چهارمین جلسه پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور جدید

اعضای پارلمان لبنان امروز در نهمین نشست برای انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور به اجماع نرسیدند.

به گزارش مشرق به نقل از وبگاه فلسطینی العهد، اعضای پارلمان لبنان امروز در نهمین نشست برای انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور به اجماع نرسیدند.

در این نشست که برای انتخاب رئیس جمهور از میان گزینه های مطروحه برگزار شد، میشل معوض ۳۹ رای بدست آورد و ۳۹ نماینده دیگر نیز رای سفید دادند. بقیه آرا نیز به نامزدهای دیگر رسید که شمار آنها به عدد ۱۰ هم نرسیده است.

براین اساس، نبیه بری رئیس پارلمان لبنان روز پنج شنبه هفته آینده را به عنوان جلسه دهم برای انتخاب رئیس جمهور جدید تعیین کرد تا خلأ سیاسی در لبنان یک هفته دیگر نیز ادامه یابد.

برخی محافل سیاسی علت اصلی عدم توفیق پارلمان لبنان در انتخاب رئیس جمهور جدید را به کارشکنی‌های حزب قوات به ریاست سمیر جعجع مرتبط می‌دانند. این منابع تاکید دارند که حزب قوات در پی شکست در موضوع انتخاب رئیس پارلمان و انتخاب مجدد نبیه بری در این مقام، تصمیم دارد با مانع تراشی در انتخاب رئیس جمهور جدید از دیگر احزاب سیاسی لبنان انتقام بگیرد.

این در حالی است که در صورت عدم معرفی رئیس جمهور جدید در لبنان، خلأ سیاسی در این کشور تشدید خواهد شد، به ویژه اینکه در پی پایان دوران ریاست جمهوری میشل عون، وی بر مبنای قانون اساسی دولت پیشبرد امور را مستعفی اعلام کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس