اوکراین حضور آژانس را در نیروگاه زاپروژیا نادیده می گیرد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می گوید یک منطقه حفاظتی باید در پیرامون نیروگاه هسته ای زاپروژیا ایجاد شود تا خطر حملات اوکراین به این نیروگاه از بین رود.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اینتل ریپابلیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه رویکرد تهاجمی و خطرناک اوکراین در قبال نیروگاه هسته ای زاپروژیا را مورد انتقاد قرار داد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز پنج شنبه در واکنش به حملات ادامه دار اوکراین به سمت نیروگاه هسته ای زاپروژیا، اعلام کرد که کی‌یف حضور نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیه را نادیده می‌گیرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه تاکید کرد هدف اصلی از ایجاد منطقه حفاظتی در پیرامون نیروگاه هسته ای زاپروژیا، توقف گلوله باران این منطقه از سوی اوکراین است.

زاپروژیا بزرگ‌ترین نیروگاه اتمی اروپا است. روسیه در اواخر فوریه و اندکی پس از آغاز عملیات نظامی این کشور در اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰)، کنترل این نیروگاه را به دست گرفت. در حال حاضر، ۶ واحد انرژی این نیروگاه در حالت «خاموشی سرد» قرار گرفته زیرا نیروهای اوکراینی دائماً تأسیسات را بمباران می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    0 0
    پوتین باید از میان مردم دونباس و شرق اوکراین برای مبارزه با شیطان بزرگ و صهیونیزم بی الملل بسیج تشکیل دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس