کد خبر 1443469
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷
هشدار کمبود دارو را سیاه نمایی دانستند/واکنش به افزایش مصرف دارو

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران گفت: کمبود دارو را از سال گذشته هشدار داده بودیم، اما گفتند سیاه نمایی می کنید.

به گزارش مشرق، ایرج خسرونیا رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران در واکنش به ادعای مصرف بیش از اندازه دارو در هشت ماه نخست امسال که باعث بروز کمبود دارو در کشور شده است، افزود: من با این نظریه مخالفم، زیرا مصرف دارو به خصوص آنتی بیوتیک ها در ایران نسبت به سایر کشورها بیشتر است و هیچ فرقی با سال‌های گذشته ندارد.

وی در توضیح دلایل بروز کمبودهای دارویی در کشور، گفت: مشکلاتی که در هدم کنترل بازار دارو پیش آمد و همچنین، سهل انگاری بعضی از شرکت‌های تولید دارو و وارد کنندگان دارو، باعث شد که در تأمین مواد اولیه تولید دارو با مشکل و کمبود مواجه شویم که عمدی یا غیرعمدی بودن آن مشخص نیست.

خسرونیا ادامه داد: از سوی دیگر، وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نیز در مدیریت بازار دارویی کشور اهمال کردند.

وی با عنوان این مطلب که از سال گذشته همه می‌گفتند خطر کمبود دارو وجود دارد، گفت: متأسفانه این هشدار را سیاه نمایی تلقی کردند، اما دیدیم که دچار کمبود شویم.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، به قاچاق دارو نیز اشاره کرد و افزود: قاچاق دارو به کشورهای همسایه و اطراف، یکی دیگر از دلایل بروز کمبود دارو در کشور بود.

خسرونیا در خصوص اثرات اجرای طرح دارویاری نیز گفت: این طرح روی کاغذ خوب بود، اما در اجرا با مشکلاتی برای بیماران همراه بوده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس