توضیحات طائب در خصوص شبهه اندازی در ماجرای مهسا امینی

حجت‌الاسلام «طائب» با اشاره به عملیات‌های ترکیبی دشمن برای انحراف حرکت دانشجویی و تضعیف شعار «مرگ بر آمریکا» گفت: همه ملت ایران و دانشجویان شعار «مرگ بر آمریکا» را با صلابت‌تر از گذشته سر خواهند داد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام «حسین طائب» مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران در مراسم روز دانشجو که با عنوان خاستگاه شعار «مرگ بر آمریکا» در یکی از دانشگاه های زنجان با حضور اساتید و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: شرارت آمریکایی‌ها در انحراف و اضمحلال دانشگاه‌های ایران در دوران پهلوی موجب شد جنبش دانشجویی ضد سلطه شکل گیرد.

وی با بیان اینکه با قیام دانشجویان یک انفجار در دانشگاه شکل گرفت و این شروع شعار «مرگ بر آمریکا» شد، گفت: جنبش دانشجویی در انقلاب ادامه پیدا کرد، جنبشی که هم به دنبال ارتقای علمی کشور و هم در پی آرمان‌خواهی بود.

بیشتر بخوانید:

فیلم/ توضیح طائب درباره ماجرای بولتن‌های محرمانه

فیلم/ توضیح طائب درباره ماجرای خانواده قالیباف

فیلم/ توضیحات طائب در خصوص شبهه اندازی در ماجرای مهسا امینی

حجت‌الاسلام طائب با اشاره به توطئه و ناآرامی‌های اخیر در کشور بیان داشت: آمریکایی‌ها فکر می‌کنند با عملیات‌های ترکیبی می‌تواند در مسیر حرکت دانشجویی انحراف ایجاد کنند و شعار «مرگ بر آمریکا» را تضعیف کنند.

وی تصریح کرد: این مرحله را نیز همانند برهه‌های دیگر که از ابتدای انقلاب با آنها مواجه بودیم پشت سر می‌گذاریم و همه ملت ایران و دانشجویان شعار «مرگ بر آمریکا» را با صلابت‌تر از گذشته سر خواهند داد.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه، عنوان کرد: آمریکایی‌ها در این منطقه هر روز شکست‌های بیشتری را دریافت خواهند کرد، همچنان که مجبور شدند با خفت افغانستان و عراق را ترک کنند.

وی با اشاره به نظریه نظم نوین جهانی افزود: آمریکا با مشاهده دورنمای ضعف و زوال خود راهبرد تضعیف و محو سه قدرت بزرگ شرق، یعنی روسیه، چین و ایران در پیش گرفت.

حجت‌الاسلام طائب تصریح کرد: استکبار با ناکامی در تسلیم ایران در مذاکرات، هدف به زانو درآوردن مردم و دولت را دنبال کرد و در پی عدم موفقیت در این عرصه و عبور دولت از فشار تحریم‌ها، جنگ ترکیبی را علیه جمهوری اسلامی به راه انداخت که به طور قطع باهوشیاری و بصیرت مردم در این زمینه نیز ناکام می‌ماند.

طائب با بیان اینکه ایجاد شبهه، کشته‌سازی و سوال جدید سناریوی دشمن در ماجرای اخیر بود، درخصوص نحوه مواجهه با ماجرای فوت مهسا امینی گفت: ماجرای مهسا امینی از نظر عاطفی و ویژگی‌های قومی و مذهبی همه‌چیز را داشت. در ماجرای مهسا امینی اگر همان اول ما اطلاع‌رسانی دقیق می‌کردیم شاید این اتفاقات نمی‌افتاد.

وی بیان داشت: در اردیبهشت‌ماه از آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها سند یافتیم که قصد ایجاد اغتشاش دارند. مبنا هم این بود که محله محور و هسته‌محور باشد. شبکه با دوره قبل فرق می‌کرد. از سوئی برآورد و سند ما می‌گفت که از مهرماه، این اغتشاش همزمان با بازگشایی دانشگاه‌ها رخ می‌دهد. از سوئی دیگر فراجا درگیری مسئله اربعین و گذرنامه و امنیت مرز بود. چه بسا اگر در ماجرای مهسا امینی اطلاع‌رسانی دقیق از روز اول می‌کردیم و نمی‌گذاشتیم سازماندهی شده جلوی بیمارستان بیایند و جلوی این ماجرا را می‌گرفتیم شاید این اتفاقات شکل نمی‌گرفت.

طائب درخصوص ماجرای خانواده رئیس مجلس، اظهار داشت: یک مساله فردی برای رئیس مجلس اتفاق افتاده است. خانواده قالیباف به ترکیه رفته‌اند و برگشتند نه از هواپیمای اختصاصی استفاده کردند نه از امکانات سفارتخانه. داماد رئیس مجلس از یک خانواده برخوردار است؛ آیا فساد در این موضوع اتفاق افتاده است؟

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه درباره ماجرای خانه‌نشین شدن خود در زمان دولت سازندگی به‌خاطر پیگیری فساد رئیس‌جمهور اظهار داشت: عمده فساد بعد از جنگ شروع شد. پس از پایان جنگ از معاون وزیری افتادم و ۶ ماه خانه‌نشین شدم. در دوره اعتدال هم با برادر رئیس‌جمهور و با برادر معاون اول رئیس‌جمهور برخورد کردیم.

طائب با بیان اینکه در این دوره (دولت فعلی) مدیری که تشویق شده بود دستگیر شد، افزود: در دولت فعلی باید بگردید فساد کلان پیدا کنید. فرق این دوره با دوره‌های قبلی این است که در برابر این دستگیری‌ها مقاومت نمی‌کنند. با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، فساد از بین می‌رود.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه همچنین درباره پرونده اختلاس فولاد مبارکه گفت: ۹۲ هزار میلیارد اختلاس فولاد دروغ بزرگ سیاسی بود که درست کردند و کسی هم درباره آن توضیح نمی‌دهد. ۹۲ هزار میلیارد تومان عدد سرسام آوری است یعنی در طول این دوره درآمد داشته و به هیچ جا نداده و آش را با جاش برده‌اند؟.

طائب در بخش دیگری از این نشست درباره پرونده هواپیمای اوکراینی، با بیان اینکه پرونده هواپیمایی اوکراینی در اذهان باز شده، ولی هیچکس آن را نمی‌بندد، این اشکال است، تاکید کرد: در ماجرای هواپیمای اوکراینی مسئولین قبول کرده و اعلام کردند که خطای اپراتوری بوده است. آن اپراتور این هواپیما را موشک دیده؛ آدم باسابقه حرفه‌ای پدافند هم بوده و تازه‌کار هم نبوده است.

وی اضافه کرد: در روزهای اول هم اختلاف کارشناسی جدی بر سر آن بود که آیا جنگ الکترونیک بوده یا خیر. اما جمع‌بندی این شد که قبول کنند خطای اپراتور بوده است. دیه را هم قبول کردند. برخی خانواده‌های سانحه هواپیمای اوکراینی نفری ۵ میلیارد تومان دیه گرفتند. خارج‌نشین‌ها می‌خواهند برای تداوم فشار بر ایران پرونده هواپیمای اوکراینی باز باشد.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه در ادامه این نشست با بیان اینکه اگر بگوییم به صددرصد اهداف دست پیدا کرده‌ایم، قطعاً اینگونه نبوده است، خاطرنشان کرد: در این جهان پر شتاب مقایسه کنید ما جلوتر رفتیم یا دیگران؟ عراق هم جنگ و ناامنی داشت، ما هم داشتیم، ولی هنر ما این بود که یک سردار سلیمانی داشتیم که نگذاشت ناامنی داخل ایران بیاید. نفت و گاز عراق از ما بیشتر است. عراق چهار برابر نفت ما، نفت خام می‌فروشد، ولی پول آن به بانک‌مرکزی آمریکا می‌رود. ما یک چهارم نفت عراق می‌فروشیم، چون راهبرد نظام این است وابستگی به نفت خام را کم کنیم فراورده بفروشیم. عراق با ۱۵ درصد درآمد خودش از ما فرآورده می‌خرد.

همچنین در این نشست توضیحاتی درباره ماجرای بولتن‌های محرمانه خبرگزاری فارس داد و گفت: در موضوع خبرگزاری فارس، چند بار به این برادر تذکر داده شده حتی به مرحله قضائی رسیده و برخورد هم شده است. این‌که این شخص برای بولتن ماموریت داشته نه این طور نبوده، این شخص انشای خبر می‌کرده و این نشریه و بولتن را به دستگاه‌های مختلف می‌داده و می‌فروخته است. این فرد یک زمانی قائم‌مقام خبرگزاری فارس بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 16
  • GB ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    3 1
    جنجالی کجا بود؟
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      6 2
      شعار مرگ بر آمریکا نون خوبی داره جنجالش همین نونش هست
    • حسام زاهدی IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      0 4
      جوبشور جان:اسم حاجی هم نون خوبی برای شما داری. حاجی فقط حاج قاسم
  • سید مسعود IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    2 0
    جنجال کجاست؟
  • CA ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    7 3
    تبیین عالی ای بود
  • ایران قوی IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    9 5
    مرگ بر آمریکا. مرگ بر آمریکا. مرگ بر آمریکا
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      5 3
      زنده باد آمریکا زنده باد تعامل با دنیا زنده باد آزادی بیان
    • CA ۰۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      0 4
      مرگ بر امريکا
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    29 17
    مردم شریف و مومن ایران اسلامی نشان دادند شامل این آیه 23 سوره احزاب قرآن کریم هستند که میفرماید من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا ما بر عهدی که از ابتدا با امام مان بستیم همچنان با قدرت و قوت بیشتر بر آن پیمان تحت زعامت رهبر معظم انقلاب میمانیم و تا زنده هستیم اجازه نخواهیم داد شرری از سوی دشمنان و بدخواهان بر علیه پیکره نظام و کیان کشور جمهوری اسلامی ایران واقع شود بگفته شهید والامقام حاج قاسم عزیز ما ملت شهادتیم بیاد آن مرد بزرگ و سردار رشیدمان که نزدیک سالگرد ترور و بشهادت رساندن وی هستیم
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      16 0
      ما فقط با معصوم عهد می بندیم و او را قدسی می دانیم.
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    1 1
    فقط کافیست یک فیلم حماسی باشکوه از تاریخ پرشکوه ایران بسازید و در آن مثلا همسر فلان امپراطور را با حجاب نشان بدهید آنگاه بشینید و ببینید از فردا جوانان چطور عاشق حجاب می شوند. به جای ده تا سریال یک فیلم باشکوه با کارگردان خارجی مثلا هندی یا هالیوودی
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    0 8
    در مورد خبرگزاری فارس واقعا نباید بی انصافی کرد.افراد خبرگزاری فارس از افراد بسیار دلسوز کشور هستن من فکر نکنم خبر میفروخته.احتمالا برای آگاهی هرچه بیشتر مسعولین و پیگیری ها این کار رو میکرده.افراد دلسوز و انقلابی رو نباید این چنین سوزاند اونم وقتی امثال خاتمی و خانواده هاشمی علنی دارن از آمریکا حمایت میکنن.
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    0 0
    درود
  • میبدی IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    0 0
    تا وقتی دروغگویی و تهمت توی این مملکت برای افراد شاخص که روی مردم تاثیر دارن هزینه ای نداشته باشه آش همان و کاسه همان
  • علوی IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    5 1
    ۹۲ هزار میلیارد دروغ بود حالا عدد صحیح چه عددی بود ؟ اختلاس نود هزار میلیارد تومان شرکت گاز را از نمایندگان حال حاضر مجلس افشا نمود و اصلا پیگیری نشد !نماینده مجلس اعلام نمود درآمد حاصله از فروش نفت را سه نفر باید بدانند اما آن سه نفر هم اظهار بی اطلاعی نمودند !!!! این حقایق و قصورات قوه قضاییه قابل کتمان نیست باید پایان مماشات برای مفسدان اقتصادی هم باشد برای سه هزار مسول دوتابعیتی خارج برو هم باید باشد ...حالا شما درج نکن و مطالبه گری نشود اما عموم مردم از حزب الله تا خاکستری تا حضرت آقا این مطالبه را دارند و الان بهانه کارشکنی دولت روحانی در امور مردم هم پذیرفته نیست ...
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    9 1
    حالا اختلاس فولاد دروغ شد ؟
  • حاج حسین IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    8 2
    چرا دولت روحانی ... که اجازه داد هواپیمای اوکراینی در ساعات بسیار بحرانی و با وجود درخواست نیروهای مسلح در خصوص عدم پرواز هواپیماهای مسافربری، پرواز کند ... بازخواست نمی شود... راستی آن کسی که از اصابت موشک به هواپیمای اوکراینی فیلم تهیه کرد و برای رسانه های غربی فرستاد، و به نظر می رسید منتظر این حادثه بوده، چه شد و کجا رفت و چه گفت؟
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    4 2
    علاوه برمرگ بر آمریکا مرگ‌برخاتمی سر دهید
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      2 3
      زنده باد رهبر اصلاحات سید محمد خاتمی
  • FR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    1 1
    ممنون
  • ۰۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    0 1
    ممنونم
  • IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    8 2
    بیشتر به فکر اعاده حیثیت از خود هستند تا چیز دیگری
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    0 1
    جالب بود
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    7 1
    چرا به اختباس که میرسیم میشود دروغ
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      0 2
      چون از اول در گزارش تحقیق و تفحص مجلس تخلف بود نه اختلاس، شما فریب رسانه ها را خوردید که به راحتی جای تخلف و اختلاس را عوض کردند.
    • ح IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      0 0
      شما مدارک تون رو بردار بیار!!
  • احمد IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    3 0
    چی شده آقای طائب سخنرانی هایش زیاد شده و مشرق هم با آب و تاب نشر می دهید؟ ضمن اینکه خیلی رنگی هم عنوان رئیس سابق اطلاعات را چاشنه آن می کنید؟ مسولیت جدید برایشان مهیا شده ؟ و یا نمایندگی مجلس مد نظر است؟
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    1 3
    در حدی نیستی بخوای سید محمد. خاتمی حرف بزنی
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    2 2
    لعنت بر پدر و مادر مریم و مسعود رجوی و خاندان پهلوی و علی محمد باب و هرچی صهیونیست . دیدم چندتا طرفدارشون اینجا نظر دادن گفتم یه سلامی خدمتشون عرض کنم
  • محمدایوب IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    1 1
    آخر تا چه زمانی باید در خصوص فساد رفسن.... وخاندانش در لفافه صحبت کنید چرا برای مردم باز نمی کنید این خانواده فاسد چه بر سر مردم وکشور آوردند چرا مردم نباید بدانند اینها تا کی حاشیه امن باید داشته باشند
  • علی IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    1 0
    آقای طائب ماجرای ۹۲ هزار میلیارد را که همین نمایندگان انقلابی قبل از کارشناسی برای کسب هویت جعلی روی آنتن جبر گزاریها فرستادند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس