کد خبر 1443341
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴
مهلت ترکیه به آمریکا و روسیه برای اخراج «قسد» از شمال سوریه

یک منبع رسمی ترکیه به الجزیره گفت که در صورت بی توجهی به مهلت تعیین شده برای اخراج نیروهای سوریه دموکراتیک از منبج، تل رفعت و عین العرب، عملیات نظامی در این مناطق آغاز خواهد شد.

به گزارش مشرق، یک منبع رسمی ترکیه به شبکه تلویزیونی الجزیره گفت: به آمریکا و روسیه برای اخراج نیروهای سوریه دموکراتیک از منبج، تل رفعت و عین العرب مهلت داده‌ایم. این مهلت تمدید نخواهد شد و جایگزین آن، آغاز عملیات نظامی در شمال سوریه خواهد بود.

این منبع رسمی ترکیه در ادامه افزود: آمریکا طرح بازبینی در ساختار نیروهای سوریه دموکراتیک و اخراج اسامی مورد اعتراض ترکیه را پیشنهاد داده است. در طرح پیشنهادی آمریکا نقش بیشتری به عرب‌ها در اداره منبج، تل رفعت و عین العرب داده شده است. آمریکا خواستار اجرای طرح پیشنهادی خود در صورت توافق درباره آن از ابتدای ماه آینده شده است. ما نیز پایان تسلط نیروهای سوریه دموکراتیک بر مراکز نفتی را قبل از بررسی پیشنهاد آمریکا مطرح کرده‌ایم.

منبع مذکور تصریح کرد: روسیه شرط‌هایی را در ارتباط با پرونده اوکراین در مقابل امتیازهای میدانی و سیاسی در پرونده سوریه مطرح کرده است. بر اساس این پیش شرط‌ها، روسیه پوشش حمایتی از منطقه «الشهباء» در حومه حلب و عین العرب را برای تسهیل ورود نیروهای ترکیه بر می‌دارد.

اظهارات این منبع رسمی ترکیه در حالی است که «ابراهیم کالین»، مشاور ارشد سیاست خارجی و سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفته است که گروه‌های مسلح کُرد در سوریه «هدف های مشروع» حمله به شمار می‌روند. کالین کردهای سوریه را به سو استفاده از روابط با آمریکا برای توجیه حضور خود در امتداد مرز با ترکیه متهم کرد.

آنکارا پ‌ک‌ک، ی‌پ‌گ و گروه‌های وابسته به آن‌ها را مسئول انفجار ۱۳ نوامبر استانبول و همچنین حملات قبلی دانسته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    6 12
    جهان ، بنفع ترکیه ترکها ، صاحبان اصلی وآینده جهان هوش وتدبیر ودرایت رهبران ترک ستودنیست
    • . IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      0 0
      به یاد داشته باش همین ترکیه با زدن سد روی رودخانه هایی که از ترکیه سر چشمه و به ایران میرسه باعث کمبود آب در ایران شده و البته درسته جهان داره تغییر میکنه و قدرت های قدیمی جهان ضعیف و کشور هایی مثل ترکیه قوی می شوند ولی اگه ترکیه مثل روسیه که قصد احیاء شوروی را داشت بخواهد قلمرو عثمانی ثابق را به دست بگیرد از قدرت های قدیمی جهان تا کشور های کوچیک جلوش رو میگیرند بنابراین ترکیه نباید عجولانه رفتار کنه البته تا الان که ترکیه مثل بازی شطرنج حرکاتش را کاملا درست و هوشمندانه انجام داده ولی ترکیه دست بالا رو نداره و اونقدر هم قوی نیست
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    8 4
    ترکیه انقدر قوی هست چرا به آمریکا نمیگه 8 پایگاه نظامی آمریکایی در خاک ترکیه تعطیل بشه. خیلی پیچیده هست همه چی
    • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
      7 2
      اونا پایگاه های آمریکا نیست پایگاه های ناتو هست جناب باسواد
    • علی IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
      2 2
      برو روان پزشک
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    10 10
    خخخ از کی تا حالا رعیت برای کدخدا تعیین تکلیف میکنه
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    6 4
    قدرت مانور توران را باور کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس