انتظار مردم از ملی‌پوشان در دربی بالاست/ توصیه به سرمربی دو تیم

کارشناس فوتبال با بیان اینکه بازیکنان ملی پوش دو تیم استقلال و پرسپولیس باید عملکرد خوبی در دربی داشته باشند، گفت: مردم انتظار زیادی از بازیکنانی دارند که در جام جهانی حضور داشتند.

به گزارش مشرق، محمود کلهر در خصوص دربی نود و نهم گفت: این بازی هم همانند دیگر دیدارهای این دو تیم برای علاقه مندان به فوتبال جذابیت‌های خاص خودش را خواهد داشت. مردم از بازیکنانی که در جام جهانی حضور داشتند و با بزرگان فوتبال رودر رو شدند، انتظار دارند در دربی نمایش خوبی از خود ارائه دهند و این توقع از ملی پوشان سرخابی‌ها، توقع به جایی است.

وی افزود: دربی شاید کیفیت بالایی نداشته باشد. با توجه به تعطیلات دو ماهه لیگ و اینکه تیم‌ها فقط تمرین کرده و بازی‌های تدارکاتی انجام داده و در کوران مسابقات نبودند، این اتفاق طبیعی خواهد بود. فشار بازی هم زیاد است. استقلال به دنبال پیروزی در این دیدار است تا بتواند به جای پرسپولیس در صدر جدول بنشیند و پرسپولیس هم نمی‌خواهد به راحتی صدر را از دست داده و آنها هم به دنبال کسب برد در این دیدار هستند.

بیشتر بخوانید:

ساپینتو: دربی بیش از ۳ امتیاز دارد و استقلال برنده آن است

کلهر خاطرنشان کرد: به اعتقاد من یحیی و ساپینتو باید سیستم هجومی را در دستور کار تیم قرار دهند. احتیاط را کنار گذاشته و از نکات آموزشی که در جام جهانی دیده اند، استفاده کنند. بازی‌های جام جهانی کلاس بسیار خوبی برای مربیان لیگ برتری بودند که بتوانند از دانش مربیان با تجربه در جام جهانی استفاده کنند.

کارشناس فوتبال در پاسخ به این پرسش که چه فاکتورهایی لازم است که یکی از دو تیم بتواند در این دیدار برنده باشد؟ گفت: اولین فاکتور تمرکز و دوری از حواشی است. خط هافبک دو تیم سرنوشت ساز ترین افرادی هستند که در زمین نقش بسزایی خواهند داشت. اعتماد به نفس و به حداقل رساندن اشتباهات در ارسال پاس‌ها و استفاده از موقعیت‌هایی که برای مهاجمین به دست می‌آید از فاکتورهایی است که می‌تواند باعث برنده شدن یکی از دو تیم در این دیدار باشد.

کلهر در مورد نقش داور در آرامش و عملکرد دو تیم اظهار داشت: داوران نقش بسزایی در این دیدار دارند. هرچه داور باتجربه‌تر باشد، مدیریت بازی برای او راحت تر است. داورهای جوان اسیر اعتراض‌های بازیکنان می‌شوند اما با تجربه‌ها با آرامش کارشان را انجام می‌دهند و اجازه نمی‌دهند بازیکنان بی دلیل جو بازی را به هم بزنند. ضمن اینکه کادر فنی دو تیم باید با بازیکنان صحبت کرده که تنها تمرکزشان بر روی بازی باشد و به مسائل حاشیه‌ای ورود نکنند.

کارشناس فوتبال در پایان و در پاسخ به این سوال که نتیجه دربی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟ خاطرنشان کرد: نتیجه دربی قابل پیش بینی نیست. یک اتفاق می‌تواند نتیجه را به سود یک تیم عوض کند اما اعتقاد دارم با توجه به شرایطی که دو تیم دارند، این دیدار با تساوی به پایان خواهد رسید.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ف BE ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    0 0
    دربی که یک ریال هم ارزش ندارد..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس