قتل کودکان در تیراندازی در آمریکا - نمایه

در سالی که گذشت بیش از ۸۲,۰۰۰ نفر در آمریکا در نتیجه‌ی تیراندازی با سلاح گرم، کشته یا زخمی شدند؛ از جمله بیش از ۶۰۰۰ کودک که برخی از آن‌ها حتی هنوز تولد یک‌سالگی‌شان را نیز جشن نگرفته بودند.

سرویس جهان مشرق آمریکا در سال ۲۰۲۲ میلادی نیز بار دیگر شاهد کشته شدن ده‌ها هزار نفر و جراحت ده‌ها هزار نفر دیگر در حوادث تیراندازی بود. اگرچه در کل، آمار کشته‌ها و زخمی‌ها در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل از آن کاهش داشت، اما در برخی آمارها نیز رکوردهای جدیدی ثبت شد. در گزارش پیش رو بیش‌تر با آمار و ارقام خشونت با سلاح در آمریکا در سال گذشته‌ی میلادی آشنا خواهید شد.

همه‌گیری خشونت؛ روایتی از قربانی شدن مردم در تیراندازی‌های گسترده در آمریکا [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› مرگ‌بارترین تیراندازی‌های تاریخ آمریکا: از مدارس تا باشگاه هم‌جنس‌بازان

›› «حق اساسی» مردم آمریکا: هر روز یک تیراندازی جمعی و دو کودک قربانی خشونت مسلحانه

آمارهایی که سازمان غیرانتفاعی «بایگانی خشونت با اسلحه[۱]» در سال گذشته، هر روز از ۷۵۰۰ منبع مختلف جمع‌آوری و راستی‌آزمایی کرده، نشان می‌دهد دست‌کم ۴۴,۱۴۸ نفر در سال ۲۰۲۲ در اثر خشونت با اسلحه جان خود را از دست داده‌اند: به عبارت دیگر، هر روز حدود ۱۲۱ نفر، یا ساعتی ۵ نفر. از این تعداد، ۲۴,۰۹۰ نفر خودکشی کرده‌اند و ۲۰,۰۵۸ نفر توسط دیگران به ضرب گلوله کشته شده‌اند. علاوه بر این، ۳۸,۳۳۷ نفر نیز سال گذشته در خشونت با اسلحه مجروح شدند. از سال ۲۰۱۴ که سازمان «بایگانی خشونت با اسلحه» ثبت آمار خود را شروع کرد تا کنون، تعداد قربانیان خشونت با سلاح فقط در سال ۲۰۲۱ از سال ۲۰۲۲ بیش‌تر بوده است. سال ۲۰۲۱ در آمریکا ۴۵,۰۹۱ نفر به ضرب گلوله کشته و ۴۰,۵۹۸ نفر نیز زخمی شدند[۲].

بیش از ۶۰۰۰ کودک، قربانی تیراندازی در آمریکا در سال ۲۰۲۲/ آمارهایی از خشونت با سلاح در سالی که گذشت + عکس

نقاطی در آمریکا که طی سال ۲۰۲۲ در آن‌ها مرگ در اثر تیراندازی با سلاح رخ داده است (+)

کودکان زیر ۱۷ سال: ثبت یک رکورد جدید

عددی که بیش از همه در آمار قربانیان خشونت با سلاح در سال ۲۰۲۲ خودنمایی می‌کند، تعداد افراد صغیری است که در اثر تیراندازی کشته و زخمی شده‌اند. آمارهای «بایگانی خشونت با اسلحه» نشان می‌دهد سال گذشته‌ی میلادی بیش از ۶۰۰۰ کودک در آمریکا در اثر تیراندازی کشته یا مجروح شده‌اند[۳]. این رقم بیش‌ترین آمار ثبت‌شده و یک رکورد جدید در طول نُه سالی است که این سازمان ارقام مربوط به حوادث تیراندازی در آمریکا را دنبال می‌کند. طبق این آمار، ۶۰۹۹ کودک آمریکایی (زیر ۱۷ سال) در اثر تیراندازی در سال ۲۰۲۲ کشته یا زخمی شده‌اند. از این تعداد، ۳۱۲ کودک (از بدو تولد تا ۱۱ ساله) کشته و ۶۷۴ کودک زخمی، و همچنین ۱۳۴۴ نوجوان (۱۲ تا ۱۷ ساله) کشته و ۳۷۶۹ نوجوان زخمی شده‌اند.

بیش از ۶۰۰۰ کودک، قربانی تیراندازی در آمریکا در سال ۲۰۲۲/ آمارهایی از خشونت با سلاح در سالی که گذشت + عکس

نقاطی در آمریکا که طی سال ۲۰۲۲ در آن‌ها کودکان در اثر تیراندازی کشته یا زخمی شده‌اند (+)

یکی از موارد تیراندازی به کودکان در سال ۲۰۲۲، تیراندازی دسته‌جمعی ۲۴ می (۳ خرداد ۱۴۰۱) در مدرسه‌ی ابتدایی «راب» در شهر «یوالدی» در ایالت تگزاس بود که در جریان آن ۱۹ دانش‌آموز، همگی یازده‌ساله یا کوچک‌تر، قربانی شدند؛ حادثه‌ی تلخی که بار دیگر خاطرات تیراندازی بدنام سال ۲۰۱۲ در دبستان «سندی هوک» را زنده کرد. [گزارش مفصل مشرق درباره‌ی تیراندازی در دبستان راب را از این‌جا بخوانید.]

جزئیات تیراندازی مرگ‌بار و کشتار ۱۹ کودک دبستانی در تگزاس/ خاطرات «سندی هوک» دوباره زنده شد +عکس و فیلم

۱۹ کودک و ۲ بزرگ‌سال (دو گوشه‌ی بالای تصویر)؛ تصاویر قربانیان تیراندازی سال ۲۰۲۲ در مدرسه‌ی ابتدایی «راب» در شهر «یوالدی» در ایالت تگزاس آمریکا (+)

توضیحاتی درباره‌ی تیراندازی در دبستان «راب» در شهر «یوالدی» در ایالت تگزاس [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› جزئیات تیراندازی مرگ‌بار و کشتار ۱۹ کودک دبستانی در تگزاس

در یکی از دردناک‌ترین حوادث تیراندازی سال ۲۰۲۲ در آمریکا، یک دختربچه‌ی پنج‌ماهه به نام «سیسیلیا توماس» (یکی از کوچک‌ترین قربانیان تیراندازی در سال گذشته در آمریکا) اواخر ماه ژوئن در شهر شیکاگو در ایالت ایلینوی، در حالی که روی صندلی عقب خودرو نشسته بود، توسط سرنشینان یک خودروی عبوری، از ناحیه‌ی سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان خود را از دست داد[۴]. همچنین، شب کریسمس، یک دختربچه‌ی سه‌ساله به نام «کزاریا جکسون» در «کانزاس سیتی» در ایالت میسوری، به ضرب گلوله کشته شد[۵]. البته در این موردِ بخصوص، پلیس معتقد است که تیراندازی، تصادفی بوده است؛ و کارآگاهان به دنبال قاتل یا متهم نمی‌گردند. با این وجود، روی هم رفته، در تعطیلات آخر هفته‌ی کریسمس، دست‌کم ۱۶ شهروند آمریکایی در نتیجه خشونت با سلاح، کشته و ۱۶ نفر دیگر زخمی شدند[۶].

توضیحاتی درباره‌ی قتل یک نوزاد دختر پنج‌ماهه در تیراندازی در شیکاگو [دانلود]

برخی آمارهای دیگر

علاوه بر آمارهای دردناک درباره‌ی قربانیان خردسال تیراندازی در آمریکا، ارقام دیگری نیز وجود دارند که حقیقتاً حیرت‌آور هستند. به عنوان نمونه، آمارهای «بایگانی خشونت با اسلحه» نشان می‌دهد در اکثر سال‌ها، تعداد دفعات استفاده‌ی دفاعی از سلاح، کم‌تر از تعداد حوادث ناشی از شلیک تصادفی اسلحه بوده است. به عنوان نمونه، در سال ۲۰۲۲، ۱۵۹۶ مورد تیراندازی تصادفی ثبت شده که در مقایسه با ۱۱۵۵ مورد تیراندازی در دفاع از خود، ۴۴۱ مورد بیش‌تر است. تعداد تیراندازی‌های دسته‌جمعی در آمریکا در سال ۲۰۲۲ میلادی، رقم سرسام‌آور ۶۴۷ بوده است: به عبارت دیگر، به طور متوسط، هر ۱/۷ روز (کم‌تر از هر دو روز) یک تیراندازی دسته‌جمعی در آمریکا رخ داده است. به علاوه، فقط در همین سال، ۳۶ مورد قتل دسته‌جمعی با سلاح انجام شده است؛ یعنی، به طور متوسط، هر ماه، سه قتل‌عام با سلاح.

بیش از ۶۰۰۰ کودک، قربانی تیراندازی در آمریکا در سال ۲۰۲۲/ آمارهایی از خشونت با سلاح در سالی که گذشت + عکس

نقاطی در آمریکا که طی سال ۲۰۲۲ در آن‌ها تیراندازی دسته‌جمعی صورت گرفته است (+)

مروری بر مرگ‌بارترین تیراندازی‌های دسته‌جمعی در مدارس آمریکا طی یک دهه‌ی گذشته [دانلود]

در این میان، یک آمار مهم دیگر نیز درباره‌ی حوادث تیراندازی‌ای وجود دارد که در آن‌ها یک یا چند افسر پلیس دخالت داشته‌اند. در سال ۲۰۲۲، ۷۱ افسر پلیس در تیراندازی میان نیروهای انتظامی و شهروندان آمریکایی کشته و ۳۳۹ افسر نیز زخمی شده‌اند. این در حالی است که در طرف مقابل، ۱۳۹۷ شهروند آمریکایی در چنین حوادثی کشته و ۸۶۵ شهروند دیگر نیز زخمی شده‌اند.

در همین‌باره بخوانید:

›› نیمی از سلاح‌های خصوصی دنیا در دست آمریکایی‌هاست

›› شرکت‌هایی که ارزش سهامشان با ریختن خون شهروندان بالا می‌رود


[۱] Gun Violence Archive Link

[۲] Past Summary Ledgers Link

[۳] More than ۶,۰۰۰ children killed, hurt by gunfire in ۲۰۲۲: Report Link

[۴] South Shore Shooting: ۵-month-old girl shot in head, killed while sitting in back of car, police say Link

[۵] ۳-year-old girl identified as the victim of a deadly Christmas Eve shooting in Kansas City Link

[۶] At least ۱۶ people shot dead, ۱۶ others wounded over Christmas weekend in US Link

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    18 15
    لطفا یه آماری هم از کودکان معتاد و زباله گرد وکودکان کار وکودکانی که در نقاط مختلف ایران زیر کپر درس می خوانند ارائه بفرمایید نکنه آمار اینها از دستتان در رفته
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
      6 1
      منظور این است؛ با وجود این کشتارهای بی رحمانه، آمریکا حاضر نیست قانون منع خرید و فروش سلاح را تصویب کند.
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
      9 2
      اون آمارو که رسانه هایی مثل عنترنشنال و پی پی سی و همون هایی که شما اغتشاشوها صبح تا شب نگاه می کنین، هر روز سه چهار وعده پخش می کنن، مشرق هم باید آمار کارتن خواب ها، بچه های بی پدر، بیماری‌ های جنسی و اعتیاد در بین جوانان و کلّ مردم آمریکا، تجاوز و... رو بدن تا معلوم شه مهد آزادی و موفقیت و ثروت در جهان کشکه. فهمیدی کلنگی؟؟!!
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    1 0
    مشاوران انجا قرصهایی می دهند که طرف انطور می کنه و انگ می زنند و بدتر خشونت
  • IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    5 10
    خیلی هم خوب. کاشکی ما هم آزادی داشتیم ولی می‌مردیم
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
      6 2
      ای کسی که می گویی «کاش ما هم آزادی داشتیم ولی می مردیم.» ببین عزیزم! این نظر تو اگه برعکس اجرا کنی به دوتا خواسته ات می رسی؛ اول می تونی بمیری و وقتی مردی، آزاد آزادی. در ضمن یه نفهم هم از جمعیت کشور کم کردی!!! (خخخخخخخخ)
    • ح IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
      4 0
      انشاءالله میمیری!! مثل سگ هم میمیری!!
    • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
      1 0
      آزادی میخوای همین جایه خشاب بگوروت خالی کنن
  • احمد IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    8 1
    البته آمریکاییها میلیارد میلیارد برای جون سربازانی که به جنگهای ناحق می‌فرستن هزینه می‌کنن. ولی برای نجات بچه‌هاشون نه. این چیه که از جون مردم و بچه‌هاشون براشون مهمتره.
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    3 5
    دوستان روحانی با وعده برداشتن فیلترینگ اینستاگرام در تمام انتخابات رئیس جمهوری و مجلس آینده برنده مطلق میشن
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    8 0
    غربگدا : این که چیزی نیست، تو ایران سالی 6 میلیون تا کودک هدف گلوله قرار میگیرن!! اولا قبول نداری برو متر کن دومأ به مرگ مصی موسیخ اگه دروغ بگم!!!
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
      0 0
      چقدر بامزه ای
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
      3 0
      فهمیدی با مزس؟؟!! خخخخخخخخخخ
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    5 7
    الان چی کنیم غصه کودکان آمریکایی رو بخوریم شما یه فروشگاه اسلحه توی تهران باز کن تو یه هفته همین تعداد کشته تحویل بگیر
    • رضا IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
      2 1
      ای کسی که می گویی «یک فروشگاه اسلحه باز کن همین تعداد کشته تحویل بگیر!» شاید تو نفهم باشی اما بقیه این جور نیستن.
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
      1 2
      خداییش غربگدایی از سرطان بدتره، علاج نداره!! خوب اون گاوچرون های تروریست همجنس باز فروشگاه‌ های اسلحه شونو ببندن تا این اتفاقا نیفته، چرا ما فروشگاه باز کنیم؟؟!
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
      1 1
      الآن تنها کاری که شما باید بکنی اینه که از عقل بغل دستیت استفاده کنی و سعی کنی بفهمی که یانکیستان قبلهٔ آمال و بهترین کشور دنیا و بهشت برین نیست، فقط همین! می دونم برات سخته ولی سعی کن، باریکلّا!!!!
    • ح IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
      1 1
      یعنی با این استدلالت نشون دادی خود خری نه اینکه مثل خری اصلا مصدریه خر بودن تویی تجسم خر خر رو از روتو دیدن اسم گذاشتن!!
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    2 0
    اگر توی ایران اتفاق می افتاد می گفتن حکومت ناکارآمد است، بعد سلبریتی های دوزاری که زیر سایه همین نظام رشد کردند می شِستن تو ویلاهای لوکسشون و قهوه شونو کوفت می کردند و دستور ریختن به کف خیابان ها را به مشنگ ها صادر می کردند. دم دستی تام کروز، رئیس حرمسرای رجوی، پری بلنده بروکلین نشین، بچه ننه سلطنت طلب، شعبون بی مخ و ... هم می گفتن مشنگ ها به پیش! همه بریزید کف خیابان! امّا در آمریکا، کانادا و اروپا با وجود اینکه ده ها مشکل عمیق و حاد دارند که خودشون هم بهش اعتراف می کنن هیچ اتفاقی نمی افته چون قوانینی دارند که دهن سلبریتی ها را می کشد، مشنگ هاشون هم قدرت قانون را می دانند که دیدین پلیس هلند، استرالیا، آلمان، کانادا، آمریکا، فرانسه، انگلیس و ... چه جوری و به شدت نظامی برخورد می کنند، اونم با کسانی که نهایتاً چوب نازک پرچم را در دست دارند! از دماغ پلیسشون یک قطره خون بیاد، کلّ آن جمعیت را رنده می کنند. اینجا حدود 70 نفر پلیس و نیروی امنیتی را به داعشی ترین روش های ممکن ترور کردند، سر بریدند، زیر گرفتند، توی اسیری و زیر شکنجه کشتن و ... تهش هم می گن اعدامشون نکنید!!!!!!!!!!!!!!!! ای کاش مشنگ های ما کمی به خودشون بیان.
  • فریبا IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    1 0
    واقعاً دل آدم کباب می شه این تصاویر کودکان کشته شده رو می بینه.
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    2 0
    خب باشه. در وحشی بودن آمریکایی ها شکی نیست. در مقصر بودن خودروسازهای ایران چی؟ سالانه چند نفر در ایران بر اثر عدم کیفیت خودرو جون خودشون رو از دست می‌دهند؟ حتماً می خواید بگید تحریم هستیم. خب اگه تحریم هستیم خودرو تولید نکنید ... البته که خودرو نیست، آلت قتّاله است. احتمالاً به خاطر اینکه این متن، خودروسازهای ایران رو همردیف جنایتکاران آمریکایی می‌کنه این متن رو منتشر نمی کنید. خودروسازی که لابی های سنگین پشت شون هست و ازشون حمایت می‌کنه. تعداد کشته های خودروی بی کیفیت در ایران بیشتر از نونخور های این صنعت هستش. والسّلام
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    0 0
    وااای شم چقدر خوبیم
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    0 0
    اینها دست خودشون نیست، یانکی هستند و تا تفنگ دستشون میاد یاد دوئل کردن می افتن. حالا طرف می خواد بچه باشه یا آدم بزرگ. کسی هم نمی تونه در دنیا اون ها رو محکوم کنه چون غول های رسانه ای دنیا دست خودشونه.
  • حجّت صالحی US ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    0 0
    کودکان کار و زباله گرد، همه افغانستانی هستند و هر از چند گاهی به افغانستان می روند و قاچاق می آیند، با زبان پشتو با هم صحبت می کنند، کسانی که زبان پشتو نمی دانند نظر ندهند، کاش صدا و سیما هویت این زباله گردهای افغانستانی رو آشکار کنه تا این قدر سوژه معاندین نباشه...
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    4 1
    اگه تو ایران هم خرید و فروش اسلحه آزاد بود بهتون می گفتم چه خبره!!!
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
      0 1
      خوب ایرانی هم مثل اکثر مردم کشورهای جهان عقل داره و اسلحه رو آزاد نمیکنه، فقط همون یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز اینکارو میکنن و نتیجشو میبینن، نوش جونشون!!!
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    0 0
    فروپاشی از درون... آمریکای احمق. رؤیای آمریکایی تبدیل شده به این...
  • سروش IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    1 3
    الآن مشکلات آمریکا چه ربطی به مشکلات اقتصادی و بدبختی های ملت خودمون داره؟ به جای این مسخره بازی ها لطف کنید پی گیر مشکلات کشور خودمون باشید که یک مسأله قیمت مرغ و تخم مرغ شده معضل کشور. همین کشور آمریکا همین الآن دولت وضعیت ردیف کنه حد اقل پنجاه درصد تحصیلکرده ها فقط از کشور خودمون مهاجرت می کنند. پس سرتون رو مثل کبک از زیر برف دربیارین.
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
      1 1
      شما هم لطفا حرف تحریف شده نزن
  • ایرانی IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    0 0
    البته آمار قتل های پلیس آمریکا هم دست کمی از مجرمینشون نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس