جزئیات مالیات بر مجموع درآمد/ اخذ مالیات پلکانی از ۱۰ تا ۳۰ درصد

دولت در لایحه بودجه سال آینده؛ 3.5 میلیون نفر مؤدی مالیاتی جدید را به سرجمع منابع درآمدی خود افزوده است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

وقتی بانوی دو عالم را بدون "ولایت" و "مادری" معرفی می‌کنند!

تحریف حضرت زهرا(س) توسط معصومه ابتکار

تحریف حضرت زهرا(س) توسط معصومه ابتکار/ اضافه کردن ۳.۵ میلیون نفر مؤدی جدید به درآمدهای مالیاتی دولت

معصومه ابتکار، فعال اصلاح‌طلب و معاون رئیس‌جمهور سابق اخیراً در یادداشتی به مناسبت تولد حضرت فاطمه زهرا(س) که سایت جماران آنرا منتشر کرد؛ تصویری از آن بانوی گرانقدر ارائه کرده که مطابق با یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب است نه با مطابق با واقعیت!

ابتکار در یادداشت خود می‌نویسد:

"او (حضرت زهرا) نسبت به آگاهی بخشی جامعه حساس و فعال بود. از جمله می‌دانیم در برابر اتفاقات پس از رحلت پدر گرامی‌اش، واکنش مناسب نشان داد و از موضع حق طلبی برای زدودن پیرایه هایی که با سرعت به نام اسلام در حال گسترش بود، اقدام کرد. می‌دانیم که همه تلاشش را به خرج داد تا از شکل گیری جریانی معیوب در حکومت جلوگیری کند. با امام علی (ع) می رفت و با انصار و دیگر گروهها گفتگو می‌کرد چرا که. اعتقادش به گفتگو با جامعه در مورد بحران ها و چالش های موجود بود و اینکه باید مسائل تبیین و حل شود.

او در مقابل اجبار حاکمیت برای گرفتن بیعت و روش‌های نادرستی که اعمال می شد، به عنوان دختر پیامبر واکنش نشان داد و ساکت ننشست. سخنرانی حضرت در مسجد مدینه موید این ادعا و نماد تاریخی ایستادگی در مقابل انحراف و ژرف اندیشی است.

سخنان زهرا (س) با مباحث فلسفی که نشانگر تسلط، درک و اشراف او نسبت به مفاهیم عالی مانند عالم وجود و خلقت بود، آغاز شد و با هشدار نسبت به سرنوشت جامعه و عبرت های تاریخی ادامه یافت. اینکه انسان ها و جوامع باید از اشتباهات گذشتگان درس بگیرند و نسبت به وقایع پیرامونی حساس و آگاه باشند.

او نگران بود و در این خطبه هشدار داد که اگر بخواهند به نام دین، مسیر دنیاطلبی و قدرت پرستی را دنبال کنند، و در واقع دین را برای مقاصد خودخواهانه سپر کنند، در مسیر خطرناکی گام نهاده اند، زیرا عدالت و شرافت آسیب خواهد دید.

این سخنان مهم و تاریخ ساز از زبان آن بانوی جوان، لرزه بر اندام متعصبانی انداخت که خود را سردمدار دین دانسته و البته تحمل شنیدن صدای یک زن را هم نداشتند؛ کسانی که نسبت به حضور زن و مشارکت زنان در مسایل اجتماعی و سیاسی موضع داشته و دارند. اما فاطمه (س) جسورانه و شجاعانه می آید و در مسجد مدینه حرف هایش را می زند و ترسی از تهدیدها، تخریب ها و آسیب هایی که ممکن است برای خود و خانواده اش پیش آید، ندارد.

می خواهم بر این نکته تاکید کنم که شخصیت حضرت زهرا (س)، شخصیتی جامع و الهام بخش بوده که مقابل استبداد، جهل مقدس و پیرایه هایی که سعی می شد بر اسلام زده شود، همچنین انحرافات در رفتار و افکار مسلمانان ایستاد و آگاهی بخشی کرد. ایشان با شناخت، درک عمیق، قدرت تحلیل و بیان قوی که داشت مسائلی را مطرح کرد که بیانیه و مانیفستی برای همه بشریت و آیندگان است.

باید وارث اندیشه او بود، که نیازمند نگاه و روش او هستیم؛ ما که بعد از ۱۴ قرن تلاش کردیم رویکرد دینی را در حوزه های سیاسی و اجتماعی تجربه کنیم و پس از مدتی به مشکلات، آزمایش ها و چالش هایی دچار شدیم که حضرت مورد اشاره قرار دادند."[۱]

*تصویر چپ‌روانه‌ و تحریف‌گونه‌ای که خانم ابتکار از بانوی دو عالم(س) ارائه کرده در حالی است که حضرت فاطمه(س) هرگز یک فعال سیاسی در جامعه خود نبود و بلکه مدافع ولایت بود.

حضرت زهرا(س) در بیان دقیق تاریخ و در الگوی اسلامی یک همسر و یک مادر نمونه است که عنداللزوم و صرفا برای دفاع از ولایت نیز وارد عرصه شد و مجاهدانه و بصیرانه جهاد سیاسی و جهاد تبیین کرد و البته مظلومانه به مقام والای شهادت رسید.

جالب است که می‌بینیم در یادداشت خانم ابتکار نه تنها هیچ اشاره‌ای به قطب‌نمای "ولایت" در مسیر حرکت فاطمه زهرا(س) وجود ندارد بلکه مادری و همسری حضرتش نیز کاملا در حاشیه قرار گرفته و اگر اسم حضرت زهرا(س) در این یادداشت نباشد؛ چیزی شبیه به خانم آذر منصوری یا شخص خانم ابتکار در ذهن مخاطب بیچاره تداعی می‌شود تا حضرت زهرا(س)!

همچنین ابتکار در حالی مدعی شده حضرت زهرا(س) برای مبارزه با قانون بیعت وارد صحنه شد که گویا خانم ابتکار نمی‌داند امیرالمؤمنین علی(ع) نیز اقدام به اخذ بیعت از مردم کرد و این رسم، سنت آن زمان بوده است.

جدای از این تحریف آشکار در قبال روایت تاریخی از حضرت زهرا(س) و ندیدن بخش اعظم جهاد حضرتش در عرصه خانه و همسرداری در مقابل بخش کوچک سیاست‌ورزی آن بانوی بزرگ؛ اما بایستی این نکته را هم در محضر خانم ابتکار مطرح کرد که افرادی از جمله شخص شما که به دنبال اسلام رحمانی و به قول خودتان "اسلام فراشیعه"(!) بودید آیا می‌توانید آیینه‌ی خوبی برای انعکاس عقلانیت‌های شیعه و نمادهای آن باشید!؟

کسی که حضرت فاطمه(س) را بعنوان الگوی تامّ و تمام قبول دارد؛ چه لزوم که مثل خانم ابتکار به دنبال طرح اسلام فراشیعه باشد!؟

***

"مگر اقتصاد ایران چقدر رشد کرده که قرار است بیش از سال جاری مالیات پرداخت کند!؟ "

اضافه کردن ۳.۵ میلیون نفر مؤدی جدید به درآمدهای مالیاتی دولت

تحریف حضرت زهرا(س) توسط معصومه ابتکار/ اضافه کردن ۳.۵ میلیون نفر مؤدی جدید به درآمدهای مالیاتی دولت

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ از فرار مالیاتی به میزان ۸۰ هزار میلیارد تومان در طول سه سال گذشته خبر داد و گفت که در سه سال گذشته ۸۸۵ هزار فرد حقوقی و ۳/۵ میلیون نفر اشخاص حقیقی مالیات پرداخت نکرده اند.

به گزارش ایسنا، رحیم زارع در توضیح جلسه یکشنبه گذشته کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: این جلسه با حضور میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه و خاندوزی وزیر اقتصاد و معاونان آنها تشکیل شد و منابع درآمدی ‌و موضوع مالیات‌ها اعم از مالیات مستقیم، مالیات بر درآمد و مالیات بر ثروت و اشخاص حقوقی در لایحه بودجه سال آینده بررسی شد.

وی ادامه داد: منابع مالیاتی در سال جاری افزایش داشته به طوری که از ۴۵۴ هزار میلیارد تومان سال جاری به حدود ۷۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است؛ نکته مهم در این جلسه این بود که ۸۸۵ هزار فرد حقوقی در طول سه سال گذشته مالیات پرداخت نکرده اند که نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد تومان می شود.

زارع افزود: ۳.۵ میلیون نفر اشخاص حقیقی نیز طی سه سال گذشته مالیات پرداخت نکردند که نزدیک به ۵۰ هزار میلیارد تومان می شود لذا از این دو محل ۸۰ هزار میلیارد تومان به عنوان پایه جدید مالیاتی در بودجه آمده است. این اشخاص حقوقی و حقیقی به نوعی فرار مالیاتی داشته اند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه پیشنهاد دولت در لایحه بودجه کاهش ۷ درصدی مالیات بخش تولیدی برای حمایت از تولید است، گفت: دولت در لایحه بودجه نرخ تورم را ۴۰ درصد را پیش بینی کرده و مواردی برای حمایت از معیشت مردم و تولید و شاخص های کلان آمده است.[۲]

*میزان مالیات‌ها در دولت سیزدهم افزایش زیادی داشته و انتظار بود که نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق توضیح دهند که آیا موشکافی هم در قبال اضافه شدن ۳.۵ میلیون مودی حقیقی مالیاتی به لیست درآمدهای دولت داشته‌اند یا فقط مستمع گزارش‌ها هستند؟

قابل تأمل آنکه نمایندگان دولت اعلام کرده‌اند بخشش ۷ درصدی مالیاتی را نسبت به بخش تولید اعطا کرده‌اند اما در گزارش سخنگوی کمیسیون تلفیق اثری از اشاره به روش جبران این کاستی در درآمد مالیاتی دولت نیست!

کاستی و کاهشی که ایکاش تحمل شده باشد نه اینکه قرار باشد همانند نظام مالیاتی فرانسه از تولیدکنندگان کاسته شده اما از جیب مردم برداشته شود.

بماند که برخی معتقدند افزایش مالیات‌ها در دولت جدید فشارهایی را به مردم و بخش تولید کشور وارد آورده است و افزودن بر میزان آن خاصه در شرایطی تورمی فعلی به صلاح نیست.

در همین راستا، علی قنبری، ‌ اقتصاددان و نماینده ادوار مجلس نیز به خبرآنلاین گفته است: متاسفانه مالیاتی که برای سال آینده در نظر گرفته شده، ۲.۵ برابر سال ۱۴۰۱ است و این یعنی رشد بالایی برای مالیات‌ها در نظر گرفته شده است.

او می‌افزاید: مگر اقتصاد ایران چقدر رشد کرده که قرار است بیش از سال جاری مالیات پرداخت کند!؟ بی‌تردید این فشار مالیاتی به زمین‌گیر شدن تولید و تجارت منجر می‌شود. در همین لایحه نیز باز بخش مهم فشار مالیاتی بر فعالان شناسنامه‌دار و حقوق‌بگیران متمرکز است. این در حالی است که باید درآمدهای مالیاتی از طریق جلوگیری از فرارهای مالیاتی افزایش یابد. [۳]

***

۱_https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-۱۵۸۱۱۲۰

۲_ isna.ir/xdN۸st

۳_ khabaronline.ir/xjD۸z

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 69
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    23 11
    تو برو درباره شوهر ت نظر بده نه درباره مادرمون.
    • سوخته IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
      17 2
      با همین چادرش باید بدار آویخته شود البته با دارودسته اش از جمله ملاوردی
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
      18 3
      افساد طلبان در 8 سال گذشته ولنگاری را در کشور ترویج کردند حالا مدعی تبعیت از دین و حضرت زهرا (س) شده اند !!!
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
      23 2
      افساد طلبان امثال معصومه ابتکار در مسیر دنیا طلبی و قدرت پرستی خود شرافت و عدالت را لگد مال کردند اکنون دم از دین و دیانت می زنند !
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
      13 1
      اصلاح طلبان در حالی از اسلام رحمانی سخن می گویند که وقتی نجفی هفت تیرکش مرحومه میترا استاد را با 5 گلوله کُشت بدنبال تبرئه او بودند عوامفریبی ویژگی بارز جریان افساد طلب است.
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
      12 1
      دولت روحانی در سالهای 96 و 98 اعتراضات مردمی را به شدت سرکوب کرد حالا ابتکار میگه باید با معترضان گفتگو کنیم !
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
      9 1
      کسی که پسرش در ینگه دنیا با پول بیت المال عشق و حال میکنه حق نداره در مورد حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار نظر بکنه.
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
      8 3
      افساد طلبان شعار زن زندگی آزادی می دهند اما در اصل بدنبال بی بند و باری و فساد و فحشاء هستن.
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
      5 11
      بس کنید از حضرت زهرا خجالت بکشید به جای این که توهین علی کریمی ملعون رو به حضرت محکوم کنید خانم ابتکار رو محکوم میکنید که زنی چادری و با حیاست به جای این که با دشمنان نظام مبارزه کنید با اصلاح طلب ها دعوا میکنید که جز نظامند
    • وطن پرست DE ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
      5 1
      خب وقتی این داره ابتکار داره اهانت می کنه و راست راست می چرخه٬ مسخره نیست که ما به شارلی ابدو گیر بدیم؟
    • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
      3 0
      چقدر قشنگ گفتی....مادرمون
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    10 7
    همه میدانند دنیای اینترنت تحت اشغال کفار بخصوص آمریکایی هاهست.اخراج ۹۰ میلیون شیعه از سرزمین های اشغالیِ اینترنت؟
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
      1 0
      حرفت دو پهلو هست!؟
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    14 2
    با اخراج شیعیان از اینترنت، امثال مسیح علینژادها به راحتی حضرت فاطمه زهرا را در اینترنت تحریف میکنند.
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    12 1
    نفوذی هایی که با تسخیر سفارت آمریکا وارد جریان انقلاب شده و برای خود ظاهری موجه دست و پا کردند و با نفوذ در مناسب نظام جمهوری اسلامی ایران بر علیه مرم ایران اقدام میکنند.
    • انيس CA ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
      4 0
      واله امثال اين عليا مخدره و عبدى و رفقاش چنان آشى برا ملت پختند که چندين دهه است مى خورند هنوز تموم نشده
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    2 4
    در يادداشت خانم ابتكار بيشتر امام علي (ع) بعنوان طرف حساب حضرت فاطمه به ذهن ميرسد تا غاصبين ولايت، و بحث بيعت هم كه مطرح كرده از اين منظر ظاهراً منظورش بوده است....
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    10 7
    چرا این مدعی توخالی {ابتکار } بعلت کم کاری و ترک فعل باز جویی نمی شود تا زبانش کوتاه شود مدوران مفت خوریش تمام شده و کفگیر خورده به ته دیگ حال در مورد ائمه اظهار نظر مکند
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    6 1
    اینا بیشتر میخوره یهودی مخفی باشن نه مسلمان
  • سید IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    9 1
    زندگی فرزند خانم ابتکار در یانکیستان و سفرهای پرهزینه و مکرر ایشان برای دیدار با فرزند بعلاوه دفاع تمام قد ایشان از همه مخالفان ولایت فقیه و همسویی مواضع سیاسیش با دشمنان ایران و اسلام از نظر نامبرده در راستای شناختش از حضرت زهرا علیها سلام است؟!؟!
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    10 2
    حضرت زهراهمه چیزشان رابرای ولایت فداکردند
  • امید IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    7 5
    برخی برای منفت شخصی و حزبی خدا را هم می فروشند. مثل اصلاح طلبان بی شرف
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    12 3
    ببین کارمون به کجا رسیده که یه ...داره واسه ما از حضرت زهرا میگه
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    8 2
    ایشان برود درباره بنزین شوهرش واقاکت پسرش درامریکایی که از دیوار سفارتش بالا رفت وگفن لانه جاسوسی است توضیح بدهد
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    8 8
    یک‌جماعتی هستند که امام خمینی ره را که دیدن را هنوز نتوانستن درک کنند و از خمینی خیالی در ذهن خود حرف می زنند . حالا انتظار ائمه شناسی دارید . مورد داریم طرف آخونده و هنوز فلسفه اتمام حجت امام حسین ع را در روز عاشورا که گویی برای تمام انسان ها بوده را درک نکرده و آن را به مذاکره تعبیر می کند .
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
      4 0
      حسنک وزیر نبود
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    5 0
    باز که این حرف زد؟
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    7 0
    کسی که خوابیده رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودش رو زده به خواب نه این جماعت افساد طلب بدترین کارها رو بر علیه انقلاب اسلامی کردند بعد طلبکار هم هستند حالم ازشون به هم میخوره
  • كارشناس IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    5 10
    شما را به خدا عكس اين افساد طلبها را در سايت خودتان نياندازيد و آن را كثيف نكنيد.
  • SE ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    7 1
    خانم ابتکار ابتکار موزیانه و خطرناکی به خرج داده و مخالفان اجرای وصیت پیامبر و منحرفان از سنتهای پیامبر و پایمال کنندگان حق امیر مومنان را متعصبان به دین معرفی نموده است. عجب سفسطه خبیثانه ای
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    16 1
    از دختر عضو شورای شهر با حقوق 33میلیونی بنویس ، چرا سکوت کردی
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
      5 0
      نوشت با کلی کامنت ، جستجو کنی خبر ش هست
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
      4 0
      نوشت با کلی کامنت ، جستجو کنی خبر ش هست
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    5 8
    معصومه ابتکار عایشه را مثال نزد که برای غصب حکومت حضرت علی (ع) باهاش جنگید.به شخصیتش بیشتر میخوره البته تو خوشبینانه ترین حالت. فرزندان حضرت فاطمه(ع) شهید شدند. تو خارج عشق و حال نمیکنند .حضرت فاطمه بیت المال برای نزدیکانش هدر نمیداد.
  • کارگر IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    3 0
    قجر در مسجد زهرا بدون چادر با مانتوی سفید شانزه لیزه کنار مردان کت شلوار کراواتی ایستاده نماز خواند ! یک صحنه از سجده نمایش ندادند مبادا مضحکه چنین نمایشی اوج بگیرد ! در سخنرانی دایم از جدایی دین از سیاست شعار میدهند همزمان نمادهای مذهبی پیش میکشند تا همه اقشار بی دین و متدین را جذب کنند. از کف زن های اراجیفش در صف اول ابریشمچی شوهر سابق خودش بود ! دریدگی و وقاحت عناصر جدایی ناپذیر اعضای فرقه بخصوص مسعود و قجر است. در اردوگاه اشرف محلی اشرافی به نام بهارستان داشتند. در آلبانی ستونهای رومی یونانی علم کردند. حالا مسجدی با گلدسته عجیب ! موقع کریسمس نمادهای مسیحی و تبریک نمایشی ! فقط مانده عید پوریم یهودیان کنار شمعدان و ستاره شش پر ! قجر خیلی سعی میکند شعار مرگ بر ستمگر را جا بیندازد ولی در شعارهای شبانه کسی آن را نمیگوید مگر با ترفند صدا گذاری جعلی مثل شلیک تفنگ بادی با صدای کلاش ! مردم قبل از اینکه از حکومت کنونی متنفر باشند از شما منزجرند . کی میخواهید بفهمید ؟ برید به درک خائنان بوقلمون صفت هرزه بیشرف.
  • ش. AE ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    8 1
    خانم ابتکار شما اصلا از فاطمه س و اهل بیت صحبت نکنید شما که ادعای شیعه امیر المومنین رهروی فاطمه سلام الله علیها میکنید فاطمه س فرزند تربیت کرد مثل حسین علیه السلام که از همه چیز خود گذشت اما بیعت نکرد اما شما آقا زاده تون که اون ور آب و میگید زندگی فرزندم به من مربوط نمیشود خواهش دهنتون رو ببندید
  • حمید ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    2 1
    خانم ابتکار.ابتکارش تحریف واقعیت های دینی و مذهبی برای رسیدن به اهداف پوچ سیاسی اصلاح طلبان منافق و وطن فروش است.چقدر ذلالت از این طیف اشکار شده.
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    0 0
    او نگران بود و در این خطبه هشدار داد که اگر بخواهند به نام دین، مسیر دنیاطلبی و قدرت پرستی را دنبال کنند، و در واقع دین را برای مقاصد خودخواهانه سپر کنند، در مسیر خطرناکی گام نهاده اند
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    2 0
    الحق که اخرالزمانه.هر.... بخودش جرئت میده که در مورد شفیعه روز جزا اظهارات افاضه کنه .خدایا بحرمتدشفیعه روز جزا کشور ملت ایرانو ازدست جاسوس پروران لیبرال مستکبر نجات بده.
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    3 0
    این پیر نمیخواد بمیره
  • هلی افصحی IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    5 1
    خداوند رحمت کند فقیه بزرگوار ایة الله مومن را که شجاعانه در برابر ورود بدون امتحان حاج حسن مصطفوی به مجلس مهم خبرگان شد.حاج حسنی که صاحب سایت نشر آثار مرتجعین از فمینیست ها تا کمونیست ها و لیبرالیست ها!ست منهای اسلام ناب. آن فقیه بزرگوار تاکید کرد حاج حسن باید امتحان بدهد و چون حاج حسن بی سواد است امتحان نداد و از خبرگان بازماند. رونویسی« نیلی!ابتکار » قبل از این که برای او صفت ارتجاع و تحریف را موصوف کند نشان گر آن است که این حاج حسن مصطفوی است که به شدت مرتجع می باشد. سایت جماران یکی از ارتجاعی ترین سایت های ایران است. رونویسی ابتکار هم ارتجاعی ترین نوشته و تحریفی ترین در باره شخصیت حضرت زهرا و در رابطه با موقعیت زن ایرانی با داشتن ولی فقیهی چون امام خامنه‌ای که شریفترین، مترقی ترین و عالمانه ترین موضع را در برابر زنان دارد،است . ابتکار خواسته با رونویسی از کتاب «فاطمه فاطمه است»شهید شریعتی و حذف ولایت علوی و البته ولایت فقیه از آن،تلاش رقت انگیزی کندکه بلکه نیشی به ولی فقیه مشخصا و نیز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزیز بزند اما حاصل کار مطلبی علیه عبدالحمید متحد سنتی خود یعنی جبهه فاسد اصلاحات آمریکایی و رشوه گیر و باج گیر درآمده !چرا که عبدالحمید هم ولایت را بر نمی تابد هم زنان را به نماز جمعه راه نمی دهد و طالبان که از نظر عبدالحمید اصلاح شده و تغییر کرده و لذا مقبولش هست ، زنان افغان را از تحصیلات عالی باز می دارند. ارتجاع ابتکار همچون همه جریانات ارتجاع همواره علیه خودشان عمل می کند نمونه اش رونویسی رسوای ابتکار که علیه عبدالحمید و طالبان کارکرد دارد نه علیه نگره مترقی ولی فقیه خردمند امام خامنه ای که مو ضعی مطالبه گرانه و تهاجمی از غرب وحشی در باره زن دارد. سلامتی و طول عمر امام خامنه‌ای صلوات.
  • محمدایوب IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    3 0
    حالا خوبه چیزی نگفت تا شوهرش را هم تطهیر کرده باشد
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    4 1
    خدا لعنت کند لیبرال های افسادطلب را
  • علی IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    2 0
    این کمبود محبت دارند مثل اون دختر میت گور بگور شده
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    2 0
    خانم ابتکار دیگه پیر شدی دست بردار برو خونه بشین به پسرت تو امریکا زنگ بزن حالت بهتر میشه!
  • ظهور تدریجی یک رویا IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    2 0
    البته تصویری که خانوم ابتکار ترسیم کرده هم درست و دقیق نیست جهاد فاطمه س برای آگاهی بخشی و تبیین و..نبود. او معادلات رو بر هم زد! همونطور که وقتی درباره‌ی زینب کبری حرف میزنیم کافی نیست بگیم موقع نجات حضرت سجاد دستهاش سوخت! چون اینکارو شاید هر کس دیگه‌ای هم میتونست انجام بده. زینب‌ کبری معادلات و محاسبات یه عده رو به هم ریخت! در آخرالزمان هم، هم...
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    2 0
    بهترین کار اینه که ابتذال! دیگه از چادر بی بی دو عالم استفاده نکنه، چون پوشش، گفتار گزینشی، و رفتار ناشایست دل دوستان حضرت زهرا سلام الله علیها را می آزارد.
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    2 3
    الان کجای این حرفهایی که زد مشکل داشت؟ واقعا انصافتان کجا رفته، اگر یکی از بین خودتان این حرفها را میزد این جوری موضع میگرفتید، ؟؟
  • سعید IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    0 0
    چگونه ممکن است از دل اسلام ابوسفیانی که جماعتی مانند شما طرفدار آن هستید ، اندیشه های ناب اسلام محمدی تراوش کند ؟!!!! بروید و این بساط تزویر را جای دیگر بگسترید ، خدا را چه دیدی ، شاید چند سکه ای هم کاسب گشتید .
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    0 3
    من ملا نیستم اما هیچ تحریفی ندیدم بنظرم حرف اشتباهی تو حرفاش نبود نویسنده از این ناراحت که چرا مدافع ولایت نگفته و فقط گفته تبیین سیاسی و جلوگیری از انحرافات دین. دعوای چپ و راست را عینا وارد مسائل دینی کردید.باریک ا...
  • علی IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    0 2
    حضرت زهرا با دفاع از ولایت حقه اوج بینش سیاسی خود را نشان دادند واین نافی بقیه خصائل ایشان نیست . چرا شما از بیاناتی که خلاف برداشت شما از عملکرد حضرت زهراست ناراحت می شوید . مگر شما چقدر شناخت دارید که دیگران ندارند
  • SE ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    0 0
    خیلی خوبه که مودیان مالیات دارند شناسایی میشند و حساب ها شفاف میشه ولی حضرات یه وقت بد نباشه اینکه سیستم مالیات گیری تون داره میشه در حد سوییس ولی سیستم خدمات دهی رفاهی تون در حد بورکینافاسو
  • SE ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    1 1
    میخواستم ازتون بخوام که در این شرایط اقتصادی کشور، شماها پیش قدم بشید و راجع به بودجه کلان و چندین هزار میلیاردی نهادهای بی خاصیت که هیچ دست آوردی تا به حال نداشتن مطالبه گری کنید و گزارش منتشر کنید و این منحصر به شارلاتان های اصلاح طلب نباشه ! بعد از چند ثانیه منطق ام گفت که شماها خودتون هم سر همون سفره چرب و نرم هستید ! انشالله حساب کتاب همه چیز با حضرت حق
    • FR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
      0 0
      درست میگی
  • زارا IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    0 0
    یا زهرای مرضیه
  • دکتر محلاتی FR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    0 0
    اقلا مثل غربی ها طلبکار باشید
  • FR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    4 0
    فریبا (معصومه) ابتکار زن فاسدی است که معاهده ضد ایرانی اب و هوای پاریس با الزامات دلاری سرسام اور برای نابودی محیط زیست و اقتصاد ایران زمین امضا کرد ! 🤮 تاریخ محاکمه این خانم فاسد را اعلام کند مدعی العموم ! چونکه از اقای اژه ای برای نبرد با فساد ابی گرم نمیشود
  • !! IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    0 0
    خواهر مارگارت آمریکایی !!
  • !! IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    0 0
    امان از معصومه های عمله دشمن !!
  • نادر IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    0 0
    اصل مطلب اینه که حضرت زهرا علیها سلام دربرابر غصب جایگاه ولایت و امامت ایستادگی کرد واصلا حاکمیت غیر از امام علی را قبول نداشت، خلنم ابتکار این موضع حضرت زهرا را مخالفت با بیعت اجباری تنزل داده ، یعنی اگر غاصبان حاکمیت نمیخواستند از امام علی بیعت اجباری بگیرند ،حضرت زهرا با آنها مشکل نداشت ویا دربرابر آنها ساکت میماند و با آنها مخالفت نمیکرد. اصل تحریفی که ابتکار مرتکب شده این است
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    1 0
    تو گمشوبروخسارتی روکه دراب وهوایی پاریس زدی جبران کن بعدبروحبس بخاطرضررت درباره حضرت زهراحرف زدن به تونیومده وصله ناجور
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    0 0
    شما را قبول نداریم. ،،، منحرفید
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    1 0
    خب نمردیم و تاریخ تکرار شد همونطور که در ۱۴۰۰ سال پیش یهودی الاصلی بنام ابوهریره راوی حدیث شد و مردم امام حسن و امام حسین علیهماالسلام را به کنار گذاشته و حدیث رسول خدا صلوات الله علیه را از ابوهریره می‌شنیدند حالا کار به جایی رسیده که معصومه که پدربزرگش یهودی بوده و خودش هم قبل از انقلاب، در دانشگاه آمریکا ییان و بدون حجاب درس می‌خوانده حالا بیاید و به خود اجازه دهد که در مورد حضرت زهرا سلام الله علیها صحبت کند در حالیکه توصیف حضرت زهرا علیهاالسلام السلام را باید از بانوان عالمه و فاضله تحصیل کرده در حوزه شنید
  • ناصرامینی IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    1 0
    آیاولایت از سیاست دینی جداست؟؟ایادین از سیاست جداست؟؟؟ایا دفاع از ولایت امری سیاسی دینی نیست؟؟؟آیاتاکیدقران بر اطاعت از خدا،پیغمب ولی الامر یک نقشه راه سیاست دینی نیست؟؟آیاجایگاه ولایت درحرکت اجتماعی و سیاسی جامعه ،جایگاه سیاسی نیست؟؟؟ووقتی حامی ومدافع ولایت باشیم صرفا جنبه دینی آن است وجنبه سیاسی ندارد؟؟من کاری به اندیشه ابتکاروابتکاریون ندارم ولی از شما توقعم خیلی بیشترازاینهاست.
  • ناشناس IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    0 0
    حالمون دیگه بهم میخوره از این خبرهای سیاسی و همه اش تناقض و فرق گذاشتن بین افراد خاص خائن در مقابل نظام وبی تفاوتی مسیولان قضایی در برخورد دوگانه با آفتابه لگن دزد و اهانت کنندگان به مقدسات و یا عاملین اغتشاشات تاکی باید تاوان این آدم های خاص اخلال در امنیت کشوررابدهیم!!!!!
  • CA ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    2 0
    تا زمانی که ام الفساد اصلاحات از بین نرود علیرضا اکبری‌های بیشتری در این کشور فعال خواهند شد. لاشه متعفنی که این کرمها از آن بیرون میآیند باید سوزانده شود.
  • وحید IR ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    0 1
    در اینکه اغتشاشات اخیر نتیجه همکاری ۴۳ساله محفل بهایی آنوسی کارگزاران و اصلاحات با محافل صهیونیستی انگلیسی بود هیچ شکی نیست! مدت زیادی هم از خیانت نیلوفر ابتکار و مولاوردی درهمکاری و فروش اطلاعات زنان بدسرپرست به بنیادهای صهیونیستی نگذشته، اینکه وظیفه پخش کردن پول و توزیع مشروبات الکلی ، مواد مخدر و دادن سرویس به اغتشاشگران توسط بعضی از فواجع صورت گرفته رسانه ای شد!
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    0 0
    تاحالا کارشناس ادیان ومتخصص تاریخ اسلامی شد.امام خمینی ره فرمود آقای کارتر کی بنای بعروه الوثقی حاشیه بزنه.خانم بهتره که از پناهگاه وملجائ ماوی بودن برای جاسوس‌های ارپائی توبه کنه.
  • اسدالله IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    0 0
    کار ابتکار در مورد ورود تیلا پیلا به حورالعظیم یک خیانت که هنوزم خطرداره.یک فیلم در این مورد ساخته شده که اگر ببینید عالیه.حتی گاومیشهای حور مردند.مردم همه مهاجرت کردند.قضیه زندانی کردن ۵سال ماده ببر هدیه روسیه که جای خودش حیوان را ۵سال توی یک اتاق انفرادی مبحوس کرد.پسرش هم توی آمریکا درس میخونه.پسر کسی که میگفت کارکنان سفارت آمریکا را اعدام کنید.فیلمش هم موجوده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس