کد خبر 1442767
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰
بیانی: در کم بودن استقلالی‌ها، ساپینتو به کی‌روش کمک کرد/ هیچ وقت در حساب باشگاه300 میلیارد نبوده

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: فکر نمی‌کنم هیچ موقع در حساب باشگاه استقلال ۳۰۰ میلیارد تومان پول بوده باشد.

به گزارش مشرق، شاهین بیانی در خصوص شرایط باشگاه استقلال و مشکلات مالی که گریبانگیر این باشگاه شده، اظهار داشت: استقلال همیشه مشکلات مالی را داشته است. علی فتح الله زاده هم از خانواده استقلال است و با این مشکلات بیگانه نیست.

طبیعی نیست در حساب استقلال ۳۰۰ میلیارد تومان پول باشد

پیشکسوت استقلال در مورد اینکه فتح الله زاده معتقد است چند مسئول باشگاه به او اطمینان دادند پول در حساب باشگاه وجود دارد و بعد از اینکه کارش را شروع کرده متوجه شده پولی وجود ندارد، گفت: مگر می‌شود کسی مدیریت باشگاه استقلال را قبول کند، از این خانواده باشد و مشکلات را نداند؟ مشکلات مالی همیشه در استقلال وجود داشته است. فکر نمی‌کنم هیچ موقع در حساب باشگاه استقلال ۳۰۰ میلیارد تومان پول بوده باشد. طبیعی نیست با این بدهی های که استقلال دارد، یک نفر قبول کند در حساب باشگاه ۳۰۰ میلیارد پول است.

وی افزود: باشگاه استقلال متعلق به وزارت ورزش است. هنوز شرایط به گونه‌ای نیست که بگوییم باشگاه دست هواداران است یا درآمدهای بورسی آنقدر بالا بوده که باشگاه بتواند خودش را تامین کند. بنابراین مشکلات مالی را باید وزارت ورزش حل کند و فتح الله زاده هم به امور تیم برسد. فکر نمی‌کنم مشکلات مالی باشگاه امسال حل شود که فتح الله زاده بخواهد به دنبال آن باشد.

فتح الله زاده استعفا نمی‌دهد

بیانی در خصوص اینکه علاوه بر دغدغه‌ پرونده‌های خارجی مانند استراماچونی، محبی، میلیچ و پادوانی، بحث پرداخت مطالبات بازیکنان فعلی تیم هم وجود دارد، گفت: از زمانی که به یاد دارم این مشکلات همیشه در استقلال بوده ولی اینکه الان بخواهیم بگوییم مشکلات مالی به تیم ضربه می‌زند، مورد قبول هوادار نیست. هوادار از تیم قهرمانی می‌خواهد. فتح الله زاده قبلا هم مدیریت این باشگاه را بر عهده داشته و با این مشکلات آشناست. در مورد مشکل مالی، وزارت ورزش باید یک بار برای همیشه حساب بدهی‌ها را صفر کند و دست هر مدیری می‌دهد از او کار بخواهد. درآمدزایی یک باشگاه از اسپانسر، تبلیغات محیطی و... می‌تواند مسائل مالی را حل کند.

بیشتر بخوانید:

ایران لایق حذف شدن نبود/ حیف‌که به این بازیکنان خوب اعتماد نکردیم/ امیدوارم این بار متوجه پیام واضح کی‌روش شده باشیم

وی در مورد اینکه باشگاه استقلال در کنار تلاش برای جذب اسپانسر، به دنبال گرفتن وام ۲۰۰ میلیاردی است و برخی شایعات می‌گویند در صورت تامین نشدن منابع مالی مدیرعامل استعفا می‌دهد، عنوان کرد: فکر می‌کنم فتح الله زاده این کار را نمی‌کند. وقتی این مسئولیت را قبول می‌کند مشکلات مالی را هم می‌داند ولی در کل، این مساله هر چه سریع‌تر روشن شود، به نفع تیم است.

ساپینتو به کی‌روش کمک کرد

بازیکنان باید شرایط استقلال را درک کنند

بیانی در مورد شرایط تیمی استقلال پس از یک شکست دوستانه مقابل هوادار و اینکه آیا روند خوب امتیازگیری آبی‌ها با شروع مجدد لیگ و در بازی دربی ادامه خواهد داشت، گفت: دربی مهمترین بازی و مهمترین مساله استقلال است. همیشه بعد از دربی اگر تیم نتیجه نگرفته باشد، مشکلات استقلال زیاد شده است. قبل از دربی بهتر است کمتر به مسائل دیگر پرداخته شود. استقلال نیاز به آرامش دارد. اینکه قبل از دربی می‌گوییم استقلال مشکل مالی دارد، فقط افکار هوادار را به هم می‌ریزیم. باید اجازه بدهیم استقلال این بازی را با آرامش پشت سر بگذارد. حساسیت‌های این بازی نیز به خاطر موقعیت جدولی دو تیم بیشتر شده است.

وی افزود: خودم سال‌ها در دربی بازی کردم. اگر به خاطر این مسائل دربی را واگذار کنیم، بعد از این مسابقه جمع کردن تیم خیلی مشکل است. الان بازیکنان هم باید شرایط استقلال را درک کنند و کمی به فکر هوادار باشند. در لیگ ما ۳ تیم استقلال، پرسپولیس و سپاهان شرایط قهرمانی دارند. استقلال باید از این شانس استفاده کند. تیم از نظر مهره مشکل ندارد و امیدوارم در این تعطیلات، کادرفنی روی مسائل جسمانی و برنامه‌های تیمی کار کرده باشد. هرچند که در بازی‌های لیگ از تمام داشته‌هایمان بهره نگرفتیم و همیشه چند مهره که می‌توانستند کمک کنند بیرون از تیم بودند.

آینده جناح چپ تیم ملی می‌تواند در دست جلالی باشد

پیشکسوت استقلال در مورد عملکرد ملی پوشان این تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ عنوان کرد: ابوالفضل جلالی در زمان کمی که بازی کرد نشان داد آینده فوتبال در جناح چپ می‌تواند در دستان او باشد. هرچند سرمربی استقلال امسال از او کم استفاده کرد. امیدوارم الان به این نتیجه رسیده باشد که جلالی در این جناح می‌تواند خیلی به استقلال کمک کند. او جوانی آینده دار است که انگیزه بالایی هم برای پوشیدن دوباره پیراهن تیم ملی دارد. دیدیم در همان زمان کم مقابل آمریکا، خیلی تاثیر گذار بود.

ساپینتو به کی‌روش کمک کرد

چشمی یکی از بهترین هافبک‌های دفاعی ایران است

بازیکن اسبق آبی‌های تهران گفت: روزبه چشمی در بازی اول جام جهانی، در جای درست به کار گرفته نشد. همه در ایران می‌دانند چشمی یکی از بهترین هافبک‌های دفاعی نه اینکه دفاع آخر یک تیم باشد. وقتی او یک پله عقب تر رفت نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد اما وقتی در جایگاه خودش قرار گرفت، گلزنی کرد.

استقلالی‌ها در تیم ملی نمره قبولی گرفتند

بیانی با اشاره به دروازه‌بان استقلال افزود: سید حسین حسینی هم مقابل ولز نشان داد یکی از بهترین مهره‌های ما است. کمتر مربی به ترکیب تیم برنده دست می‌زند. حسینی مقابل ولز بی اشتباه بود و آرامش زیادی هم داشت. نباید توقع داشته باشیم بازیکنی مثل حسینی، ابتدای بازی با انگلیس به خاطر آسیب دیدگی دروازه‌بان وارد زمین شود و با آرامش کارش را انجام بدهد اما در بازی بعدی دیدیم که چقدر فرق داشت. در کل استقلالی‌ها با اینکه تعدادشان در تیم ملی کم بود اما نمره قبولی گرفتند. امیدوارم کادرفنی استقلال هم از تمام مهره‌ها به بهترین شکل استفاده کند. امسال می‌توانیم به تکرار قهرمانی فکر کنیم و دوباره قهرمان شویم.

محبی می‌توانست حداقل به تیم ملی دعوت شود

وی در خصوص انتقاد از کم بودن تعداد استقلالی‌ها در تیم ملی به خصوص غیبت محمد محبی، اظهار داشت: محبی در طول مسابقات بهترین نفر استقلال بوده و توانسته در نتایج تاثیرگذار باشد. او می‌توانست حداقل به عنوان نفر دعوت شده همراه تیم ملی می‌رفت؛ البته دیر نشده است. او جوان است و می‌تواند برای تیم ملی در مسابقات آینده بازی و کمک کند. اینکه استقلالی‌ها در تیم ملی کم بودند به نظر من سرمربی استقلال هم در این مساله تاثیرگذار بود. وقتی شما از بازیکنی مثل صالح حردانی استفاده نکنید و یامگا را جای او به کار بگیرید، طبیعی است که سرمربی تیم ملی هم او را دعوت نکند. در صورتیکه حردانی می‌توانست جزو سه مدافع کناری تیم ملی در جام جهانی باشد. فکر می‌کنم ساپینتو برای حضور کم تعداد بازیکنان استقلال در تیم ملی به کی‌روش کمک کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس