کد خبر 1443494
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵
کدام تیم‌ها باید در آسیا حاضر شوند؟ / دعوای ادامه‌دار قهرمانان لیگ و حذفی!

در حالیکه جام جهانی رو به اتمام است اما هنوز فرمول حضور تیم‌های باشگاهی کشورمان برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا مشخص نشده است.

به گزارش مشرق، برگزاری رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ در زمستان و تغییراتی که در تقویم رقابت‌های باشگاهی رخ داد باعث تعویق رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۲شد و به همین دلیل دو تیم قهرمان لیگ برتر و جام حذفی فصل گذشته کشورمان نتوانستند در این رقابت‌ها حاضر شوند. همین مساله چالشی بزرگ در فوتبال کشورمان ایجاد کرد زیرا قهرمانان لیگ برتر و جام حذفی فصل جاری نیز مدعی حضور در لیگ قهرمانان خواهند بود.

پیش از این قرار بود که فرمولی برای حضور تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا از سوی فدراسیون فوتبال تایید و اعلام شود اما این اتفاق هنوز رخ نداده است.بنابراین چالش قهرمانان فصل گذشته و فصل جاری برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت. نساجی مازندران قهرمان جام حذفی فصل گذشته یکی از تیم‌هایی است که خود را برای حضور در اسیا محق می‌داند اما در آنصورت قهرمان جام حذفی این فصل تکلیفش چه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

آئین‌نامه جدید AFC برای دریافت مجوز حرفه‌ای

به این ترتیب مدیران فدراسیون فوتبال باید هرچه سریع‌تر در این خصوص تصمیم گیری کنند تصمیمی که قطعا خالی از جنجال و چالش با برخی باشگاه‌ها نخواهد بود. یکی از فرمول‌های پیشنهادی برای حضور تیم‌ها در لیگ قهرمانان آسیا این است که قهرمانان فصل گذشته و فصل جاری لیگ برتر به عنوان دو سهمیه قطعی ما در آسیا حاضر شوند و قهرمان جام حذفی فصل جاری نیز سهمیه سوم کشورمان در آسیا باشد و نساجی مازندران قهرمان فصل گذشته جام حذفی هم سهمیه چهارم ایران ثبت شود. با این حال هنوز فدراسیون فوتبال در این خصوص تصمیم گیری نکرده است.

فصل گذشته دو تیم استقلال و پرسپولیس به دلیل مشکلات مالی و مالکیتی از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شدند. فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان تنها نماینده‌های کشورمان بودند که سپاهان در مرحله گروهی حذف شد اما فولاد خوزستان به مرحله بعدی صعود کرد و باید به مصاف تیم عربستانی برود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس