القای ناامنی پروژه جدید دشمن علیه نظام

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه القای ناامنی پروژه جدید دشمن علیه نظام است، گفت: دانشگاه ها می توانند با استفاده از ظرفیت ها برای رفع مشکلات راهکار ارائه دهند.

به گزارش مشرق، سعید جلیلی بعد از ظهر دوشنبه در نشست با اساتید دانشگاه آزاد واحد رشت با بیان اینکه حوادث اخیر در کشور به عنوان یک پدیده در سطح دانشگاه‌ها قابل مطالعه است، گفت: در بررسی و مطالعه چنین رویدادهایی باید اوضاع داخلی، منطقه‌ای و بین المللی کشور را نیز مورد توجه قرار داد.

وی افزود: برای فهم، شناخت موضوع و ارائه راهکارها در خصوص اتفاقات اخیر توالی زمانی و مکانی این موضوعات نیز بخش قابل توجه پژوهشگر خواهد بود.

جلیلی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران وجهه تمایزی که با سایر انقلاب‌ها و سیستم‌ها دارد این است که مردم و شهروندان جز ارکان اصلی تصمیم گیری در همه مقاطع و شرایط حساس هستند، افزود: در جنگ تحمیلی هشت ساله آحاد مردم در کنار نیروهای مسلح نقش آفرینی می‌کردند.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه هر دانشگاهی می‌تواند به مثابه یک دولت سایه متناسب با امکانات علمی و ظرفیت‌های خود عمل کند، اضافه کرد: این حرکت دانشگاهی هیچ ربطی به حضور دولت‌های متفاوت در نظام ندارد بلکه کلیتی است که همگان باید در آن حضور و مشارکت داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه فضای گفتگو، تعامل و بیان دیدگاه‌ها در سطح دانشگاه‌های کشور می‌تواند به صورت مستمر برای حل و فصل مشکلات راهگشاه باشد، گفت: مطالبه گری دانشجویان برای دغدغه‌های اقتصادی و اجتماعی جریان ساز خواهد بود.

جلیلی با اشاره به اینکه کارآفرینی معاونت اشتغال کمیته امداد کشور در سال جاری بیش از ۳۰ هزار میلیارد بودجه در اختیار داشته است، افزود: این مبلغ به صورت میانگین برای هر استانی هزار میلیارد تومان مصوب می‌شود که قابل توجه است.

وی در ادامه با بیان اینکه در خصوص تخصیص اعتبارات، دانشگاه‌ها می‌توانند درباره نحوه توزیع و مصرف آن مطالبه گر باشند، تأکید کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند تخصیص هوشمندانه منابع قدرت و ثروت را تحلیل و نتایج را برای برون رفت از موانع در اختیار همگان قرار دهند.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: آشوب‌های شکل گرفته، حرکات تجزیه طلبانه، ترور اشخاص و جنگ تحمیلی نمونه‌ای از فشارهای آمریکا برای ضربه زدن به این نظام بوده است.

اعتراف آمریکایی‌های به شکست پروژه فشار علیه ایران

وی با تاکید بر اینکه خود دولتمردان امریکایی اعتراف کرده‌اند که پروژه فشار حداکثری مقابل ایران شکست خورده و باید به دنبال راهکارهای جدید بود، اضافه کرد: تشکیل بیش از ۲۵۰ شبکه ماهواره‌ای علیه جمهوری ایران خود گواه این امر است.

جلیلی راهبرد القای نا امنی را پروژه جدید دشمنان نظام دانست که بر گرفته از تاریخ صدر اسلام و مبارزه علیه مسلمانان بوده و افزود: دشمن در شرایط فعلی فقط می‌خواهد نا امیدی را در جامعه تزریق کند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا نگران این است که با رفع ضعف‌ها ایران قوی را مقابل خود ببیند و ادامه داد: بسیاری از مشکلات کشور داخلی بوده و ربطی به تحریم‌ها ندارد و باید ببینیم چه عواملی سبب شده موانع داخلی تا کنون رفع نشود.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: دانشگاه‌های سراسر کشور از جمله گیلان می‌تواند با توجه به ظرفیت‌های موجود دنبال حل مسئله باشد و باید مشخص شود چرا چنین ظرفیت‌هایی در حوزه گردشگری، جنگل، دریا مغفول مانده است.

وی بابیان اینکه ایران برای غرب همانند یک رقیب تمدنی است که می‌تواند در سال‌های آتی برایشان خطر ساز باشد، اظهار کرد: تمدن ایرانی اسلامی درباره موضوعات مختلف انسانی همچون آزادی، حقوق زنان و حفظ کرامت انسانی می‌تواند برای تمدن غربی که رو به انحطاط بوده خطر ساز باشد.

جلیلی گفت: تمدن ایرانی اسلامی می‌تواند با رفع موانع و ضعف‌های موجود در مقابل تمدن غربی پیروز شود که این سبب هراس دشمنان شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس