کد خبر 1443224
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، طی پیامی به‌مناسبت روز جهانی داوطلب در کانال تلگرامی نوشت:

متن پیام به شرح زیر است:

«بسمه‌تعالی

طُوبی لِمَنْ أَحْسَنَ إِلی الْعِبادِ وَ تَزَوَّدَ لِلمَعادِ

خوشا به حال آن‌که به بندگان خدا نیکی کند و برای آخرت خود زاد و توشه برگیرد. امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام

یاریگری و امدادرسانی داوطلبانه، آموزه‌ای فطری و توصیه‌ای الهی است که به‌لطف خدا، فرهنگ عمومی آن در میان مردمان این مرزوبوم عزیز، قدمتی دیرینه دارد. خدمت داوطلبانه به دیگران، آن‌چنان‌که در کلام الهی و گفتار معصومان (ع) آمده، راهگشای برکات است و تلاش صادقانه و مبتنی بر محبت انسان‌ها برای کاستن از آلام همدیگر، در همه زمان‌ها و فرهنگ‌ها مورداحترام و توجه است؛ و به همین دلیل است که کلام شیخ اجل، سعدی شیرازی در «یک پیکر خواندن بنی‌آدم»، به زبان‌های مختلف نقل می‌شود.

روز جهانی داوطلب، مناسبتی برای سپاسگزاری از یاریگران داوطلب در حوزه‌های مختلف و فرصتی مغتنم برای نکوداشت مجاهدت‌های همۀ کسانی است که در قالب فرد یا تشکل، و با صرف وقت، مال، اعتبار و جان خود، زدودن غبار غم از چهره‌های مغموم را وجه همت خویش ساخته‌اند.

در این میان، جمعیت هلال‌احمر مجموعه‌ای پیشتاز، اثرگذار و مردمی است که در بزنگاه‌های مختلف، در خط اول یاریگری حضور دارد و اعضای داوطلبش، در طول سال‌ها، صحنه‌های بی‌نظیری از ایثار و مجاهدت خالصانه را خلق کرده‌اند و در توانمندسازی، احیا، یاری و نجات‌بخشی، صمیمانه نقش‌آفرینی کرده‌اند.

هرچند پاداش و جبران تلاش یاریگران مخلص را خالق عالم هستی تضمین کرده است و ثواب شادکردن دل بندگان خدا جز از دارای دو جهان از عهده کسی برنمی‌آید، اما بر ما بندگان نیز وظیفۀ سپاس‌گزاری هست. از صمیم قلب روز داوطلب را به همۀ یاریگران داوطلب کشورم، به‌ویژه عزیزان هلال‌احمر، تبریک می‌گویم و دعاگوی سلامتی و عزت و برکت و عاقبت‌به‌خیری ایشان هستم.

محمدباقر قالیباف

رئیس مجلس شورای اسلامی».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس