فاصله را به یک گل کاهش داد. او با یک ضربه‌ی عجیب، ارسال زیبای پولیسیچ را به گل تبدیل کرد. شماره‌ی ۱۰ آمریکا دومین پاس گلش را در این جام ارسال کرد تا با توجه به گلی که به ایران زد، روی ۱۰۰درصد گل‌های ایالات متحده در این جام تاثیر مستقیم داشته باشد.

پرواز هلند به یک‌چهارم با بال‌های وینگ‌بک‌ها؛ طلسم یک‌هشتم آمریکا را رها نکرد

سفیدپوشان به بازگشت امیدوار شدند اما خیلی زود این امیدواری جای خود را به یاس داد. دنزل دومفریز برای تکمیل نمایش درخشانش در دقیقه‌ی ۸۱ ارسال دیلی بلیند از سمت چپ را با ضربه‌ای تماشایی به گل تبدیل کرد تا شاهد درخشش وینگ‌بک‌های تیم فن‌خال باشیم.

نهایتا بازی با همین نتیجه تمام شد و هلند به عنوان اولین تیم راهی دور یک‌چهارم نهایی جام جهانی شد. آمریکا نیز برای سومین مرتبه‌ی متوالی در یک‌هشتم نهایی با جام وداع کرد تا نمایندگان کونکاکاف همگی در این دوره حذف شده باشند.

دیگر بازی امشب بین ۲ تیم آرژانتین و استرالیا از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه آغاز می‌شود.

پرواز هلند به یک‌چهارم با بال‌های وینگ‌بک‌ها؛ طلسم یک‌هشتم آمریکا را رها نکرد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    1 0
    😀😀😀😀😀
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    0 0
    تسلیت به تمام غربگدایان از باخت و حذف اربابشون
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
      0 0
      ولی خوب شما را حذف کرد! از خودتون مایه بزارید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس