تلاش برای استخدام فرزند فرهنگیان پس از بازنشستگی در برنامه هفتم

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: در برنامه هفتم توسعه در قالب مصوبه‌ای در مجلس تلاش می‌کنیم زمینه استخدام یکی از فرزندان فرهنگیان را پس از بارنشستگی فراهم کنیم.

به گزارش مشرق، سیدکاظم موسوی شامگاه جمعه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل با حضور وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: وزیر آموزش و پرورش علاوه بر دارالفنون قول مساعد داده است تا مدرسه حیات طیبه را در مناطق سیزده گانه اردبیل احداث کند تا ما شرمنده ساکنان این محلات با جمعیت ۲۰۰ هزار نفری نباشیم.

وی جمعیت فرهنگیان را زیاد و آموزش و پرورش را عیال وار خواند و خاطرنشان کرد: ما هر قدر به معلمان از لحاظ معیشتی و تأمین منابع کمک کنیم بازهم کم است چرا که شاکله تربیت و تعالی نسل آینده به دست معلمان به سرانجام خواهد رسید.

موسوی ضرورت بهبود معیشت فرهنگیان و خانواده‌های آنان را یادآور شد بیان کرد: در برنامه هفتم توسعه در قالب مصوبه‌ای در مجلس تلاش می‌کنیم تا امکان استخدام یکی از فرزندان فرهنگیان را در پایان خدمت آنها فراهم کنیم.

وی ادامه داد: استان اردبیل از استان‌های محروم کشور است که در بحث اشتغال، درآمد و معیشت از سطح بسیار پایینی رنج می‌برد و برخی از دانش آموزان گرفتار سوءتغذیه هستند که آموزش و پرورش در تأمین اغذیه رایگان آنها باید اقدامی درست انجام دهد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گلایه معلمان و فرهنگیان را از اجرای ناقص و نامناسب رتبه بندی یادآور شد و افزود: با تنگ نظری رئیس سازمان برنامه و بودجه رتبه بندی به درستی اجرا نشد و ما از این لحاظ شرمنده فرهنگیان شدیم که خداوند میرکاظمی را به راه راست هدایت کند.

موسوی ادامه داد: ما نیازمند تحول گرایی در حوزه تعلیم و تربیت هستیم تا جامعه فرهنگیان به عنوان اصلی ترین عنصر تحول و بالندگی کشور بتوانند در جایگاه مطلوب و موردنظر قرار گیرند.

وی حضور دانشجویان را در دانشگاه‌ها و سطوح علمی بالاتر محصول فرهنگیان و معلمان برشمرد و تصریح کرد: در کنار ارتقای جایگاه معلمان باید توسعه فضاهای آموزشی نیز انجام شود چرا که شایسته نیست در ۱۷ روستای نمین دانش آموزان در کانکس تحصیل کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس