راه اندازی سامانه شناسایی دانش آموزان عشایر بازمانده از تحصیل

سامانه شناسایی دانش آموزان عشایر بازمانده از تحصیل راه اندازی شده است.

به گزارش مشرق، معصومه نجفی معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بعد از ظهر پنجشنبه در آئین اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی تمام ساحتی دانش آموزان و فرهنگیان مدارس عشایری استان کرمانشاه که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه و جمعی از مسئولین استانی در پردیس برادران شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: آشنا کردن دانش آموزان با سبک زندگی حضرت زهرا (س) و معرفی کردن این شخصیت به عنوان الگوی نمونه از الزامات جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه حضرت زهرا نمونه‌ای کامل از بندگی بوده، افزود: آشنایی با سیره زندگی این بانوی صدر اسلام مسیر درستی از تعلیم و تربیت به شیوه درست را به دانش آموزان ما به عنوان آینده سازان این مملکت نشان می‌دهد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در خصوص مشکلات موجود در مدارس، تصریح کرد: استان کرمانشاه از پتانسیل و ظرفیت‌های بالایی در حوزه آموزش برخوردار بوده که می‌توان از این ظرفیت در حوزه تأمین تعداد معلمان و ارتقا در دوره آموزش ابتدایی استفاده کرد.

نجفی با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به دانش آموزان مقاطع ابتدایی به ویژه دانش آموزان عشایری، خاطرنشان کرد: به طور کلی دانش ابتدایی باید به لحاظ تجهیزات مدرسه‌ای به ویژه تجهیزات ورزشی از امکانات مورد نیاز برخوردار شوند.

وی ادامه داد: علاوه بر تجهیز مدارس ابتدایی توجه به دانش آموزان در مقاطع ابتدایی به‌خصوص دانش آموزان عشایری به منظور شناسایی استعدادهای آنها مسئله مهمی است که طی برنامه‌ریزی منسجم باید به طور جدی پیگیری شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به شناسایی برخی مشکلات آموزشی در مدارس عشایری، عنوان کرد: در اکثر مدارس روستایی و عشایر طبق نظر دانش آموزان نبود برخی امکانات اولیه مانند تجهیزات ورزشی، نداشتن کتابخانه و… ازجمله کمبودهایی است که برای تأمین آنها باید تلاش شود.

نجفی در پایان با تاکید بر اینکه هیچ دانش آموزی نباید به دلیل مشکلات مالی از تحصیل و آموختن دور شود، افزود: سامانه شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل راه اندازی شده که به همین روش دانش آموزان بازمانده از تحصیلات شناسایی و علت آن را جویا شده و سپس در جهت رفع مشکلات آنها و بازگرداندن به مسیر تحصیل تلاش خواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس