هماهنگی سفر مقامات آژانس به ایران بعد از تعطیلات ژانویه

رئیس سازمان انرژی اتمی در رابطه با سفر گروسی و سایر مسئولان آژانس به ایران و روند گفتگوها و مذاکرات، گفت: تمایلی نشان داده شده و قرار است هماهنگی بعد از تعطیلات ژانویه انجام شود.

به گزارش مشرق، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: سالانه یک میلیون بیمار از ظرفیت رادیو دارو در کشور استفاده می‌کنند که پیام مهمش این است اگر ما چرخه سوخت هسته‌ای نداشتیم، نمی‌توانستیم فرآوری انجام دهیم و حتماً قادر نبودیم رادیو دارو در کشور تولید کنیم.

وی اضافه کرد: همین تنها شرکتی که داریم سالهاست توسط آمریکایی‌ها تحریم است، یعنی بحث سلامت و جان مردم برایشان فاقد ارزش و اهمیت است و به همین دلیل بی رویه همه را تحریم می‌کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: خوشبختانه این ظرفیت در کشور وجود دارد و برنامه توسعه ما کاملاً فعال است. یکی در زمینه تولید محصولاتی است که در بخش درمانی استفاده شود، زیرا رادیو داروها دو کارکرد دارند؛ تشخیصی و درمانی. در بخش تشخیصی نمونه‌ای را اخیراً در هفته پژوهش رونمایی کردیم.

اسلامی بیان کرد: نکته مهمتر درمانی است که بتواند سلول درمانی را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دهد و آن را از بین ببرد بدون اینکه آسیب جانی داشته باشد، زیرا بیماران سرطانی از شرایط شیمی درمانی و داروهای شیمیایی واقعاً آسیب‌های زیادی طی این سال‌ها دیده اند.

وی خاطرنشان کرد: گام تکمیلی ما این است که بتوانیم بر پایه مشتقات آب سنگین داروهای جدید که تولید آن را در دستور کار قرار دادیم، در آینده جایگزین کنیم و یک روند تحولی داشته باشیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پایان در رابطه با سفر گروسی و سایر مسئولان آژانس به ایران و روند گفتگوها و مذاکرات، گفت: تمایلی نشان داده شده، قرار است هماهنگی بعد از تعطیلات ژانویه انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • 90 درصد اورانیوم IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    0 0
    دوباره آژانس چه خوابی برایمان دیده .....باید از سر اقتدار و با صراحت به آنها بفهمانیم جمهوری اسلامی پای آرمان ها ایستاده و خطوط قرمز را حفظ خواهد کرد .....آنها ما را تعلیق کرده اند .....باید
  • نشاط IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    0 0
    بهرحال وقتی خود بی پدرشون بمب اتم دارن حق ندارن مارو از فواید انرژی هسته ای ومحروم کنن و باید خیلی محق جلوشون وایسیم ، اونچه که مسلم هست و قطعی ، اینه که ازنظر خودشوت جهت کنترل ایران چاره ای جز پذیرش برجام اونم با شرایط خودمون ندارن ، پس باید به کمتر از حقمون راضی نشیم
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس