کد خبر 1442860
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
علیرضا فغانی برای قضاوت در جام‌جهانی امیدوار شد/ بازی بزرگ و حیثیتی یاران مسی به داور ایرانی می‌رسد؟

ستاره داوری ایران همچنان در دوحه حضور دارد، شاید کولینا او را برای بازی بزرگ روز جمعه بین هلند و آرژانتین نگه داشته است.

به گزارش مشرق، داوری خوب علیرضا فغانی بین دو تیم برزیل و صربستان و سوت های بی عیب او در بازی دو تیم پرتغال و اروگوئه تا دقیقه ۸۵ با نجوای کمک داوران ویدیوئی در گوش او مبنی بر بازنگری صحنه هند روی داده در محوطه هجده قدم پرتغال، رویاهای فنایی برای رسیدن به فینال جام جهانی را کمرنگ کرده است.

ستاره داوری ایران در سالهای اخیر، علیرغم تصمیم درست خود مبنی بر عدم اعلام ضربه پنالتی به سود پرتغال، بعد از بازبینی صحنه و مشورت با داوران VAR از تصمیم خود منصرف شد تا پرتغال به گل دوم خود برسد.

بیشتر بخوانید:

خروج «ستاره ملی» از یک هشتم نهایی جام جهانی

همین تصمیم و نظرات کارشناسان مبنی بر اشتباه او در اعلام پنالتی و اوت شدن اروگوئه از بدشانسی او با یک گل و اعتراضات زیاد این کشور باعث شد تا فیفا در بازی‌های دور سوم مرحله گروهی و مرحله یک چهارم نهایی از فغانی استفاده نکند و شایعاتی مبنی بر بازگشت او از دوحه نیز به گوش برسد.

اعتقاد ویژه کولینا رئیس کمیته داوران فیفا به فغانی و سابقه عالی او در دوره گذشته این رقابت‌ها و المپیک و جام‌های مختلف، همچنان او و جامعه داوری ایران را امیدوار به قضاوت در جام جهانی و در مرحله یک‌چهارم نهایی آن نگه داشته است.

شاید تمرکز کولینا روی بازی آرژانتین و هلند است، نمایندگان اروپا و آمریکای جنوبی در این مرحله در حالی به مصاف هم می‌روند که بر اساس قانون نانوشته فیفا داوری آن به کشوری غیر از این دو قاره داده می‌شود، با توجه به همین مهم شاید فغانی ظرف ۲ روز آینده ابلاغ داوری این بازی مهم را از فیفا بگیرد و باز هم گوشه چشمی به فینال این رقابت‌ها داشته باشد. این بازی یکی از مهمترین شانس‌های فغانی برای قضاوت در ادامه رقابت‌ها و بازگشت دوباره او بعد از ۲۴ بازی به چمن سبز ورزشگاه‌های قطر است.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    0 0
    نظر آقای فغانی در مورد پنالتی کاملا درست بود به این دلیل که زمین خوردن مدافع اروگوئه ای طبیعی نبوده وبرای جلوگیری از رد شدن توپ بود.حال اگر این زمین خوردن غیر طبیعی منجر به هند شود چه هند درست باشد یا نادرست باید پنالتی اعلام شود.
  • IR ۰۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    0 0
    فینال که عمرا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس