‌

با اعلام اعتصاب سراسری در بخش‌های مختلف اقتصاد انگلیس، مقامات این کشور می‌گویند این اعتصاب‌ها موجب اختلال جدی در روند کار فرودگاه‌های انگلیس خواهد شد.

به گزارش مشرق، رویترز گزارش داد کارکنان چندین فرودگاه بزرگ انگلیس از جمله شلوغ ترین فرودگاه این کشور، هیترو، قرار است به مدت هشت روز به دلیل اختلاف بر سر پرداخت دستمزدها دست به اعتصاب بزنند و این مسئله به اختلال در کار فرودگاه‌ها منجر خواهد شد.

مارک سروتکا، دبیر کل اتحادیه کارکنان فرودگاه‌ها گفت که حدود ۲ تا ۳ هزار کارمند فرودگاهی در اعتصاب شرکت خواهند کرد. سرووتکا در پاسخ به این سوال که چرا این اتحادیه دوره کریسمس را برای اعتصاب انتخاب کرده است، گفت: «این افراد هنگام اعتصاب حقوق خود را از دست می‌دهند، آنها این کار را به عنوان آخرین راه حل انجام می‌دهند و وظیفه اتحادیه این است که اطمینان حاصل کند که اقدام ما مورد توجه قرار می‌گیرد.»

رابرت جنریک وزیر مهاجرت انگلیس نیز گفت این تصمیم غیرقابل توجیه است و برنامه‌های هزاران خانواده و کسب و کار را به هم خواهد ریخت.

«ریشی سوناک»، نخست وزیر انگلیس متعهد شده است که اقدامات بیشتری در مورد اعتصابات برای جلوگیری از اختلال کارها انجام دهد. وی در بیانیه‌ای گفت: «در حالی که ما با همه بنادر و فرودگاه‌های بریتانیا همکاری نزدیک داریم و برنامه‌های قوی برای به حداقل رساندن هرگونه تأخیر در صورت انجام اقدامات اعتصابی داریم، مسافران باید برای اختتلال و تاخیرها در کارهایشان آمادگی داشته باشند.»

شرکت تجزیه و تحلیل هوانوردی سیریوم تخمین زده است که بیش از ۱۰ هزار پرواز که احتمالاً بیش از ۲ میلیون مسافر را حمل می‌کنند، در نتیجه اعتصاب فرودگاه‌های انگلیس دچار اختلال خواهند شد.

مسافران در شهرهای مختلف انگلیس در حال حاضر در طول دوره کریسمس با اختلال جدی در کار مترو و راه آهن مواجه هستند، چون در حال حاضر بیش از ۴۰۰ هزار کارگر راه آهن اعتصاب خود را آغاز کرده اند.

سخنگوی فرودگاه هیترو گفته است که این فرودگاه در حال همکاری با خطوط هوایی بر روی طرح‌هایی برای کاهش اختلال و جلوگیری از لغو پروازهاست.

پس از آنکه اتحادیه‌های کارگری در بخش‌های دولتی و خصوصی از اقدامات اعتراضی جدیدی در اعتراض به هزینه‌های بالای زندگی و دستمزدهای پایین خبر دادند، انگلیس خود را برای اعتصاب‌های بیشتر آماده می‌کند. این فراخوان‌ها که کارگران بخش مراقبت از بزرگراه‌ها و صدها کارمند زمینی فرودگاه هیترو را به فهرست کارکنان اعتصاب کننده ملحق خواهد کرد، در بحبوحه زمستان تلخ نارضایتی در انگلیس منتشر شده است.

با توجه به افزایش قیمت کالاهای مصرفی و پایین بودن دستمزدها در سایه تورم که بالاترین میزان طی دهه‌های گذشته است، انگلیس شاهد تشدید اعتصابات در بخش‌های اقتصادی و عمومی است. در همین راستا، امدادگران روز چهارشنبه به پرستاران پیوستند و به نفع اعتصابات قبل از کریسمس رأی دادند و انتظار می‌رود که کارکنان امنیتی در شرکت بهره برداری قطارهای سریع یورواستار این ماه دست به اعتصاب بزنند.

با توجه به افزایش شدید قیمت انرژی و مواد غذایی، میانگین تورم در انگلیس به بالاترین میزان طی ۴۱ سال گذشته رسیده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی افصحی IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    0 0
    اصلاح طلبان رانت خوار احمق که با عربده کشی چند رجاله فاسد سر ذوق آمده و در روزی نامه ها و سایت و فضای مجازیشان زمستان سخت اروپا را تخیل انقلابیون دانسته و ما را درگیر پاییز سخت جلوه می دادند الآن چه می خواهند برای انگلیس قبله آمالشان رجز خوانی کنند!و یا فراریان اصلاح طلبان که در کانون توطئه انگلیس خبیث علیه ایران اسلامی ، یعنی رسانه های مزدور فارسی زبان گرد آمده اند و هر روز اعتصاب زورکی را برای ایران عزیز نسخه پیچی می کردند اعتصاب سراسری بخش های مختلف در انگلیس را می بینند !نبینند هم واقعیتی است که اتفاق افتاده و دمار از روزگارشان در خواهد آورد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس