تکذیب ادعای عربستان و امارات درباره تبادل زندانیان آمریکایی و روس

سخنگوی کاخ سفید ضمن تکذیب ادعای عربستان سعودی و امارات درباره موفقیت میانجیگری در مبادله دو زندانی آمریکایی و روس تأکید کرد که هیچ میانجیگری در تبادل زندانیان حضور نداشت.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، پس از اینکه عربستان سعودی و امارات از موفقیت میانجیگری خود در تکمیل روند تبادل زندانیان بین واشنگتن و مسکو خبر دادند، سخنگوی کاخ سفید این موضوع را رد کرد.

بر اساس این گزارش، کاخ سفید دیروز پنجشنبه مشارکت عربستان سعودی و امارات در مذاکرات واشنگتن و مسکو در مورد تبادل زندانیان را تکذیب کرد. «کارین ژان پییر» سخنگوی کاخ سفید در یک کنفرانس مطبوعاتی در این خصوص گفت: دو کشوری که در مذاکرات شرکت کردند، فقط آمریکا و روسیه بودند و هیچ میانجیگری حضور نداشت.

سخنگوی کاخ سفید افزود: ما از کمک امارات در زمینه استفاده از قلمرو خود برای انجام مبادله و همچنین از کشورهای دیگر از جمله عربستان سعودی که برای حل و فصل موضوع بازداشت ناعادلانه شهروندان آمریکایی با دولت روسیه همکاری کردند، قدردانی می کنیم.

این بیانیه سخنگوی کاخ سفید پس از آن بیان شد که عربستان سعودی و امارات ا ز «موفقیت میانجیگری خود» در تکمیل تبادل زندانیان بین آمریکا و روسیه خبر داده و تاکید کردند که این نشان دهنده دوستی دوجانبه و نزدیک بین آنها و واشنگتن و مسکو است.

وزارت خارجه روسیه دیروز پنج شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که روند مبادله و استرداد «ویکتور بوت» بازرگان روس با «بریتنی گرینر» بسکتبالیست آمریکایی در راستای توافق تبادل زندانیان میان روسیه و آمریکا انجام شد. بریتنی گرینر، بسکتبالسیت لیگ حرفه‌ای زنان این کشور به جرم قاچاق مواد مخدر در زندان روسیه به سر می برد که امروز در راستای توافق صورت گرفته میان دو کشور با یک شهروند روس زندانی در آمریکا مبادله شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    1 0
    این دو کشورا هروقت ی چیزی را انکار یا تکذیب کردن بدانید ک بالعکس آن حقیقت و درست است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس