آمریکا سامانه‌های پدافند هوایی و ضدپهپادی برای اوکراین می‌فرستد

منابع رسانه ای غربی از تدارک ارسال سامانه‌های پدافند هوایی و ضدپهپادی برای اوکراین از سوی آمریکا به ارزش ۲۷۵ میلیون دلار خبر دادند.

به گزارش مشرق، شبکه تلویزیونی «اِم اس اِن بی سی» امروز جمعه اعلام کرد که واشنگتن در تدارک ارسال سامانه‌ های پدافند هوایی برای اوکراین به منظور تقویت دفاع هوایی و ضدپهپادی کی یف است.

بر اساس اعلام این رسانه، مطابق با اسنادی که به رؤیت خبرگزاری رویترز رسیده و نیز ادعای افراد آگاه در این خصوص، دولت آمریکا در حال آماده‌ کردن بسته حمایت نظامی جدیدی از اوکراین شامل سامانه‌ های پدافند هوایی و ضدپهپادی است.

خبرگزاری رویترز به نقل از این منابع در این ارتباط نوشت: بسته جدید که با هدف کمک به اوکراین برای مقابله با حملات پهپادی و موشکی روسیه و به ارزش ۲۷۵ میلیون دلار است، احتمالا امروز جمعه (تا ساعاتی دیگر) اعلام می‌ شود.

این منابع بر اساس اسنادی که مشاهده کرده‌ اند، گفتند که بسته حمایت نظامی جدید آمریکا برای کی‌ یف احتمالا شامل سامانه‌ های موشک «هیمارس»، خودروهای زرهی «هاموی» و گلوله‌ های توپخانه باشد.

در همین رابطه، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز چندی پیش از بسته جدید کمک های نظامی به اوکراین شامل تانک و موشک به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار خبر داده بود.

بر اساس این گزارش، «سابرینا سینگ» سخنگوی پنتاگون گفت که بسته جدید کمک های نظامی به اوکراین شامل ۴۵ تانک از نوع تی -۷۲ است.

وی همچنین افزود که بخشی از این تانک ها تا پایان دسامبر آینده به اوکراین تحویل خواهد شد و روند تحویل آن در سال ۲۰۲۳ تکمیل خواهد شد.

پنتاگون پیش از این ادعا کرده بود که آمریکا از زمان روی کار آمدن دولت جو بایدن تا کنون بیش از ۱۸.۹ میلیارد دلار کمک‌های نظامی به اوکراین کرده است.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و کشورهای اروپایی برای توقف پیشروی ارتش روسیه، ضمن اعمال تحریم‌های شدید و پیاپی علیه مسکو، انواع تسلیحات نظامی در اختیار ارتش اوکراین قرار دادند که به گفته کارشناسان این مسئله یکی از عوامل طولانی‌شدن جنگ در اوکراین است.

لازم به ذکر است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) با اشاره به درخواست دونباس برای کمک به آنها جهت رهایی از ظلم و ستم رژیم کی‌یف، فرمان آغاز عملیات نظامی در اوکراین را صادر کرد.

حملات موشکی گسترده ارتش روسیه علیه زیرساخت‌های اصلی اوکراین در شهرهای مختلف پس از انفجار در پل کریمه در ۱۶ مهر آغاز شده و به گفته ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در نتیجه این حملات تاکنون نزدیک به ۴۰ درصد زیرساخت‌های انرژی اوکراین از بین رفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    3 3
    بعد از ورود ارتش اوکراین به خرسون مردم آن منطقه خوشحال شدن پرچم اوکراین را به دست گرفتن ادعاهای روسیه دروغ بودنش اثبات شد ظلم و ستم در اصل روسیه به مردم اوکراین انجام میده با بمباران مناطق غیر نظامی
  • یوسف از همدان IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    5 2
    بله کارشناسان گفتند همانطوریکه علت طلاق جوانان ازدواج می باشد علت طولانی شدن جنگ و اشغال نشدن اوکراین به دست ارتش کشور دوست و برادر روسیه کمک های غرب به اوکراین می باشد
  • ح IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    0 0
    واکنش شاهد 136: 😋

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس