کد خبر 1456795
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف، در حساب کاربری روبینوی خود، یادداشتی دربارهٔ سالگرد شهادت آتش‌نشانان برج پلاسکو منتشر کرد:

منَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

روز بسیار سختی بود. یکی از سخت‌ترین روزهای زندگی. حالا شش سال می‌گذرد، اما همچنان تصویرِ آن ساعات از پیش چشمانم نرفته و شک ندارم تا آخرین روز زندگی هم نخواهد رفت. روز ۳۰ دی‌ماه بیشتر شبیه بود به شب‌های عملیات. آن آتش‌نشان‌هایی که تجهیزات به تن می‌کردند و در برج آتش‌گرفته به مصاف شعله‌ها می‌رفتند گویا همان رزمنده‌هایی بودند که برای دفاع از مرزهای این کشور سربند یازهرا می‌بستند و به دل دشمن می‌زدند. چهره‌هاشان را فراموش نخواهم کرد، چهره‌هایی که از فرط ایثار و شجاعت می‌درخشید. به قول حضرت آقا، «این حادثه از سویی غم‌انگیز و از سویی افتخارآمیز بود. آن‌ها شهیدان راه خدمت دشوار و انجام وظیفۀ پرخطرند و هرگز فراموش نخواهند شد».

بزرگ‌ترین درسی که من، در مقام یک مسئول، می‌توانم از آن آتش‌نشانان بگیرم شجاعت در تصمیم‌گیری است. «جهاد تصمیم» یعنی همین. یعنی در لحظه، بدون تأخیر، بدون تردید، بدون بهانه‌جویی و عذرتراشی، تصمیم درست را بگیری و از تبعات آن نترسی. خیلی‌ها وقتی به دوراهی می‌رسند، آن‌قدر این پا و آن پا می‌کنند تا فرصت از دست می‌رود. تصمیم وقتی درست است که بهنگام باشد. و این وقت‌شناسی در ارادۀ آتش‌نشانانِ شهیدِ برج پلاسکو پیدا بود. اگر آن‌ها لحظه‌ای تردید می‌کردند، یا مصلحت‌اندیشانه به مخاطرات کار خود می‌اندیشیدند، آن روز بسیاری دیگر از دام آتش نجات نمی‌یافتند. و این یعنی گرفتن تصمیم سخت، که امروز بیش از هر روز دیگری به آن محتاجیم.

آن روز درس‌های بزرگ دیگری هم داشت. همگی دیدیم که مردم بزرگ ایران چگونه با یکدیگر همدردی کردند و به خانواده‌های شهدای این حادثه تسلی دادند. و چگونه پیام حکیمانۀ رهبر معظم انقلاب، در همان ساعات نخست، تمام نیروها را همدل ساخت تا همۀ دستگاه‌های اجرایی و مسئولان برای حفظ جان و مال مردم پای کار بیایند. و چگونه خبرنگاران و اصحاب رسانه دلسوزانه و صادقانه ابعاد حادثه را پوشش دادند و از مسئولان، ازجمله من، مطالبه‌گری کردند.

بار دیگر، از رهبر معظم انقلاب، که آتش‌نشانان فداکار و جان‌باختهٔ این حادثه را «شهید» اعلام کردند، صمیمانه سپاسگزارم. دست‌آخر از خداوند متعال می‌خواهم آن شهیدان فداکار را در آن دنیا هم‌نشین ائمۀ معصومین (ع) و اولیای الهی گرداند و دل‌ خانواده‌های ایشان را تسلی دهد.

محمدباقر قالیباف
۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۱

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    4 4
    شهادت هنر مردان خداست. آن جان فدایی و از جان گذشتنشان هیچ وقت از یاد ما ایرانی ها نخواهد رفت. رحمت همیشگی دا بر این غیورمردان خاک و و طن
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    3 4
    یکی از تلخ ترین حوادث شوم در ایران قطعا همین حادثه بود که با از جان گذشتگی و ایثار مردان خدا همراه شد
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    1 2
    راست می‌گویید
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    4 0
    سامانه علنی شفافیت رای ودارایی مسئولین وخوداظهاری برای ازبین رفتن اختلاسگران ورانتی ها
    • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      0 3
      مجلس چند بار تصویب کرده که شورای نگهبان ایراداتی گرفته، اینو گفتم تا بفهمید که پیگیرن
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    3 1
    سامانه علنی شفافیت رای وداراییی مسئولین وخوداظهاری برای ازبین رفتن رانت وفساد که دستوررهبراست
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    4 0
    شفافیت درسامانه علنی
  • کیوان. IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    0 0
    منَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا.روحشان شاد راهشان مستدام.
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    1 0
    به جای تسلیت گفتن مجلس درست کنه سه سال اومدی هیچ کاری نکردی
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    1 1
    روح شهدای عزیز شاد
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    0 3
    هشدار من رو جدی بگیرید سال 1402 تورم وگرانی باعث تظاهرات میلیونی خواهد شد تنها راه برون رفت از موقعیت کنونی کاهش قیمت دلار وتورم هست واین که در سیاست های کلان بازنگری کنید ومنافع اقتصادی را در الویت قرار دهید برای پیش در امد وارد گفتگو مستقیم با امریکا شوید وبهانه ها را از امریکا وغرب بگیرید وقت ان رسیده خودمان را از چنگال چین و روسیه خارج کنیم و موازنه قدرت در سیاست خارجی را اجرائ کنیم برای این کار کافی هست بعد از گرفتن سوخو 35 و اس 400 از روسیه وارد همکاری بیشتر با اوکراین و اروپا شویم وامتیازاتی را از غرب بگیریم انجا هست که روسیه حاضر به دادن امتیازات بیشتر می شود همین بازی را با چین هم می توانیم بازی کنیم اگر زمان را از دست بدهیم قطعا روسیه با غرب بر سر جنگ اوکراین ایران را می فروشد انوقت هست که تبدیل به ایران تبدیل به زمین سوخته هم برای غرب و هم روسیه وچین می شود بهترین زمان است که در سیاست های کلان باز خوانی صورت بگیرد
    • IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      1 0
      تو مشاعیرت مختل شده به روانشناس حاذق مراجعه بفرمائید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس