جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت جهانگیری نمایه

آنچه که جامعه منتظر است از امثال جهانگیری بشنود؛ "عذرخواهی و تبیین و اصلاح احتمالی" است نه کلیات ابوالبقا پیرامون راهکارهای حل مشکل کشور!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

محسن هاشمی: توافق برجام با حمایت حاج‌قاسم صورت گرفت!

محسن هاشمی: توافق برجام با حمایت حاج‌قاسم صورت گرفت!/ افشای سند حال بد مردم ایران در جزیره کیش

محسن هاشمی بهرمانی، اخیراً در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایسنا پیرامون شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرده است:

"آیت الله هاشمی رفسنجانی که از سال ۶۲ فرماندهی جنگ را برعهده گرفتند در عملیاتهای مختلف با حاج قاسم که فرماندهی تیپ ثارالله که بعدها به لشگر ثارالله کرمان تبدیل شد، آشنا شدند و ایشان را فرماندهی فداکار وصادق یافتند و بعد از جنگ نیز در دوره سازندگی به دلیل مشارکت در فعالیت‌های سازندگی استان کرمان و هم استانی بودن، ارتباط ایشان با رییس جمهور ادامه پیدا کرد و عمیق‌تر شد به نحوی که در خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، موارد مکرری از گزارش‌ها وجلسات با حاج قاسم که پس از دوره سازندگی نیز در قالب فرماندهی نیروی قدس با ریاست مجمع تشخیص مصلحت حفظ شد و عمیق‌تر گردید و تا پایان عمر ایشان ادامه یافت و با توجه به اینکه هر دو این شخصیت‌ها، چهره‌هایی میانه رو بودند و با افراط وتفریط مخالف بودند، همکاری این دو در بسیاری از مقاطع حساس نظیر مقاومت عقلانی در برابر رژیم صهیونیستی و توافق برجام که با حمایت حاج قاسم صورت گرفت، ادامه یافت و حتی بخاطر این حمایت حاج قاسم توسط افراطیون تخریب شد."

او در اظهارات خود همچنین اینطور مدعی می‌شود که سرمایه و اعتبار حاج قاسم نیز مانند سایر سرمایه‌های جامعه نظیر اسلام و اهل بیت و غرور ملی آسیب دیده است زیرا پس از تشییع میلیونی پیکرش، عده‌ای تلاش کرده‌اند که آن تشییع را به اسم خود و تایید عملکرد خود مصادره کنند![1]

*البته از پرورش یافته‌ی مکتب "دنیای فردا دنیای گفتمان‌هاست نه موشک‌ها" انتظاری جز همین نبود که حتی شهید مظلوم مردم ایران یعنی شهید سلیمانی را هم مصادره به مطلوب خود و جریان سیاسی متبوعش کند!

حاج قاسم شهید نه تنها در دوران حیات خود حتی یک بار هم از برجامِ روحانی حمایت نکرد بلکه درباره توطئه برجام و پشت پرده‌های شوم آن نیز رسما سخنرانی کرد.[2]

همچنین ماجرای صحبت‌های محرمانه ظریف پیرامون رجحان میدان بر دیپلماسی هم اشاره غیر قابل انکاری دارد به اختلاف دیدگاه‌های حاج‌قاسم با دولت اعتدال.

فلذا اظهارات هاشمی مصداق اتمّ تقلا برای عوض کردن جای شهید و جلّاد است.

کنایه هاشمی در بحث آسیب دیدن اعتبار حاج قاسم به این دلیل که نظام اسلامی مراسم تشییع پیکر او را عامل حقانیت خویش برمی‌شمارد نیز در حالی است که اساسا جز همین هم نبود که حاج قاسم سرباز ولایت و مدافع جمهوری اسلامی است و به فضل الهی تا آخر هم در همین راه ماند و در همین راه شمشمیر زد و در همین راه هم در خون پاک خویش غلتید. فلذا طبعا وقتی مردم در مراسم تشییع چنین شخصیتی حضور پیدا می‌کنند یعنی راه او و هدف او را اثباتا تأیید کرده‌اند و آنچه در تشییع میلیونی پیکر شهیدِ ایران دیدیم؛ عملا یک رفراندوم بزرگ بود.

اینکه آقای هاشمی و دوستانشان توانایی تحمل این "انفجار نور" را ندارند البته از تألمات روزگار ماست.

***

کنسرت‌هایی که بلیطشان نایاب است

افشای سند حال بد مردم ایران در جزیره کیش!

محسن هاشمی: توافق برجام با حمایت حاج‌قاسم صورت گرفت!/ افشای سند حال بد مردم ایران در جزیره کیش

بهمن بابازاده، روزنامه‌نگار، اخیرا در یک توییت درباره جزیر کیش نوشت:

"برای تهیه گزارش از کنسرت حسن ریوندی به کیش آمدم. گویا سالهاست برنامه‌های اینچنینی اجازه تصویربرداری ندارند. پذیرفتم...

ولی یک واقعیتِ میدانیِ عجیب؛ همه بلیت‌های ۴ شوی خنده، ۵ کشتی تفریحی و هشت رستوران موزیک زنده همزمان با شب دوم کنسرت ریوندی، تمام شده بود و نایاب بود! نایاب..."

*حقیقت جالبی که آقای بابازاده به آن اشاره کرده در حالی است که عده‌ای بصورت علی‌الدوام مشغول القای حال بد به مردم ایران و تظاهر به این ادعا هستند که "حال مردم بد است"!

ادعایی که نه تنها هیچ دلیل و سند و مدرکی برای آن وجود ندارد بلکه رخدادهایی مثل آنچه که آقای بابازاده به آن اشاره کرده؛ نشان می‌دهد که جامعه دقیقا بر خلاف جهت ترسیمی اینان در حال حرکت است، حالش خوب است و اسیر سیاه‌نمایی هم نمی‌شود.

طی هفته‌های اخیر همچنین انیمیشن سینمایی لوپتو هم با شعار "شادی ساختنی است" در سینماهای کشور به روی پرده رفت که با استقبال گسترده مردم مواجه شد. یک انیمیشن شاد که تاکنون بیش از 10 میلیارد تومان فروش داشته است.

گزارش‌ها همچنین حاکی است که تورهای گردشگری اتباع خارجی هم در ایران با رونق زیادی مواجه بوده است که البته اغتشاشات 70 روزه موجب کاهش مقطعی آن شد!

فعالان صنعت توریسم می‌گویند اوضاع سفر و طبیعت‌گردی داخلی هم بین ایرانی‌ها رونق خوبی یافته است.

اسناد و مدارکی که یکان‌یکان نشان می‌دهد "حال مردم ایران خوب است، اگر بانیان آشوب بگذارند"...

***

کسی منتظر کلیات ابوالبقای شما نیست آقای جهانگیری

محسن هاشمی: توافق برجام با حمایت حاج‌قاسم صورت گرفت!/ افشای سند حال بد مردم ایران در جزیره کیش

اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت اعتدال اخیراً طی یادداشتی که سایت جماران آنرا منتشر کرد، نوشت:

"حل مسائل کشور نیازمند حل مشکلات معیشتی و بهبود وضعیت رفاهی مردم ایران است. لازمه حل مشکلات معیشتی نیز تمرکز بر مسائل اقتصادی، و این یعنی اقتصادی به مسئله اصلی ایران تبدیل شود. پذیرش این سیاست بمعنای قبول تمام الزامات آن است در زمان کنونی حل مسائل اقتصادی نیز به میزان زیادی به حل مسائل خارجی و تحریم‌ها برای فراهم شدن بستر لازم برای تعامل گسترده و بدون محدودیت با کشورهای هدف است نیاز دارد. و برای حضور پر قدرت در مذاکرات برای حل مسائل خارجی هم خود مستلزم حل مسائل سیاسی داخلی و تحقق تفاهم و انسجام ملی است. تحقق این امر، در به‌ رسمیت شناختن مطالبات و حقوق مردم، و نقش و سهم آنها در همه امور کشور است. باید به مردم امتیاز داد و از آن معنای عقب ‌نشینی را استنباط نکرد. باید ایران را از آن همه ایرانیان دانست و به اعتبار این حق و خواست مردم، سیاست عملی اصلاح همه امور و بازگشت به جمهوریت نظام را به موقع به اجرا درآورد."[3]

*ما درست و غلط راه‌ِ حل‌های کلی جهانگیری و مواعظ او را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم...

لکن نکته اینجاست که هیچکس منتظر نیست تا افاضات جهانگیری پیرامون مشکلات کشور را بشنود چون جهانگیری 8 سال بر بلندای مساند اجرایی دولت اعتدال بوده و البته کارنامه مورد رضایتی هم بر جای نگذاشته است.

به دیگر سخن، جامعه امروز منتظر شنیدن اقرارها و اعترافات و عذرخواهی جهانگیری پیرامون اشتباهات دولت اعتدال است.

رفتاری که بتواند راه را بر اشتباهات جدید ببندد و به مردم بگوید کدام تصمیم اجرایی می‌تواند مفید فایده باشد و کدامیک مضر؟!

آنچه که جامعه منتظر است از امثال جهانگیری بشنود؛ عذرخواهی و تبیین و اصلاح احتمالی است نه کلیات ابوالبقا!

***

1_ isna.ir/xdN26M

2_ https://www.aparat.com/v/W3c5R

3_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1579491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 110
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 26
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    48 1
    اقای هاشمی مواظب رفقا باش زیاد هولت ندهند .
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      37 1
      دار و دسته هاشمی و روحانی آنچنان بلایی بر سر اقتصاد کشور و معیشت مردم آوردند که مغول ها نیاوردند محسن هاشمی و اسحاق جهانگیری بهتره سکوت کنند.
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      36 0
      محض اطلاع برجامیون عرض کنم که خود جناب ظریف گفته بود که حاج قاسم هیچگاه برجام را تایید نکرد.
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      27 3
      در مراسم تشییع سردار دلها جمعیت 25 میلیونی غوغا کردند اما در مراسم تشییع شیخ اکبر هاشمی حداکثر 5 هزار نفر آمده بودند نتیجه اینکه مردم خوب و بد را تشخیص می دهند.
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      19 1
      دشمنان با برجام اقتصاد ایران را فلج کردند و قیمت ارز و طلا و مسکن و خودرو و موبایل و غیره بیش از 10 برابر کردند هدف برجام نابودی اقتصاد ایران بود.
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      24 1
      هنر روحانی و جهانگیری این بود که مردم ایران را درگیر فقر و فلاکت و گرسنگی کردند.
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      16 0
      اُف بر اکبر هاشمی که روحانی را تو پاچه ملت کرد.
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      14 0
      اینم مثل باباش داره خاطره های از روی خیالبافی میگه - یکی بهش بگه وقتی تو حال عادی نیستی حرف نزنی سنگینتری
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      10 0
      ببینید اوضاع متولیان برجام و نیویورکی ها برای دفاع از برجام چقدر خرابه که دست بدامان این خاندان فتنه گر شده اند.
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      12 0
      محسن هاشمی، باز هم که فریبکاری میکنی
    • DE ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      10 0
      در تاریخ ایران دو سلسله معروف وجود دارند .یک سلسله هخامنشیان که خدمات فراوانی به ایران کردند و پاسدار اقتدار و استقلال و تمامیت ارضی ایران باستان بودند . و یک سلسله معروف دیگر بنام حاشامنشیان بودند که همه چیز را حاشا میکردند وشاه منشنی و اصلاحطمعکار بودند و اشرافی و علیه پاسدار و استقلال و آزادی و تمامیت عرضی ایران ولی تمامیت خواه ارزی بودند و معتقد به غربگدایی و ارباب رعیتی. این سلسله حاشامنشیان ندانمکاری و رانت و شیتیل و‌حقوق نجومی و غربگدایی و ملخ وار حمله به مدیریت ها وپست ها و مراکز پولساز را در کارنامه دارند و گند و اصلاحات زدند به همه جا و اکنون که بوی آن همه جا پیچیده سلسله حاشامنیان به شدت حاشا کرده و کی بید کی بید من نببدم‌ راه ان داخته اند.. ضمنا حاج اکبر فسنجانی کاملا نظراتش با شهید سلیمانی یکی بود فقط قرائت متفاوت از مسایل داشتند. هاشمی میگفت دوره موشک پراکنی تِموم شده و کشور باید خلع سلاح شود تا ارباب امریکا کنتراتی از کشور ما دفاع کنند و مزدشان نفت و گاز و معدن ببرند و شهید سلیمانی موشک میزد و به ترامپ میگفت ای قمارباز همیشه شبانه روز در فکر فرصتی هستیم که به تو ضربه بزنیم . والا خیلی تفاوت نمیکنه . نه برو بچ؟؟
    • DE ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      7 0
      اصولا بعد از اتمام کار در سنا و زدن چلوکباب سلطانی و دروغ آبعلی و فسنجون رفسنجون با کدو و بادمجون و اسراحت در سونا و شنا در استخر و پنداشتن مردم همانند ساکنان اسطبل و نوشیدن عرق شاتره نقل خاطَره می چسبد. به جان جان کریه. مواضع شهید سلیمانی در همه موارد نظیر دفاع استقلال دشمن شناسی فتنه ها و غربگر ایی و ولایت فقیه دقیقا عین مواضع هاشمی رفسنجانی بود با تفاوت زاویه ناچیز ۲۰۰ به بیست کم درجه.
    • محمد جواد IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      11 0
      به نظر من هاشمي رفسنجاني ، خاتمي و روحاني همانند افرادی از صدر اسلام هستند كه نگذاشتند ائمه حكومت ناب اسلامي را در زمانه اش اجرا كنند ، حرف درستي است كه تاريخ تكرار مي شود. بر منافقان زمان لعنت
    • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      4 0
      مرگ بر غارتگر ببیت المال...
    • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      3 0
      حاج قاسم عزیز ما و هاشمی باهم رفاقت داشتند و نظرات مشترک اما نمیدانیم چرا یکی توسط تروریست ها به فجیع ترین شکل ترور و اربن اربا شد اما آن دیگری مورد تمجید تروریستها بود و در استخر به جهان باقی شتافت!!!؟؟ آقا پسر کم مهمل بباف.
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      2 0
      سلسله هاشممنشیان باسقوط ملک عبدالله وقذافی همگی غرق شدن منتها بدنشون گرم حالیشون نیست قرصاشونم که زیاد میزنند نگران تفریگاه بابایی تو کیش میشن
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    10 1
    یک زمانی کیش خیلی تبلیغ میشد فیلم های طنز میساختن تامردم نرند ترکیه
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      18 2
      کیش قبل از انقلاب محل تفریح شاه و خانواده اش بود اما بعد از انقلاب حیات خلوت هاشمی و روحانی شده بود و در آنجا خوشگذرانی می کردند.
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      0 5
      برجام با حمایت حاج‌قاسم- بالاخره میدان
    • IR ۰۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      2 1
      چند درصد ملت پول کیش رفتن دارند
  • سید IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    38 1
    خداوند لعنت کند نخستین کسانی که در نظام جمهوری اسلامی ایران بنای زندگی اشرافی و فساد در بین مسئولین را بنا گذاشتند و به عنوان یک ارزش معرفی کردند! عاقلان دانند که منظور کدام خاندان است!!!
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      26 7
      جای حاج قاسم در قلب مردم
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      18 0
      این خانواده اشرافی غربگدا چرا دست از سر این مردم مظلوم بر نمی دارند ؟!
    • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      2 0
      خدا هر چی مفسده لعنت کنه ولی نمیدانم الان چرا فساد تمام نمیشود جواب داری
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    20 2
    اقا محسن وقاحت هم حد و اندازه ای دارد تمام مراد سردار سلیمانی رهبر بود ایشان مطیع و تسلیم محض اوامر ولی فقیه بود بعد تو این شخصیت رو داری به بابات می چسبونی، یعنی نظر حاج قاسم با اکبر سر ساخت موشک و قدرت نظامی یکی بود؟
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      8 1
      محسن هاشمی، باز هم که فریبکاری میکنی
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    15 3
    حاج قاسم شهید نه تنها در دوران حیات خود حتی یک بار هم از برجامِ روحانی حمایت نکرد بلکه درباره توطئه برجام و پشت پرده‌های شوم آن نیز رسما سخنرانی کرد، نکته اینجاست که هیچکس منتظر نیست تا افاضات جهانگیری پیرامون مشکلات کشور را بشنود چون جهانگیری 8 سال بر بلندای مساند اجرایی دولت اعتدال بوده و البته کارنامه مورد رضایتی هم بر جای نگذاشته است. به دیگر سخن، جامعه امروز منتظر شنیدن اقرارها و اعترافات و عذرخواهی جهانگیری پیرامون اشتباهات دولت اعتدال است.آنچه که جامعه منتظر است از امثال جهانگیری بشنود؛ عذرخواهی و تبیین و اصلاح احتمالی است نه کلیات ابوالبقا!........... هیس...........
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    19 1
    بله آقایان از خاطره گویی از امام رسیدن به خاطره گویی از حاج قاسم 🥺
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    19 1
    ازنظر پسر هاشمی رفسنجانی، پیمان صلحی که معاویه ی ملعون با حیله و مکر به امام حسن مجتبی علیه السلام، تحمیل کرد، خواسته ی امام حسن بوده یا شهادت امام حسین علیه السلام، تقصیر خود امام حسین بوده ، یا امام علی علیه السلام با خواسته ی خودشان ، خانه نشین شد و... خدا لعنت کند ظالم را مخصوصا معاویه ها و عمروعاص ها را.
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    9 13
    حال دلالان و رانتخواران خوب است. پیاز کیلیویی 40 تومان. سرتون رو بکنید در برف تا قیام مستضعفین شروع بشه
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      3 2
      حرف حق خب تلخه!الان حمله میکنند که شماها آلبانی نشین و اغتشاشگر هستید..ظاهرا اینها در یک مملکت دیگه زندگی میکنند که تورمی نیست و همه چیز ارزان و در دسترس هست..و نمیفهمند خجالت جلوی زن و وبچه و بی پولی یعنی چی...
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    5 1
    بله بلیط‌ها رو برای ساندیس خورها کنار گذاشته بودید ظاهرا اصلا بلیط فروشی انجام نشده بوده
  • پری مجرد 43 ساله IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    18 1
    لعنت بیکران و ازلی و ابدی خداوند بر شیخ بنفش انگلیسی و باند تبهکارش
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      0 1
      لعنت خدا و انبیاء ازلی و ابدی بر جاعلان اسم
  • اقبال مهدوی IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    10 0
    فرمانده سپاه سردار سلامی عزیز لطفا جواب آقازاده هاشمی را بدهید
  • بختیاری IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    15 3
    جت اسکی سواری در روز تاسوعا وعاشورا .سد لتیان و... هم اثرات همنشینی با کف وسوت زنان عاشوراست.؟شــــــــــــــــــــمــــاهــــــــــــا اگر ذره ای از غبار کفش سردار شهید را لمس میکردید راه ورسم دیگری داشتید.نه اینکه همه جوره مــــــــــــــــــــخــــمــــلی!/// شماکه خوبی ولی لعنت به هرچه وطـــــنــــــــــــــــــــــــفروش خائن کــــــــــــــــــــــــاســــــــــــه لــــیــــــــــــــــــــس جــــــــــــــــــــــــورج ســــــــــــــــــــورســــــــی و دارودسته اون
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      8 1
      ترو خدا یکم از خاطرات اکبر بیشتر بگو بخندبم. اگر خاطره نداری خواب که دیدی؟ از خوابت بگو بزار نام اکبر همیشه زنده باشه ما هم بیشتر بخندیم.
    • بختیاری IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      4 0
      آمار تیاسن هم گفته های محسن بابا رو تایید میکنه.!!! خودت سرچ کن ;) کلا این جماعت سرشار از محاسن هستن.
    • IR ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      1 0
      نام اکبر به فساد زندست دولت ملی را تبدیل به دولت کنتوراتی اقوام و دوستان کرد
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    10 0
    اقای محسن هاشمی بهرمانی !! ایا میدانید که بنا بر بعضی اسناد منتشره یکی از سیب و گلابی های برجام شما ترور ناجوانمردانه شهید سر فراز اسلام قاسم سلیمانی به وسیله امریکایی که دوستان شما اعتماد حداکثری به انها کردند و ترور دانشمندان هسته ای به وسیله جوخه های اعدام رژیم صهیونیستی بود ؟
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    6 1
    کلمه وقاحت درمقابل شما بچه های اکبر اسکی سر تعظیم فرود میاره؟
  • علی IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    6 1
    در باره سخنان محسن هاشمی فقط یک کلمه باید گفت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به تمام کمال سرباز ولایت بود آیا آقای اکبر هاشمی رفسنجانی که سمت فرماندهی جنگ را در دوران دفاع مقدس یدک میکشید بعداز دفاع مقدس و دوران زعامت وولایت مقام معظم رهبری سرباز ولایت بود اگر بود آن نامه سرگشاده بدون سلام در دوران فتنه را چگونه توجیه باید کرد ؟
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    13 1
    خدا عذاب هاشمی و اذنابش را زیاد کند
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      8 1
      الهی آمین.
    • پری مجرد 43 ساله IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      7 1
      الهی آمین
  • میثم IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    6 1
    حالا که حاج قاسم نیست از خودش دفاع کند. برجام نافرجام را به ایشان نسبت می دهند. در صورتی که ظریف در نوار منتشر شده اختلاف میدان و دیپلماسی را عنوان کرده.
  • ع. رها IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    2 2
    اول تیتر میزنید بعد تخطئه می کنید،
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    2 9
    حال مردم بد است
    • پری مجرد 43 ساله IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      6 2
      غلط کردند به روحانی رأی دادند تا حالشون بد شود
  • کاظم IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    4 16
    رییسی باید از ملت عذرخواهی کنه. جهانگیری که الان سرکار نیست که عذرخواهی کنه. عامل گرونی دلار دولت مستقره. اگر عرضه نداشت نیاید کاندید میشد. این همه وعده داد آخرشم هیچی نشد.
    • پری مجرد 43 ساله IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      7 2
      .... خوردی به روحانی رأی دادی گندهای روحانی در طول 8 سال به این زودی زدوده نخواهد شد تفهیم شد منگل حقیر
    • پری مجرد 43 ساله IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      5 2
      بی صدا بشین سرجات آخه الاغ تو دوست و دشمنت رو هنوز نشناختی
    • یک استقلالی IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      6 2
      کاظم بی شعور تا که می خواهی در دریای حماقت غوطه ور باشی
    • م. IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      2 0
      محسن هاشمی اشتباه کرد
    • کاظم IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      2 5
      من به روحانی رای ندادم اتفاقا و به میرسلیم رای دادم. تو که به رییسی رای دادی باید عذرخواهی کنی که وضع مملکت اینه
  • ابراهیم IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    7 0
    این ملت رو چی فرض کردی محسن خان.کر خودتی
  • محمدایوب IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    6 0
    چه به جاهست که ادعا داری حاج قاسم دوست وهم فکر بابا ایت الله بوده تا دیر نشده در مراسم سالگرد او با مردم همراه ودرمیان مردم به ارادتتان رانشان دهید البته در میان مردم
  • عماد IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    4 0
    یکی به این محسن هاشمی بهرمانی بگه بابات هم از این خاطره های فیک رو در مورد امام خمینی(ره) زیاد می گفت و کلا هرجا که کارش گیر می کرد و میخواست مقبولیت اجتماعی بیشتری به دست بیاره دست به همچین کارایی میزد پس آقای محسن لطفاً ببند .... فقط ببند...
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    3 1
    این هاشمی ها ول کن این مملکت نیستن.
  • محمدایوب IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    6 0
    یک سئوال از مهندس بابا فرزند راستین بابا مردانه بگویید در زمان تشیع پیکر حاج قاسم کجا بودید
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      1 0
      سر قبر باباش
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    4 0
    حال جماعت که کیش می روند همیشه خوب بوده!
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    5 0
    اقای هشمی انچه براین ملت گذشت ملت رانادیده گرفتن است
  • حجت IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    2 0
    اون همونی بود که بعد عملیات بیت المقدس به بهانه جنگ با اسرائیل جبهه ها رو خالی کرد
  • عباس خسروی IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    4 0
    سلام، خدارا شاکریم که این جماعت اینقدر بی‌شعور و احمق هستند که هیچوقت نتوانستند شرایط را درک کنند اینها حرف از سختی برای مردم می زنند، ولی مردم برای آنها، همپالکی ها و هم ردیف های خودشان منظور است و نه مردم مستضعف و دردمند.
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    3 5
    طرف دولت و با دلار ۲۷,۰۰۰ تحویل گرفته و قرار بوده دلار و برسونه به ۵ ، الان تیتر میزنند آیا در صورت توافق برجام دلار به ۳۰,۰۰۰ تومن میرسه !!! سال اول ریاست جمهوری که این باشه دیگه بقیه اش مشخصه چی میشه ، اونا که دور اول ( ۴ سال ) ریاست جمهوری و با تورم شروع نکردند ، دور دوم که اومدند اون شد !!! این احتمالا خودش ام امید نداشته کارش به ۲ سال بکشه ، ۲ دور که جای خود داره ، بخاطر همین از روز اول شروع کرده....
  • اقبال مهدوی IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    3 0
    محسن حنای شما برای مردم رنگی ندارد، آنچنان خانوادگی ثروت بهم زدید که حد ندارد حالا هم رو به شانتاژ بازی آوردید. مرحوم مغروق هم از این خاطرات و اخبار و...فیک برای مردم بسیار نقل کردند ولی حیف بعد از زمان حیات امام و حاج قاسم پدر و خودت نطق کردید
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    3 0
    خاندان هاشمی به تعریف کردن خواب و بیان خاطرات دروغین، معرف هستند. از پدرشون که در استخر فرح سکته زد، یاد گرفتن.
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    6 0
    پررو تر از جهانگیری مگه داریم؟!!!!
  • محسن IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    4 0
    اگر اقای شهید سلیمان راه آقای هاشمی را پگیری میکرد هرگز به دست سفاک ترین ادم شهید نمی شد
  • ایران جانم IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    5 1
    حال مردم خوبه اکه معلوم الحال های عقده ای اجازه بدن ,خودشون از جیب مردم بارشون رو بستن و گورشون رو گم کردن و مردم رو به جون هم انداختن و با دروغ و نفاق می خوان جا پای خودشون رو غرس و محکم کنن. شماها که دلسوز مردمید چرا از گرونی و افزایش تحریم ها تو دلتون عروسیه? به کوری چشم شماها با همه ی مشکلات حالمون خوبه و در کنار هم و پشت نظام و رهبر عزیزمون هستیم.
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    4 0
    تنها هنر اصلاح طلبان در گذشته رانتخواری و یکه تازی در امور مدیریتها و نگاه مطلق به غرب در دولت سازندگی اعتقاد کامل به سیاست اقتصادی غربیها در ادامه خاتمی هم دنبال کامل کردن همان سیاست اما حرکت بسمت انحراف سیاسی و فرهنگی از سیاست اصیل جمهوری اسلامی وقتی احمدی نژاد آمد همه با هم متحد شدند تا کمتر از یکماه ایشان را از چرخه خارج کنند اما موفق نشدند در دوره روحانی همه با هم برای انحراف کامل جمهوری اسلامی به سمت سیاست غربیها چه اروپا و چه آمریکا و دشمن سازی با روسیه و چین و تسلیم مطلق در مقابل آمریکا که حاضر شدند آب سنگین را بتند کنند هسته ای را در نطنز به یک سوم و فردو را تعطیل و اورانیم غنی شده را از کشور خارج کنند تا اقتدار ایران را از بین ببرند حالا که ملت اینها را اخراج کرده است بعد از یک سال و نیم لال بودن زبان باز کرده اند که اگر ما بودیم چه می کردیم خزانه خالی تحویل دادند با کمال پر رویی دم از خزانه پر می زنند مقصر قوه قضائیه است که اینها را محاکمه نکرده و این ظلمی بزرگ به انقلاب و مردم و جمهوری اسلامی است
  • هموطن IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    4 0
    جاده چالوس که هر جهارشنبه قفله ولی آقای بابازاده هم به این بهانه دلی از عزا درآورد مهدی قائدی هم که زبون درآورده ولی راجع به فوتبال نمیتونه بعلت تالمات روحی حرف بزنه دیشب تو پارتی ...‌‌‌‌‌....اشغالای بی همه چیز..
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    5 0
    خدایا شر بهرمانیان را به خودشان برگردان.
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    4 1
    اگر محسن هاشمی چنین مطالبی نمی گفت مشخص میشد ( تره به تخمش می بره حسنی به باباش) محسنی از باباش چیزی به ارث نبرده که ادعا میکنه توافق برجام که با حمایت حاج قاسم صورت گرفت، یه مورد نشون بده که سردار از برجام حمایت کرده ، اینهم یه نوع ارث بردنه. 😩
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    5 1
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    2 0
    روزگاری باباش از امام خاطره می ساخت الان هم این از باباش خاطره می سازه.
  • بهرام IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    0 0
    واقعا درست گفتند ،مشرق جان از بدیهیات اولیه هست تورم فقیران را بد بخت وثروتندان را ثروتمندتر می کند شما که مدعی دینداری هستید ،چرا اینقدر از انصاف بدورید فکر می کنید
  • بهرام IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    1 1
    واقعا درست گفتند
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    2 0
    دست از سر مردم بر نمی دارند .
  • Rezakhodami2022 IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    3 0
    واقعا کی ملت از شر اینا را حت می شن حاج قاسم افتخار مردم ایرانه مردم با تمام وجود دوستش دارن
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    4 1
    آقامحسن دروعهایی که از پدر مرحومت گفتی بس نیست با حاج قاسم کاری نداشته باش چون او ازجنس شما اوباش پول پرست نیست
  • حقیقت طلب IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    1 0
    جامعه ای صالح است که افراد صالح بر آن حاکم باشند... نترسید و نترسیم و نترسانیم.... سخنان حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید عزیز به شیخ بنفش...
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    0 3
    چرا حرفهای مربوط به رئیسی و تایید نمیکنی ؟!
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    3 1
    هرچی خاندان هاشمی و مرعشی ابروی کرمان را بردند در عوض حاج قاسم عزیزما ابروی نه تنها کرمان بلکه تمام ایران واسلام شد حنای دروغهای شما برای ما رنگی نداره شماها ابروی انسانیت راهم بردین
  • محمد جواد IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    3 0
    اينها شارلاتان سياسي هستند
  • میثم IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    4 0
    آقای جهانگیری . شما تعمل کردید دلار از 3500 به 30 هزار رسید. با تعامل خونه 300 میلیونی 3میلیارد شد. واقعا خجالت نمی کشید که همان را رفته را دوباره پیشنهاد می دهید. واقعا از غربیها چی دیدید که عاشق دلخسته آنها هستید. اگر دهان خود را ببندید و حرف نزنید نمی گویند لال هستد. لطفا خفه خون بگیرد و با اعصاب مردم بازی نکنید ای قوم غربگدای ذلیل.
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    2 0
    در باره اظهار نظر محسن فرزند رفسنجانی سوالی که وجود دارد این هست که این چه توافقی بود که ماحصل آن شد اقدام ترامپ و شهادت شهید سلیمانی و همراهانش،چرا واقعیت را نمی گوئید که این توافق برای بستن دست های محور مقاومت بود.چرا دروغ می گویید.
  • سید فروزان CH ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    2 1
    فرزندان هاشمی گویا از محبوبیت سپهسالار شهید خیلی در عذاب هستند دختر بابا و پسر بابا حسادت خود را با ذکر اینکونه روایات جعلی نشان میدهند
  • فرشاد IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    4 0
    پدر تو کجا معتدل بود در زمان ریاست جمهوریش هرکس ازش انتقاد میکرد با برخورد تند قضایی روبرو میشد مطبوعات منتقد بسته میشد برادر کوچک شما گنجهای زیر زمین را با کمک دایی منحوستان کشف میکرد و کسی حق محاکمه ایشان را نداشت اگر آن گنجها نبود الان خاندانش از کجاآوردید این همه ثروت
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    6 1
    محسن هاشمی اگه دروغ حناق بود تو گلوت گیر می کرد
  • ناشناس IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    1 0
    چرا شما خانواده اکبر خفه نمی شید خسته شدیم از دیدنتون از شنیدن فامیلتون میشه یه قراری بذارید نه ببینیمتون نه اسمتون رو بشنویم لعنتی بابا اکبر خیلی وقته نیست
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    3 0
    پستتر وبی آبروتر ازاین خاندان کمتر پیدامیشود
  • CA ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    3 0
    به هرکی اعتماد میکنید به بچه‌های اکبر هاشمی و عفت مرعشی اعتماد نکنید . بچه‌های قدرت طلب و خودخواهی پرورش دادن.
  • ققنوس IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    0 1
    راستی چه خبر از فائزه. مگه نباید به خاطر سبّ النبی اعدام میشد. آخه شنیدم به پیامبر اهانت کرده و تا اونجا که می‌دونم محدور الدم و واجب القتل بود. یا اعدام شده و ما خبر نداریم، یا احکام اسلام تغییر یافته و دین جدیدی اومده و ما خبر نداریم.
  • عطار IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    3 0
    از برادر دزدت چه خبر آقای جهانگیری ؟؟؟؟؟؟
  • فرشاد IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    0 0
    لوپتو 11.5 میلیارد فروش رفته :)
  • علی IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    1 0
    چه بد روزگاری بود روزگار روحانی! سخن تکراری و حال به هم زن روحانی ؛« صندوق ها را بیاورید!» چقدر آزار دهنده بود ! پشت میز نشینی روحانی ، جلسات متل گونه ی روزانه ، جدای از ورود به میدان های اجرایی ! خنده‌ های بیجای ظریف در جلسات مهم و جدی دیپلماتیک ، چقدر آزار دهنده بود . خدایا آن روزها دیگر برنگردد ! ۰۰
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    0 0
    غلط می کنندکسانی که حاج قاسم ،سردار دلهای ستم دیدگان دنیارامصادره به مطلوب خودکنند
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    2 0
    امام حسن عسگری علیه السلام فرمودند : تمام پلیدی ها و زشتی ها در خانه ای نهاده شده که کلید آنها دروغگویی است . بنظر می رسد خانه دروغگویان در خاندان مغروق باشد .
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    2 0
    ترورامثال سردارفقط از راه خیات،جنایت، و همکاری نفوذیها بوده،هست وخواهدبود
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    3 0
    ننگ بر اکبر رفسنجانی
    • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      3 0
      ننگ بر اکبر رفسنجانی و خاندان دزد و فتنه گر و رانت خوار و اشرافی او .
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    3 0
    تو بهتر است بروی و جلوی آبجی فتنه گرت را بگیری
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    3 0
    از سر مردم دست بردار .
  • درودی IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    0 3
    درودبرهاشمی
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      0 0
      اگر جرات میکنی بگو خدا با هاشمی محشورت کنه !!!
    • IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      0 0
      بروووو
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    1 0
    خدا عذاب اکبر را هر روز بیشتر بکند
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    0 0
    محسن،فائزه،مهدی ،عفت خانم،همگی عادت دارندگهگاه برای اعلام«حیات»کرکری بخوانند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس