@

«عبداللطیف رشید» رئیس جمهور عراق در بیانیه ای از زبان نماینده او «عبدالله العلیاوی» گفت که سیره جهادی دو فرمانده شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس باید محل توجه نسل های آینده باشد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور عراق در این بیانیه برای سومین سالگرد رسمی شهادت فرماندهان پیروزی آورده است: در این سالگرد دردناک، اندوه، آمیخته به غرور است، زیرا اصرار استکبار جهانی بر هدف قرار دادن دو سردار شهید ابومهدی المهندس و قاسم سلیمانی، بدون در نظر گرفتن تمامی شئونات اخلاقی، سیاسی و قانونی، موید عظمت و نفوذ این دو فرمانده در خنثی کردن نقشه های دشمنان و نیز تاکیدی است بر اینکه رویکرد آن فرماندهان برای نهضت ملت های مقاوم، صحیح بوده است.

رئیس جمهور عراق: منش المهندس و سلیمانی باید چراغ راه همه مجاهدان و نسل آینده باشد

عبدالله العلیاوی نماینده رئیس جمهور عراق در مراسم سالگرد فرماندهان پیروزی

رئیس جمهور عراق افزود: منش جهادی این دو فرمانده باید مایه توجه، یادآوری و تأمل جوانان امروز و نسل های آینده و مباهات همه میهن پرستان آزاده و چراغ راه مجاهدان باشد.

رشید ادامه داد: این جنایت، باید در موضع محکومیت و رد، باقی بماند و اولویت تعامل سیاسی عراق باشد.

مراسم رسمی سومین سالگرد فرماندهان شهید پیروزی امروز پنجشنبه در مرکز هیات حشدالشعبی عراق با حضور شخصیت های تراز اول عراقی شامل «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان، فائق زیدان رئیس شورای عالی قضایی عراق و شخصیت هایی رسمی و پارلمانی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در مراسم رسمی سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی، اقدام آمریکا را در ترور این فرماندهان محکوم کرد و آن را نقض تمامیت سرزمینی عراق و حاکمیت این کشور خواند.

السودانی گفت: اقدام دولت سابق آمریکا در هدف قرار دادن فرماندهان پیروزی، تجاوز آشکار به سرزمین و حاکمیت عراق است.

رئیس جمهور عراق: منش المهندس و سلیمانی باید چراغ راه همه مجاهدان و نسل آینده باشد

وی افزود: ابعاد این اقدام می توانست به تهدید امنیت کل منطقه منجر شود.

فائق زیدان رئیس شورای عالی قضایی عراق نیز در این مراسم گفت: شهادت فرماندهان پیروزی، خسارتی بزرگ و جبران ناپذیر است.

وی با اشاره به فتوای مرجعیت دینی در ناکام گذاشتن طرح تروریستی داعش و نقش این فرماندهان بزرگ ادامه داد: دستگاه قضایی عراق در اتخاذ تدابیر قانونی علیه هر کسی که ثابت شود در این جنایت دست داشته است، تردید نمی کند.

رئیس جمهور عراق: منش المهندس و سلیمانی باید چراغ راه همه مجاهدان و نسل آینده باشد

زیدان در سخنان خود به صدور حکم بازداشت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا نیز با اشاره به اعتراف او در ارتکاب جنایت، پرداخت.

حشدالشعبی عراق پیشتر در بیانیه ای خبر داد که این مراسم با حضور شخص نخست وزیر عراق امروز پنجشنبه، برگزار خواهد شد.

رئیس جمهور عراق: منش المهندس و سلیمانی باید چراغ راه همه مجاهدان و نسل آینده باشد

گروه های مقاومت عراقی اخیرا در بیانیه هایی تاکید کرده اند که گزینه مقاومت و رویارویی با آمریکا در عراق تا پایان اشغالگری و نیز بسته شدن پرونده مجازات عاملان و آمران جنایت فرودگاه بغداد، همچنان روی میز است.

بامداد جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سپهبد حاج قاسم سلیمانی در حمله پهپادی آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به همراه ابومهدی المهندس، قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به شهادت رسیدند. همراهان عراقی شهید سلیمانی به فرودگاه آمده بودند تا از میهمان عراق استقبال کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    0 0
    آفرین بر نظام کنونی عراق و ننگ بر دولت قبلی عراق!!!!!! این موضع گیری های شجاعانه سران حکومت کنونی عراق نشانه پیروزی مقاومت اسلامی بر سازشکاران منطقه ای است. درود بر روح پاک شهدای مقاومت اسلامی بخصوص فرماندهان شهیدشان سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس که منطقه را از شرّ داعش آمریکایی نجات داده و سپس دولت سازشکار عراق را سرنگون و با دولتی ضد آمریکایی جانشین کردند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس