کاملا هریس هم واکسن زد/عکس

کامالا هریس معاون جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به بهانه حمایت از زنان ایرانی به فشار علیه ایران اذعان کرد.

به گزارش مشرق، کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه شب به وقت محلی در تکرار ادعاهای خود درباره زنان ایرانی بدون اشاره به تحریم های یکجانبه و ظالمانه کاخ سفید علیه ملت ایران از جمله زنان مدعی شد: من از زنان ایران و شجاعت آنها الهام گرفته‌ام.

معاون بایدن با تکرار ادعاهای واشنگتن اذعان کرد: ما به همکاری با جامعه بین‌المللی ادامه خواهیم داد تا حکومت ایران را به خاطر سرکوب مردم ایران پاسخگو کنیم.

کامالا هریس همچینن در حساب کاربری خود در توئیتر خبر نشریه آمریکایی تایم را بازنشر کرده است که مدعی شده زنان ایرانی را به دلیل مبارزه برای آزادی به عنوان قهرمانان سال برگزیده است.

دولت بایدن از آغاز حوادث داخلی ایران، حمایت از ناآرامی ها را در دستور کار خود قرار داده و از برهم زنندگان نظم عمومی حمایت و با برگزاری نشست هایی با مخالفان جمهوری اسلامی ایران بر اقدامات ضد ایرانی خود شدت بخشیده و بر فهرست تحریم های ضد ایرانی به بهانه نقض حقوق بشر افزوده است.

معاون بایدن، پس از دیدار با یکی از به اصطلاح فعالان حقوق بشر که از مخالفان جمهوری اسلامی ایران و حامیان افزایش تحریم ها علیه ملت ایران است، دوم نوامبر /۱۱ آبان ماه همزمان با نشست غیررسمی (آریا فرمولا) و ضد ایرانی سازمان ملل درباره حوادث اخیر ایران، در بیانیه ای قصد واشنگتن برای همکاری با شرکا به منظور حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد را اعلام کرد.

آمریکا قرار است با متحدانش قطعنامه حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل را به بهانه حمایت از زنان ایرانی و ناآرامی ها در تاریخ ۱۴ دسامبر (۲۳ آذرماه) در سازمان ملل مطرح کند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در باره حذف ایران از مقام کمیسیون زن سازمان ملل گفته است : جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با اقدامات غیرقانونی تعداد مشخصی از دولت‌های غربی علیه ایران به بهانه تحولات داخلی کشور مواضع خود را همواره رسما و آشکارا اعلام و هم به صورت رسانه‌ای و اعلامی و هم در مذاکرات و ملاقات‌ها مطرح کرده است لذا هر گونه سوء استفاده از تحولات داخلی ایران برای اعمال فشار سیاسی علیه کشورمان محکوم و غیرقابل قبول است.

مقام ارشد وزارت خارجه ایران تصریح کرد: ایران به عنوان یک عضو سازمان ملل متحد در یک انتخابات کاملا شفاف و قانونی با بیشترین رای کشورهای عضو مجموعه اکوسوک از ۵۴ رای با کسب ۴۳ رای عضو کمیسیون مقام زن در این مجموعه شد. در حال حاضر تلاش آمریکا مشخصا با کمک برخی دولت‌های مشخص اروپایی این است که در یک اقدام کاملا سیاسی و غیرقانونی با اعمال فشار و استفاده از پتانسیل‌های سیاسی و تاثیرگذاری بر کشورهای مستقل عضویت ایران را در این چارچوب با مانع مواجه کنند. این اقدام آمریکا قبل از آن که اقدامی علیه ایران باشد، اقدام علیه رای آزادانه کشورها در تشکل ها و ساختارهای بین المللی است. اقدام آمریکا عملا در مسیر زیر سوال بردن حق رای کشورهای مستقل در این سازمان است و ارزش آرای این کشورها را زیر سوال برده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران تاکید کرد: کشورهای عضو آزادانه و مستقلانه به ایران رای دادند. اگر آمریکا و کشورهای همسو با آن موفق شوند در چارچوب سیاست های اعمال فشار و ابزارهای فشار سیاسی علیه ایران ایران را از کمیسیون مقام زن استفاده کنند یک بدعت را پایه گذاری می‌کنند و حق رای آزادانه کشورهای عضو این مجموعه را زیر سوال می برند. کشورهایی عضو شورای امنیت یا عضو شورای حقوق بشر و مجامع حقوق بشری هستند که در طول تاریخ خودشان مرتکب جنایات بیشمار علیه دولت‌ها و ملت‌های مستقل شدند و اکنون با ابزارهای حقوق بشری اقدام به اعمال فشار می‌کنند.

کنعانی تصریح کرد: این اقدام اگر اتفاق بیفتد، هم سلب عضویت قانونی ایران در این تشکل و هم سلب حق رای آزادانه و مستقل کشورهای عضو یک مجموعه است. جمهوری اسلامی ایران از همه ظرفیت‌های سیاسی و دیپلماتیک خود در حال استفاده است که از یک رویکرد غیر قانونی و سیاسی منفعت طلبانه جلوگیری کند و در این ارتباط به تلاش‌های خود ادامه خواهد داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    0 0
    امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس