اوکراین

رئیس جناح حاکم بر دولت اوکراین و هیئت مذاکره کننده با روسیه، برای ارایه تضمین های امنیتی به مسکو پس از عقب نشینی و خروج نیروهای روسیه اعلام آمادگی کرد.

به گزارش مشرق، دیوید آراخامیا رئیس جناح حاکم بر دولت اوکراین و هیئت مذاکره کننده با روسیه، برای ارایه تضمین های امنیتی به مسکو پس از عقب نشینی و خروج نیروهای روسیه، پرداخت غرامت، پیگرد همه جنایتکاران جنگی و تحویل داوطلبانه جنگ افزارهای هسته ای، اعلام آمادگی کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از تارنمای کی یف ایندیپندنت؛ امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه روز گذشته از غرب درخواست کرده بود که در صورت موافقت ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با مذاکره در باره پایان جنگ اوکراین، دادن تضمین هایی به مسکو درباره ساختار امنیتی آینده را بررسی کند.

وی افزود: اروپا باید آماده دادن تضمین های امنیتی به روسیه بلافاصله پس از بازگشت مسکو به میز مذاکرات باشد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین روز ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان ماه) گفته بود که کشورهای غربی نشانه هایی در باره درخواست پوتین برای مذاکره مستقیم با اوکراین، دریافت کرده اند.

دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین روز بعد گفت که روسیه به علت تمایل نداشتن اوکراین به مذاکره، به این جنگ ادامه می دهد.

انستیتو بررسی جنگ در ۲ دسامبر (۱۱ آذر ماه) اعلان کرد که مسکو از مذاکره با اوکراین و غرب شامل برقراری آتش بس بهره خواهد برد، زیرا امکان خواهد یافت که ارتش خود را برای تهاجم های بعدی به اوکراین آماده کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    9 1
    اوکراین با مرگ زیاد فاصله ندارد روسیه در نبردهای طولانی هر حریفی را از پای در می اورد خواه این المان و فرانسه باشد یا ژاپن و امریکا امریکایی ها اشتباه کردند
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    6 1
    اوکراین برای روسیه شرط گذاشته که باید سلاح های هسته ایت رو تحویل بدی تا بهت تضمین بدیم عضو ناتو نشیم و بعدشم باید خسارت جنگ رو پرداخت کنی و همه فرماندهانت رو تحویل ما بدی و از اوکراین هم خارج شی خخخخخ به نظر میرسه سردمداران اوکراینی از فرط فشار جنگ دچار فروپاشی روحی و روانی شدن و به هذیان گویی افتادن : )
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    0 0
    خوب ارتباط شرق اوکراین با غرب اوکراین توسط 11 پل است چرا روسها با زدن این پلها توسط موشک ها و پهبادها جنگ را پایان نمی دهند من با 30 نفر نیرو می توانم تمامی این پلها را نابود کنم
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    0 0
    پوتین باید از میان مردم دونباس و شرق اوکراین برای مبارزه با شیطان بزرگ و صهیونیزم بی الملل بسیج تشکیل دهد و باید سپاه کمک کند بمانند ونزوئلا و سوریه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس