چراغپور: بیش از همه مربیان به کی‌روش فرصت دادیم و هر مسیری رفتیم باختیم

کارشناس فوتبال گفت: بیش از همه مربیان به کی‌روش فرصت دادیم اما با این همه موقعیت نتوانست ایراد تیمش را رفع کند.

به گزارش مشرق، جلال چراغپور در مورد اینکه تیم ملی فوتبال ایران با کارلوس کی‌روش در سه دوره جام جهانی از گروه خود صعود نکرد و در دو دوره جام ملت‌های آسیا هم فاتح جام نشد تا نتایجی مشابه همتایان خود در تیم ملی پس از انقلاب بگیرد و تنها ۳ قهرمانی متوالی جام ملت‌های آسیا پیش از انقلاب در ویترین افتخارات تیم ملی دیده می‌شود، اظهار داشت: آنچه در چهار دهه اخیر در فوتبال ملی دیدیم دستاوردی یکنواخت بوده و تغییر کارلوس کی‌روش راهگشای مشکل نیست. اگر بهترین مربی دنیا هم سرمربی تیم ملی بزرگسالان شود باز هم نمی‌توانیم به هدفی که مدنظر داریم دست یابیم.

**اشکال نهادینه ساختاری کلانی داریم

وی ادامه داد: تیم ملی ایران با مربیان وطنی و خارجی در جام ملت‌های آسیا قهرمان نشده و در جام جهانی هم از گروه خود صعود نکرده، توجیهی هم برای این ناکامی همیشگی پیدا نشده است. اگر راه‌حل تغییر سرمربی بود چرا با آوردن سرمربی جدید به نتیجه مدنظر نرسیدیم؟ از آماری که در ۴۴ سال اخیر داریم به این نتیجه می‌رسیم که اشکال نهادینه ساختاری کلانی داریم. تمامی ملی‌پوشان ایران با هم‌نسلان خود رودررو شده‌اند و در نهایت در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا شکست خوردیم و در جام جهانی به مرحله حذفی صعود نکردیم.

بیشتر بخوانید:

جایگاه ایران در میان بدترین بازنده‌های جام جهانی

**هر مسیری رفتیم باختیم

کارشناس فوتبال خاطرنشان کرد: آخرین باری که به المپیک صعود کردیم ۴۶ سال قبل بود و اگر این بار صعود کنیم پس از ۴۸ سال این اتفاق برای تیم امید که یک رده پایین‌تر از تیم بزرگسالان است رخ می‌دهد. هر مسیری هم برای آماده‌سازی تیم‌های ملی انتخاب و اجرا کردیم به نتیجه نرسیدیم. با تیم جوان رفتیم باختیم، با تیم پا به سن گذاشته رفتیم شکست خوردیم، با تلفیق جوان و پا به سن گذاشته رفتیم که آن هم بی‌نتیجه بود.

**نگاه بنیادی به کمیته آموزش نداشتیم

وی افزود: حلقه مفقوده فوتبال ملی ایران کجاست؟ کجای کارمان ایراد دارد که هدف حاصل نمی‌شود؟ علل باخت را با نگاه آسیب‌شناسی در مجلس بررسی کردیم و باز هم مشکل رفع نشد. فدراسیون فوتبال از تک محوری خارج نشد و نگاه علمی و بنیادی به کمیته آموزش که آسیاب ساخت بازیکن ملی است نداشتیم. بیش از همه به کی‌روش فرصت دادیم و در ۳ جام جهانی او نفر اول کادرفنی بود ولی در سومین فرصتی که به او دادیم ۶ گل از انگلیس خوردیم پس او مربی است که با این همه فرصت نتوانست ایراد تیمش را رفع کند. با تیمی بهتر از تیم ملی فعلی هم که از لیگ‌های برجسته دنیا بازیکن داشتیم هم هدفی که مدنظر بود محقق نشد.

**بی‌سواد بزرگ شدیم

چراغپور یادآور شد: معادله غلط را به پروفسور هم بدهیم معادله را غلط حل می‌کند. بی‌سواد بزرگ شدیم و در تولید آکادمیک و علمی فوتبال ایراد داریم‌. حاضر نشدیم وقت کافی را برای یافتن مشکل نهادینه و زیربنایی صرف کنیم و با مربیانی که در جام جهانی حضور داشتند هم در تیم ملی بزرگسالان و تیم امید به بن‌بست رسیدیم. در آسیا ژاپن حلقه مفقوده را پیدا کرده و تورنمنت به تورنمنت بهتر می‌شود. کره جنوبی هم رسد خوبی داشته اما در دیدار با برزیل فاصله عمیق این تیم با سطح اول فوتبال دنیا مشخص شد. بعد از گل چهارم، برزیل مماشات کرد تا AFC که بنیاد آموزشی‌اش ایراد دارد لطمه بزرگی نخورد. ما هم در حال پیدا کردن حلقه مفقوده هستیم ولی هنوز به لبه علم فوتبال نرسیدیم و تا زمان رسیدن کل محتوا به بیراهه می‌رود.

منبع: خبرگزاری آنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    5 4
    تنها کسی که از موندن کی‌روش خوشحال میشه شخص احسان حاج‌صفی چون میدونه لایق تیم ملی نیست ولی شخصی مثل کی‌روش چیزی از فوتبال روز دنیا سر در نمیاره
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    2 3
    تنها کسی که درباره موندن یا رفتن کی روش تصمیم میگیره تاج هست و بس ؟
  • بشار عبدالواحد IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    3 1
    کی روش و دستان ایرانی ها توی پوست گردو... خخخخ چطوری ایرانی؟ خخخ
    • IR ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      0 2
      عبدالواحد ملعون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس