سجادی کمترین رایزنی و مشورت را با مجلس داشته/ عملکرد وزیر ورزش ضعیف بود

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس بیش از یک سال به وزرا وقت داد تا فعالیت کنند، اما اکنون به این نتیجه رسیده که عملکرد برخی از وزرا در حد انتظار مردم و دولت انقلابی نبوده است.

به گزارش مشرق، نشست هفتگی اعضای کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی با حضور سیداحمد رسولی نژاد، نماینده مجلس شورای اسلامی و معاونت اسبق پارلمانی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمدرضا تهرانی رییس کارگروه ورزش با اشاره به تجربه حضور رسولی نژاد در مجلس و مسئولیت های مختلف ورزشی از وی به عنوان فردی مطلع در عرصه قانونگذاری و ورزش یادکرد و افزود: با توجه به گستره و جایگاه ورزش در بین اقشار مختلف و نیز به سبب مشکلاتی که در حال حاضر گریبانگیر این مقوله است اعضای کارگروه ورزش حزب موتلفه از نمایندگان محترم مجلس انتظار دارند در راستای حمایت از ورزش و رفع کم و کاستی های آن گام های جدی و اساسی بردارند.

در ادامه جلسه، تعدادی از اعضای کارگروه ورزش دغدغه و پیشنهادات خود را با دکتر رسولی نژاد در میان گذاشتند. ناهمگونی ساختار و بودجه ورزش با کارکرد آن، مشکلات ناشی از خصوصی سازی، موضوع ماده ۸۸ در ورزش و پیامدهای آن، بلاتکلیفی تعدادی از فدراسیون های ورزشی، لزوم ریشه کن کردن فساد در ورزش، تقویت نیروی انسانی کارآمد و بررسی جدایی بخش جوانان از ورزش و موارد متعدد دیگر از جمله نکاتی بود که مورد اشاره قرار گرفت.

در ادامه این نشست احمد رسولی نژاد ضمن تایید موارد ذکر شده از سوی اعضای کارگروه ورزش حزب موتلفه، از مشکلات موجود به عنوان دغدغه مشترک کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی و اکثریت نمایندگان مجلس یاد کرد.

وی در همین رابطه اظهار داشت: نطر به اینکه تنها دو نفر به عنوان نامزد وزارت ورزش به مجلس معرفی شده بود لذا ما باید یک نفر از آن دو را به عنوان سکاندار ورزش معرفی می کردیم. جمع بندی ما نیز این بود که ترجیحا فردی ورزشی مسئولیت وزارتخانه مربوطه را بر عهده بگیرد شخصا برای اینکه سجادی رای بیاورد تلاش کردم اما ایشان پس از کسب آرای لازم و طی بیش از یک سال گذشته کمترین ارتباط و رایزنی را با مجلس داشته است.

وی ادامه داد: من به عنوان کسی که مسئولیت های مختلف در ورزش داشته ام با دیدگاههای جمع حاضر در ارتباط با مشکلات ورزش موافقم و اعتقاد دارم عملکرد وزیر ورزش طی مدت مسئولیت ضعیف بوده است. مجلس بیش از یک سال به وزرا وقت داد تا فعالیت کنند اما اکنون به این نتیجه رسیده که عملکرد برخی از وزرا در حد انتظار مردم و دولت انقلابی نبوده است. در همین راستا استحضار دارید که وزیر ورزش دومین کارت زرد را هم دریافت کرد و هر زمان امضای های نمایندگان از سوی هیات رییسه اعلام وصول شود مجلس به وظیفه قانونی خود عمل خواهد کرد.

رسولی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: مدیریت در ورزش باید توام با تدبیر باشد. ما اکنون دربخش های مختلف از جمله دیپلماسی ورزش، سروسامان دادن به اوضاع فدراسیون ها، خصوصی سازی تیم های مطرح فوتبال، لزوم بهره گیری از نیروهای کار آمد و ممانعت از ورود غیر متخصص ها با مشکلات جدی مواجهیم. فوتبال ما در جام جهانی باید خیلی بهتر عمل می کرد و در امر فرهنگ سازی ورزش کارنشده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مدیریت در وزارت ورزش با این حجم از مشکلات به مفهوم آن است که اقدام و عمل دوستان در این حوزه انتظارات را بر آورده نکرده و تردید نداشته باشید قاطبه نمایندگان مجلس خواهان تحول در عرصه برخی مدیریت ها هستند. در همین راستا باید اذعان کرد ما نیروهای خوبی هم در حوزه ورزش و هم در حوزه مدیریت کشور داریم که در صورت لزوم می توانند این بخش را بهتر سازماندهی و مدیریت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس