کد خبر 1443825
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۱
سرکوب اعتصابات سراسری در انگلیس

واکنش نخست وزیر جدید انگلیس برای سرکوب اعتصابات و اعتراضات در این کشور با استفاده از نیروهای پلیس و ارتش، شکل اعتراضات و اعتصابات را در انگلیس از دیگر کشورهای اروپایی متمایز کرده است.

به گزارش مشرق، آنچه اعتراضات و اعتصابات در انگلیس را از دیگر کشورهای اروپایی متمایز کرد، واکنش عجیب «ریشی سوناک» نخست‌وزیر تازه کار این کشور بود که از اختیارات ویژه به پلیس گرفته تا دستور به ارتش برای ورود به ماجرا را در بر می‌گرفت.

سوناک اعلام کرد که نیروی پلیس این کشور، اختیارات جدیدی را برای سرکوب اعتراضات غیرقانونی دریافت کرده و در برخورد برای پایان‌دادن به «اخلال و رنج» حاصل از این اعتراضات برای خانواده‌های عادی از حمایت کامل او برخوردار است.

این اظهارات نخست‌وزیر جدید انگلیس بعد از آن مطرح شد که وی به همراه «سوئلا باورمن» وزیر کشور دولتش، نشستی با مقامات ارشد پلیس انگلیس به منظور بحث درباره تاکتیک‌های مورد استفاده برخی تظاهرکننده‌های حامی محیط زیست چون جنبش «نفت را کنار بگذارید» برگزار کرد.

نخست‌وزیر انگلیس با انتشار یک سخنرانی ویدیویی بعد از نشست مزبور که در مقر دفتر وی برگزار شد، با تاکید بر اعطای اختیارات جدید به پلیس انگلیس برای سرکوب تظاهرات غیرقانونی بیان داشت: «من به آن ها (پلیس) گفته‌ام هر چه از سمت دولت لازم دارند در قالب اختیارات جدید دریافت خواهند کرد، ما هم اکنون یک سری اختیارات جدید را به آن ها می‌دهیم و من می‌خواهم از آن ها برای استفاده از آن ها حمایت کنم.»

جالب تر اینکه برخی منابع خبر داده اند که دولت انگلیس در نظر دارد برای مقابله با اعتصابات احتمالی کادر درمان در زمستان پیشِ‌رو، از نیروهای مسلح این کشور استفاده کند.

هراس از تکرار اعتصاب میلیونی در آستانه کریسمس

آخرین اعتصاب سراسری در بریتانیا به سوم مه ۱۹۲۶ برمی‌گردد که ۹ روز به طول انجامید؛ وقتی که ۱.۵ میلیون نفر از کارمندان بخش خصوصی دست از کار کشیدند. اتحادیه‌های کارگری آزادی خود را برای انجام چنین اقداماتی توسط پارلمان در قرن گذشته محدود کرده‌اند.

پس از ویرانی‌های جنگ اول جهانی و از دست رفتن چندین دهه سرمایه‌گذاری، بسیاری از چشم‌اندازهای صنعتی در حوزه ماشین‌آلات و فناوری به‌شدت ضعیف شد. در پی این رویدادها، کارفرمایان به کاهش دستمزدها رو آوردند. در آن زمان، ۱۷ میلیون کارگر در بخش خصوصی و تنها ۱.۵ میلیون در بخش دولتی وجود داشت، در حالی ‌که امروز به ترتیب ۲۷ میلیون و ۵.۷ میلیون کارگر در این بخش‌ها مشغول به کار هستند.

با این وجود، امروزه برخی رهبران اتحادیه‌ها می‌گویند که در حال هماهنگ‌کردن اقداماتی برای حداکثر تاثیرگذاری هستند و نزدیک به ۱۰۰ سال پس از آخرین اعتصاب عمومی، ۱.۵ میلیون کارگر ممکن است تا کریسمس دوباره در صفوف تظاهرات حضور پیدا کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    0 0
    بر من خلا بر شما حرام !!!!!!حکایت این وحوش غربی و سایر کشور هاست اونا حق دارن هر غلطی انجام بدن ولی بقیه باید تسلیم خواسته آشوبگران باشن
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    0 0
    امیدوارم انگلیس به بدترین فروپاشی برسد مردم ایران قدر نعمت های فروان وانقلاب خودرا نمی دانند
  • بی بی IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    4 0
    انگلیس کثافت چرا آزادی خواهان کشورت را آزاد نمی گذاری مرگ خوبه برای همسایه پس بهتر خودتو ن مرگ تجربه کنید
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      0 0
      انگلیس بد شما که خوبی چرا آزادی خواهانتون رو هرزه و خسو خاشاک و مگس و اغتشاش گر میخوانید آزادی خواهان انگلیس هر آزادی ای بخوان شمارو نمیخوان اونی که شما میگید آزادی رو هم نمیخوان
  • ح IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    0 0
    اینا هم آزادی خواه هستند!! چرا اینجا حمایت میکنید ولی تو کشور خودتون سرکوب؟؟ پاره شید از تناقض!!
  • arb IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    0 0
    واکنش بی‌بی‌سی و اینترنشنال به اعتصابات انگلیس دیدنی خواهد بود😉
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    0 0
    اقا فارس نظر دهی گداشته برای جنایت انگلیس در فحطی ایران که 1000000000را کشتند برید رای بدید تا پدرشون را دربیاریم من نوشتم هر کاری لارم باشه من هستم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس