صدای انقلاب جامه از خاک برگرفت و جاودانه شد

امروز هنرمندی گرانمایه جامه از خاک برکشید و به جاودانگی رسید، اسفندیار قره‌باغی با صدای دلنشین خود آثار بی‌نظیری را از خود بر جای گذاشت و امروز در خاک آرام گرفت.

به گزارش مشرق، مراسم تشییع پیکر اسفندیار قره‌باغی ظهر روز جمعه (۱۸ آذر ماه) پس از اقامه نماز جمعه از مقابل مصلای اعظم امام خمینی (ره) تبریز برگزار شد. در مراسم تشییع پیکر این هنرمند، مسئولان استانی، تنی چند از هنرمندان عرصه موسیقیدان و شاگردان، دوستداران و خانواده مرحوم حضور داشتند.

پیکر اسفندیار قره‌باغی پس از تشییع در قطعه هنرمندان وادی رحمت تبریز به خاک سپرده می‌شود. اسفندیار قره‌باغی پنجشنبه (۱۷ آذرماه) پس از تحمل مدت طولانی بیماری درگذشت. وی متولد سال ۱۳۲۲ بود.

مراسم شام غریبان این هنرمند جمعه، ۱۸ آذر ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در مسجد طوبی تبریز برگزار می‌شود.

زنده‌یاد قره‌باغی خواننده و آهنگساز بود، او از کودکی به موسیقی علاقه نشان داد و در سال ۱۳۳۸ وارد هنرستان موسیقی تبریز شد. قره‌باغی پیش از انقلاب ۱۳۵۷ در ارکستر اپرای تهران سولیست باس بود. او پس از انقلاب یکی از نخستین پدیدآوران سروده‌های انقلابی مانند «آمریکا، آمریکا، ننگ به نیرنگ تو» بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی افصحی IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    0 0
    امام خامنه‌ای در سال شصت و هفت و زمانی که رئیس جمهور بود در سفر آذربایجان در تبریز از این هنرمند در ترازانقلاب تجلیل کرد و امروز مردم قهرمان آذربایجان با او وداعی عاشقانه نمودند. بله، اهالی نماز های جمعه ، اهالی واقعی هنر بوده و قدردان جدی هنرمند مردمی و انقلابی اند. قره باغی پس از انفلاب با انقلاب اسلامی همراه شدو برای انقلاب و آرمان های مردم خواند و مردم انقلابی نماز جمعه تبریز هم، این گونه در تشییع او شرکت جستند. تشییعی که از محل مصلی و با شرکت گزیده ترین مردم به صورت انبوه به انجام رسید قره باغی به حق صدای انقلاب و مردم انقلابی بود. مرگ بر آمریکای او چهاردهه تمام الهام بخش انقلابیون ولایی بود.این تشییع را مقایسه کنیدبا تشییع شجریان که یک مشت اراذل رجاله جمع شدندو با کف و صوت و مسخره بازی آن سیاه بخت را که علیه انقلاب شمشیر کشیده بود در خاک کردند. هدیه به روح صدای انقلاب قره باغی عزیز صلوات.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس