کد خبر 1448369
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
پارلمان اروپا

نخست‌وزیر مجارستان گفت رسوایی فساد اخیر در پارلمان اروپا نشانه آن است که این نهاد اتحادیه اروپا باید به شکل کنونی آن منحل شود.

به گزارش مشرق، «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان چهارشنبه (۲۱ دسامبر) گفت رسوایی فساد اخیر در پارلمان اروپا نشانه آن است که این نهاد اتحادیه اروپا باید به شکل کنونی آن منحل شود. وی افزود پارلمان اروپا قبلاً هم بدنام بود.

اظهارات او بعد از آن بیان شد که اوا کایلی سیاستمدار یونانی که به عنوان یکی از معاونان رئیس پارلمان اروپا فعالیت می‌کرد، در ماه میلادی جاری بازداشت و به فساد مالی به اتهام دریافت رشوه از قطر متهم شد.

او در کنفرانسی خبری در بوداپست گفت مجارها مایلند پارلمان اروپا در شکل فعلی منحل شود. اوربان استدلال کرد که این رسوایی توجه را به این واقعیت جلب می‌کند که پارلمان‌های ملی سیستم کنترل قوی‌تری دارند و افزود قانونگذاران از پارلمان‌های کشورهای عضو باید در پارلمان اروپا تفویض شوند، نه این که جداگانه انتخاب شوند. نخست‌وزیر مجارستان در ادامه گفت: و آن‌ها به وضوح موضع سیاسی ما را می‌دانند: فساد باید ریشه‌کن شود.

بوداپست اخیراً بر سر برخی مسائل مثل مهاجرت با اتحادیه اروپا درگیر بوده است. بروکسل هم به نوبه خود دولت اوربان را به تخریب حاکمیت قانون در این کشور متهم کرده است.

مجارستان که اقتصادش به شدت به واردات انرژی روسیه وابسته است همچنین منتقد تحریم‌های اعمال شده ضد روسی اتحادیه اروپاست و برخلاف بسیاری از کشورهای عضو این بلوک از ارسال تسلیحات برای کی‌یف خودداری کرده است.

اوربان در سخنان چهارشنبه خود گفت: اگر دست ما بود، سیاست تحریم وجود ندشت. به نفع ما نیست که برای همیشه اقتصادهای اروپا و روسیه را دوپارچه کنیم؛ بنابراین می‌کوشیم آنچه می‌توانیم را از همکاری اقتصادی با روس‌ها حفظ کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    1 2
    ۶ ملیارد دلار بودجه مجارستان را ضبط کردن به خاطر عدم همراهی با تحریم روسیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس