دشمن شکست خود را در فتنه پنجم پذیرفته است

زنجان-مشاور عالی فرمانده کل سپاه گفت: در فتنه پنجم دشمن شکست را پذیرفته زیرا نتوانسته این تقابل را از امنیتی به اجتماعی و سیاسی تبدیل کند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسین طائب شامگاه چهارشنبه در جمع اساتید و فرهنگیان استان زنجان اظهارکرد: آمریکا که همواره به دنبال قدرت‌نمایی و سلطه بر جهان بوده، در سند امنیت ملی که در سال ۲۰۰۰ منتشر شد، خود را در سال ۲۰۲۵ قدرت اول دنیا معرفی کرده و برای این موضوع استراتژی‌های مختلفی را به‌ویژه در خاورمیانه پیش گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بایدن نیز در سند امنیت ملی که ارائه کرده، موضوعاتی مثل آب، غذا، تروریسم، بیماری‌های واگیردار، کمبود انرژی و تورم را به عنوان چالش‌های امروز جهان مطرح کرده است، یادآور شد:: آمریکا با استراتژی جنگ پیش رو که جنگ آب و غذاست، سعی در تضعیف حاکمیت‌ها دارد.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه آمریکا کشورهای چین و روسیه را به عنوان تهدید اول و دوم خود معرفی کرده است، ابراز کرد: چالش انرژی در اروپا، رقابت با چین به دلیل پیشرفت‌های آن‌ها در بخش‌های مختلف فناوری و اقتصادی، جنگ اوکراین و روسیه از دیگر چالش‌ها و برنامه‌های آمریکایی‌ها برای تضعیف حاکمیت‌ها است.

وی به بی‌انگیزگی مردم آمریکا به دوقطبی جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها اشاره و بیان کرد: در سرزمین اشغالی نیز روی کار آمدن تندروها اوضاع متفاوتی را برای دموکرات‌ها رقم زده شد و سقوط بِنِت نیز برنامه‌های بایدن را دستخوش تغییر کرد.

حجت‌الاسلام طائب با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در شرایطی به پیروزی رسید که دنیا در یک دوقطبی محض قرار داشت و جمهوری اسلامی ایران با شعار نه غربی و نه شرقی روی کار آمد، تصریح کرد: آمریکا با مشاهده دورنمای ضعف و زوال خود راهبرد تضعیف سه قدرت بزرگ شرق، یعنی روسیه، چین و ایران را در پیش گرفته و با این کار استراتژی قدرت را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی مدل جدید حکمرانی را به دنیا ارائه کرده است، گفت: در سند امنیت ملی آمریکا صراحتاً قید شده که رقبای ما چین، روسیه و کشورهایی هستند که دموکراسی غرب را تضعیف کرده و مدل جدیدی از حکمرانی را به دنیا ارائه کرده‌اند که مهم‌ترین آن‌ها ایران است.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه پنجره فرصت‌های آمریکا تا سال ۲۰۳۰ بسته می‌شود، عنوان کرد: دولت آمریکا در این فرصت ۳ تا ۸ ساله می‌بایست به طور همزمان به سه مساله چین، روسیه و ایران بپردازد و در این راستا راهبردهای جنگ اوکراین با روسیه، تنش تایوان با چین و اغتشاشات خیابانی در ایران را شروع کردند.

وی خاطرنشان کرد: در سند امنیت ملی ۲۰۲۱ ظهور دولت‌های تجدید نظرطلب در نظام جهانی (روسیه و چین)، ظهور گروه‌های فرا ملی تروریستی و فعالیت دولت‌های خودکامه (ایران و کره شمالی) نام برده شده بود که تغییرات سند امنیت ملی بایدن در سال ۲۰۲۲، افزایش قدرت نظامی، اقتصادی و فناورانه چین، تهدید صلح در اروپا از جانب روسیه و انتقال بی‌ثباتی به سایر مناطق، تضعیف دموکراسی و صدور مدلی از حکمرانی تهدیدات و خطرات عنوان شده در این سند است‌.

حجت‌الاسلام طائب با اشاره به اینکه آمریکا برای مهار قدرت ایران بر تقویت چماق از طریق تشدید بی‌ثباتی در منطقه مقاومت و داخل ایران برنامه‌ریزی کرده است، ادامه داد: از طرف دیگر سیاست‌های آن‌ها به تقویت عسل با دادن برخی امتیازات به ایران در مذاکرات و بازگشت آمریکا به برجام استوار بوده است.

وی با اشاره به سقوط زود هنگام بنت در رژیم صهیونیستی، اذعان کرد: این مسئله باعث شده تا دولت بایدن سیاست حذف عسل در تعامل با ایران را از طریق عدول از برجام در این مقطع و تقویت چماق از طریق دامن زدن به نا آرامی در منطقه مقاومت و تسریع در اغتشاشات داخلی دنبال کنند.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران با بیان اینکه آمریکا جنگ ترکیبی را منطقه پیش گرفته است، ابراز کرد: آن‌ها برای مهار انقلاب اسلامی، جنگ نرم، هویت‌زدایی و هویت‌زایی، همچنین جابه‌جایی عشق و نفرت نسبت به ارزش‌های خودی و بیگانه را در پیش گرفته است.
وی ایجاد ناامنی، ترور، خرابکاری و اعمال خشونت‌آمیز را از راهبردهای جنگ نیمه سخت برشمرد و افزود: برای مهار قدرت انقلاب اسلامی در جنگ ترکیبی با اولویت دادن به اقدامات نرم و نیمه‌سخت دو اقدام محوری هویت‌زدایی و هویت‌زایی دنبال می‌شود.

طائب با اشاره به اینکه دشمن قصد وارنه جلوه دادن حقایق را دارد، بیان کرد: گام‌های هویت‌زدایی شبه افکنی از طریق طرح سوالات راهبردی، عملیاتی، تاکتیکی و تکرار این سوالات و ابهامات با پاسخ‌های ناقص و دروغ محاق بردن حقایق است.

وی ادامه داد: تردید در صداقت، اعتماد، موفقیت، امید، مقبولیت و مشروعیت از دیگر مصادیق هویت‌زدایی است و دشمن با ایجاد بی‌تفاوتی در مردم و ترس در خواص به این راهبردهای خود دامن می‌زند.

طائب ایجاد گسست اجتماعی با بهره‌گیری از شکاف نسلی، قومی و مذهبی و دوگانه‌سازی را از مسیرهایی برای هویت‌زدایی دانست و گفت: تشدید نفرت و کینه میان اقوام، نسل‌ها، قوم‌ها، مذاهب مردم باحاکمیت نافرمانی در تمام سطوح جامعه از خانواده تا حکومت و تقابل امنیتی، سیاسی، اجتماعی و تبدیل نافرمانی فردی به اجتماعی دیگر مسائلی بود که دشمن در این بخش به آن‌ها پرداخت.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران یادآور شد: تولید هیجان از طریق روش‌های مختلف از طریق ترویج بازی یارانه‌ای، تبدیل هیجانات روانی به اعمال خشونت‌آمیز و تخلیه آن علیه حاکمیت و نظام مصداقی از عملکرد دشمنان در مسئله هویت‌زایی بود.

وی با اشاره به هجمه دشمن در شکست اقتدار امنیتی، سیاسی و شکل‌گیری هرج و مرج اجتماعی در رابطه با گام هویت‌زایی دشمن، تشریح کرد: ایجاد زیرساخت ارتباطی به منظور تعامل با آحاد جامعه (توسعه اینترنت و شبکه اجتماعی و ماهوره‌ای) تبلیغ لذت‌گرایی و زندگی سبک غربی، شبکه‌سازی در مدارس آنلاین، مهدکودک‌ها، هنرمندان، خبرنگاران، نیروهای واگرای امنیتی و اراذل و اوباش بخشی از فعالیت‌ها بود.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به فرآیند اغتشاشات اخیر نیز اشاره کرد و اذعان کرد: در کنار هویت‌زدایی، دشمنان انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند تا با شبهه‌افکنی و جواب ناقصی که به این شبهات می‌دهند در مسیر روشنگری خلأ ایجاد کنند تا جوان و نوجوان ما را از واقعیت‌ها منحرف کنند.

وی اظهار کرد: دشمن در این مدت عواطف و احساسات مردم را تحریک کرده است تا مشروعیت نظام را زیر سوال ببرد در حالی که پیوند امام و مردم مختص انقلاب اسلامی است و همین نظام سلطه ۷۰ سال پیش در ۱۶ آذر، سه دانشجوی ما را به شهادت رسانده است.

حجت‌الاسلام طائب تصریح کرد: دشمن با بمباران هوایی از طریق اینترنت، ماهواره و توپخانه خود که رسانه‌ها و شبکه‌های بیگانه هستند، درصدد ایجاد ترس در بین خواص و گسست قومی، قبیله‌ای، نسلی و اجتماعی است تا به حاکمیت جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند و قصد داشتند یک پرونده کل برای ایران به جای پرونده هسته‌ای باز کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمن در مسیر شبکه‌سازی و ایجاد هیجان و خشونت در جامعه راه را به بیراهه برده است، ابراز کرد: آن‌ها که در سیاست‌های خود و همدستانشان شکست خوردند، در این ناکامی‌ها دوباره پیغام از سرگیری مذاکرات می‌فرستد.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه بیان کرد: در فتنه پنجم دشمن شکست را پذیرفته زیرا نتوانسته این تقابل را از امنیتی به اجتماعی و سیاسی تبدیل کند چون نه جمعیت مورد انتظار اغتشاشات تأمین و نه انگیزه سیاسی و براندازانه حاصل شد.

طائب با اشاره به اینکه دشمن چشم طمع به خاموشی‌های برق در ایران، کمبود بنزین و نارسایی در توزیع موادغذایی داشت، اظهار کرد: تلاش دولت سیزدهم برای تقویت شبکه نیرورسانی، اصلاح و تقویت نیروگاه‌ها، افزایش خرید گندم و حذف واسطه‌ها سعی شد تا قدرت اقتصادی ایران تقویت شود.

وی با بیان اینکه به فضل الهی با پیشرفت طی ۴۴ سال گذشته در اکثریت عرصه‌ها از یک کشور واردکننده محض به یک کشور صادرکننده فراورده‌های مختلف تبدیل شده‌ایم، بیان کرد: روزگاری در این کشور بیش از ۶ میلیارد دلار در سال صرف واردات بنزین می‌شد اما امروز بنزین را خودمان تولید می‌کنیم و با تکمیل پالایشگاه‌های ناتمام به صادرکننده بنزین هم تبدیل خواهیم شد.

مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران تصریح کرد: در این شرایط حساس که دشمن همه توان خود را برای وارونه جلوه دادن حقایق به کار گرفته است، باید هوشیار باشیم و شبهات و تردیدها را بشناسیم و در نقطه تقابل حق و حقیقت قرار نگیریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    0 3
    خواهیم دید
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    0 0
    گربه نقشه ما شیر شده , ای انکه دست برسر گربه ما میکشی زنهارتا نخارد گوش ایران یا نتابد پیچشی
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    3 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس