کد خبر 1454792
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
فیلم/ اختلاف بالای دستمزد بین آلکنو و بهروز عطایی

در بازی هراز و مس در لیگ برتر والیبال و زمانی که بازیکن هراز به داور بازی اعتراض شدیدی می‌کرد، بهروز عطایی به جای حمایت از بازیکن با او برخورد کرد.

به گزارش مشرق، یکی از مشکلات جدی که در ورزش قهرمانی کشور و به خصوص در فوتبال دیده می‌شود، بی‌ اخلاقی‌ها و عدم رعایت رفتار حرفه‌ای از جانب بازیکنان است.

دربی پایتخت نمودی از این بی‌اخلاقی‌هاست و در این میان عملکرد افرادی همچون کریم باقری که با نهیب زدن و حتی برخورد فیزیکی با بازیکنان تیم خودی به مقابله با چنین رفتارهایی پرداخت، قابل تقدیر است.

این روزها لیگ والیبال کشور هم با حواشی زیادی همراه است. در بازی مس رفسنجان با هراز آمل، پس از اینکه داور بازی تصمیمی را به ضرر تیم هراز اتخاذ کرد یکی دو بازیکن این تیم اعتراض شدیدی را به داور بازی انجام دادند.

بیشتر بخوانید:

بازیکن‌سازی باید در باشگاه‌ها انجام شود، نه در تیم ملی

این اعتراض‌ها واکنش بهروز عطایی را در پی‌داشت و با وجود اینکه این مربی اطمینان داشت که داور مسابقه به اشتباه سوت زده اما مقابل توهین‌های بازیکن هراز به داور کوتاه نیامد و دستش را به سمت این بازیکن پرتاب کرد، البته دست او با صورت بازیکن برخورد نکرد.

اقدام عطایی برای پایان دادن به اعتراض بازیکن تیمش را می‌توان رفتاری شبیه رفتار کریم باقری در زمان‌هایی که بین بازیکنان پرسپولیس و بازیکنان تیم حریف درگیری رخ می‌دهد مقایسه کرد. در همین بازی مس و هراز مشخص نبود اگر اعتراض بازیکنان هراز به داور مسابقه ادامه پیدا می‌کرد، چه اتفاقات تلخ دیگری رخ می‌داد.

هنجارشکنی‌هایی که هم روی سکوها و هم در داخل زمین مسابقه رخ می‌دهد نشان‌دهنده وضعیت بغرنج لیگ برتر والیبال به لحاظ فرهنگی است. کمیته انضباطی فدراسیون والیبال هم عمدتا مقابل این مسائل تصمیمات مصلحت‌اندیشانه‌ای می‌گیرد که نمونه این تصمیمات را در یکی دو هفته اخیر شاهد هستیم.

اینکه مربیان مجبور شوند خودشان به مقابله فیزیکی با بازیکنان پرخاشگر بپردازند را هم نمی‌توان تایید کرد اما این برخورد در این اوضاع نابسامان فرهنگی که بر ورزش کشور حاکم شده می‌تواند نمادی از تلاش برای جلوگیری از تکرار بی‌اخلاقی‌ها در زمین بازی باشد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    1 12
    یکی دم از اخلاق می‌زنه که روزانه و ماهانه دهها تن در زندان‌هایش بر اثر شکنجه نمیرن
    • سید فروزان CH ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
      7 0
      بله ، دقیقا فرقه رجوی و انتر اشغال هم مثل تو آمار میدهند ، یکباره بنویس روزی دهها نفر که پول بیشتری گیرت بیاد بدبخت
    • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
      6 0
      شما که میگی ده ها نفر میمیرن مدرک داری رو کن.
    • سید جواد IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
      5 0
      شکنجه؟! همون شکنجه رونقی و علی دوستی منظورته؟ خیلی رو دارین.
    • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
      6 0
      نشر اکاذیب
    • ایرانی IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      0 0
      بخدا قسم اگه چیزی که میگی واقعیت داشت، جرات نمیکردی با ip ایران بیای و اینو بنویسی، ولی میدونی چرت و پرت و شر ور میگی و برای همین خیالت راحته.
    • علی IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      0 0
      اصلا ربطی به اخلاق نداره بابا مگه شما فوتبال خارجی نمیبینید که اینا اصلا دعوا و اعتراض نمیکن مگر استثنائا در مواردی .این تو فوتبال سطح اول دنیا یه چیز حل شده است و یه چیز عقلی است به خاطر اینکه اینا می دونن رای داور با این اعتراضات بر نمیگرده تازه var هم اومده پس در نتیجه اعتراض الکی علاوه بر خطر گرفتن کارت تنها ثمره اش از بین بردن تمرکز خود بازیکن و تیم است . البته جدیدا برای قانع کردن داور در بازبینی خود داور با داور بحث میکنن که اون بحثش جداست و البته اون بخاطر طبیعت var است.
    • تک سوار DE ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      0 0
      منم موافقم برای همین نباید آمریکا حرف از حقوق بشر بزنه و همینطور آدمهایی که جوون مردم رو وسط خیابان با شکنجه به شهادت می رسونن حق افاضه کردن ندارن.
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    3 3
    وقتی کریم باقری سیلی میزنه و جایزه میگیره نتیجه ش میشه این.....
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    0 1
    بسم الله. ماهیت هیجانی فوتبال همان دلیلی است که این بازی ورزش نمای مخرب عمر و استعداد جوانان را محبوب قدرتهای استکباری کرده تا سوپاپ اطمینانی باشد برای برطرف نمودن حس تحقیر ناشی از استعمار و ایجاد دو قطبی شدید غیر سیاسی بین جوانان کشورها به همین دلیل در طول خدمت ندیدم هیچ معلم هوشمندی برعکس والیبال داور بازی فوتبال دانش آموزان شده بلکه همواره همکاران را معلمین با تجربه برعکس والیبال از داور فوتبال شدن نهی میکردند و همکاران تازه کاری که قبول توصیه نمیکردند را بارها دیدم که به نزاع های خشن با دانش آموزان مخصوصا" دبیرستانی افتاده و پرده ها دریده شد. هر پدر و مادری که آرزوی خوشبختی فرزندش را دارد باید بین او و فوتبال فاصله ایجاد کند برعکس والیبال ورزشهای رزمی کشتی
  • سید فروزان CH ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    3 0
    متاسفانه اخلاق در ورزش ایران بخصوص فوتبال بسیار تاسف بار است  وظیفه فدراسیون است که با اجرای قوانین این بی اخلاقیها و وحشی گریها را خاتمه بدهد ورزشکار بجای سمبل اخلاق و شعور و فرهنگ باشد ،شده است سمبل لات بازی و اراذل بودن
  • خ IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    0 0
    کریم باقری گنده نکنید این هم مثل دایی و کریمی لنگی بی اخلاقیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس