کد خبر 1457198
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۷

داکت اسپلیت یکی از سیستم‌های تهویه مطبوع است که با توجه به ویژگی‌هایی که دارد در محیط‌های مختلف از آن استفاده می‌کنند. اگر بخواهیم به انواع داکت اسپلیت اشاره کنیم باید گفت که داکت اسپلیت با توجه به عملکرد و ویژگی‌هایی که دارد، به انواع مختلفی تقسیم می‌شود. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا علاوه بر آشنایی با انواع داکت اسپلیت با اجزای داکت اسپلیت، بهترین داکت اسپلیت آشنا شوید. آیا با انواع داکت اسپلیت آشنایی دارید؟ آیا انواع داکت اسپلیت ایرانی و خارجی را می‌شناسید؟ یکی از اصلی‌ترین تجهیزات در هر ساختمان و آپارتمانی سیستم تهویه هوای آن است. تهویه هوا کمک می‌کند تا هوای داخل محیط تمیز و عاری از هرگونه آلودگی باشد. امروزه سیستم‌های تهویه بسیار پیشرفته و جدیدی وارد بازار شده‌اند که در مقایسه با مدل‌های قدیمی امکانات بسیاری پیشرفته‌تری دارند.

معرفی بهترین داکت اسپلیت ایرانی و خارجی

انواع داکت اسپلیت

داکت اسپلیت یا duct split، اسپلیت‌های کانالی هستند که موجب سرمایش و گرمایش محیط می‌شوند. از این سیستم‌های تهویه در فصل زمستان و تابستان استفاده می‌کنند. داکت اسپلیت‌ها معمولا از دو بخش یونیت داخلی و یونیت خارجی ساخته شده‌اند. یونیت داخلی بخش هواساز و یونیت خارجی بخش کندانسور آن است.
یونیت داخلی به صورت توکار نصب می‌شود و یونیت خارجی در قسمت بیرون ساختمان در پشت بام قرار می‌گیرد. اگر بخواهیم به انواع بهترین داکت اسپلیت اشاره کنیم باید بگوییم که داکت‌ها با توجه به نوع عملکرد و ویژگی‌هایی که دارند به انواع و اقسام مختلفی تقسیم می‌شوند که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

داکت اسپلیت‌ها از اجزای مختلفی ساخته شده‌اند که کار این اجزا در کنار یکدیگر می‌تواند موجب فعالیت داکت اسپلیت شود. اصلی‌ترین بخش‌های داکت یونیت داخلی و خارجی آن است که هر کدام از آن‌ها از اجزای متفاوتی ساخته شده‌اند.

ترموستات

تنظیم دمای محیط در داکت اسپلیت به عهده ترموستات است. در حقیقت ترموستات می‌تواند با توجه به دمای محیط، روشن و خاموش شود. ترموستات می‌تواند با تنظیم فن هواساز و کنترل شیربرقی دمای محیط را کنترل کند. در حال حاضر ترموستات‌ داکت اسپلیت دارای دو نوع آنالوگ و دیجیتال هستند. بهترین داکت اسپلیت درحقیقت بهترین ترموستات را دارد.

کانال

کانال‌ها قادرند تا یونیت داخلی را به دریچه‌ها متصل کنند. کانال‌ها انواع مختلفی دارند، گرد چهارگوش و....

دریچه‌ها

وظیفه انتقال هوا در محیط به عهده دریچه‌ها است.

لوله مسی

وظیفه لوله مسی اتصال یونیت داخلی به یونیت خارجی است. لوله‌های مسی گاز مبرد را از طریق لوله‌های مسی وارد یونیت داخلی می‌کنند.

کندانسور

کندانسور توانایی آن را دارد تا گاز را به حالت مایع تبدیل کند. گاز موجود از طریق لوله‌هایی که از جنس آلومینیوم، مسی یا گلدن هستند به حالت مایع تبدیل می‌شود. دلیل این تغییر حالت فشار موجود در دستگاه است.

کمپرسور

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر داکت اسپلیتی، کمپرسور است. کمپرسورها با توجه به عملکردی که دارند به انواع و اقسام مختلفی چون روتاری، اسکرال، پره‌ای و... تقسیم می‌شوند.

داکت اسپلیت‌ها بر اساس نوع موتوری که دارند به دو نوع معمولی و اینورتر تقسیم می‌شوند.

داکت اسپلیت معمولی

این تهویه مطبوع، داکت اسپلیت معمولی دور موتور ثابتی دارد، بدین ترتیب در زمان دمای بالا یا پایین سرعت آن تغییر نمی‌کند. این موضوع می‌تواند روی مصرف انرژی تاثیر بسیاری داشته باشد. در این نوع داکت کمپرسور با حداکثر توان کار می‌کند.

معرفی بهترین داکت اسپلیت ایرانی و خارجی

داکت اسپلیت اینورتر

داکت‌های اینورتر دور موتور متغیری دارند و با توجه به دمای محیط می‌توانید آن را تنظیم کنید. نصب کیت اینورتر روی موتور باعث شده تا دور موتور تغییر کند. تغییر سرعت موتور موجب کاهش مصرف انرژی می‌شود و بدین ترتیب می‌توان در مصرف برق صرفه جویی کرد. یکی از بهترین نوع داکت اسپلیت داکت اسپلیت اینورتر دار است.

انواع داکت اسپلیت ایرانی

برخی از شرکت‌های ایرانی طراحی و ساخت داکت اسپلیت را در خط تولید خود قرار داده‌اند. شرکت‌های ایرانی در حال حاضر در تولید این محصول رقابت بسیاری با یکدیگر دارند که همین امر موجب افزایش کیفیت این محصول گردیده است. اکنون برندهای آرتانسیم، مهر اصل، جی پلاس، ایران رادیاتور از بهترین برندهای تولید کننده داکت اسپلیت در ایران هستند.

داکت اسپلیت آرتانسیم

یکی از بهترین تولیدکنندگان داکت اسپلیت که توانسته در این زمینه بسیار موفق عمل کند، گروه آرتانسیم تولید کننده داکت اسپلیت است. آرتانسیم فعالیت خود را از سال 1390 آغاز کرده و تاکنون توانسته سیستم‌ها و دستگاه‌های مختلف با تجهیزات و امکانات روز تولید کند. آرتانسیم به دنبال کسب رضایت مشتریان از بهترین دستگاه‌ها و مطابق با استاندارد جهانی استفاده می‌کند.
داکت اسپلیت آرتانسیم یکی از بهترین محصولات این برند است. برای مشاهده انواع داکت اسپلیت می‌توانید به وب‌سایت آرتانسیم مراجعه کنید.

داکت اسپلیت دماپویا

کمپرسور استفاده گردیده در داکت اسپلیت دماپویا از نوع روتاری، برند هیتاچی است. این داکت‌ها فن و بلوورهای بسیار قدرتمند و قوی دارند که موجب پرتاب باد قوی خواهند شد. فیلترهای این نوع داکت قدرت جذب بسیار بالایی دارند و به خوبی محیط را تصفیه می‌کنند.
ظرفیت انواع داکت اسپلیت دماپویا 24 هزار تا 60 هزار بی تی یو در ساعت است. در ساخت داکت اسپلیت دما پویا از تکنولوژی استفاده کرده‌اند که برای محیط زیست هیچ ضرر و زیانی ندارد.

داکت اسپلیت جی پلاس

داکت اسپلیت جی پلاس تحت لیسانس گلدیران است و یکی از بهترین برندهای ایرانی هستند. موتور اینورتر استفاده گردیده در انواع داکت اسپلیت، باعث کاهش مصرف برق و انرژی می‌شود. در ساخت این داکت‌ها از گاز R410 استفاده گردیده که برای محیط زیست هم هیچگونه ضرر و زیانی ندارد.
داکت اسپلیت‌های تولید گردیده در این برند ظرفیتی بالغ بر 18 هزار تا 60 هزار بی تی یو در ساعت دارد.

داکت اسپلیت ایران رادیاتور

شرکت ایران رادیاتور یکی از بهترین تولیدکنندگان داکت اسپلیت، پکیج‌های گرمایشی و آبگرم‌کن است. داکت اسپلیت‌های این برند فیلتر تصفیه هوا دارد، بدین ترتیب هوای محیط داخل کیفیت بسیار بالایی خواهد داشت.
مهر اصل، وست کول، داکتینو، دماپویا و... از دیگر برندهای تولیدکننده انواع داکت اسپلیت هستند.

بهترین داکت اسپلیت

برای مشخص کردن بهترین داکت اسپلیت ایرانی یا خارجی باید ویژگی‌ها و قابلیت‌های داکت را در نظر گرفت. ظرفیت داکت، قیمت داکت اسپلیت، برند تولید کننده، اندازه، میزان تولید صدا و... اشاره کرد. در ادامه بهترین داکت اسپلیت ایرانی و خارجی را معرفی می‌کنیم.

معرفی بهترین داکت اسپلیت ایرانی و خارجی

بهترین داکت اسپلیت ایرانی

برندهای ایرانی بسیاری وجود دارند که تولید کننده داکت اسپلیت هستند. اما برخی از آن‌ها کیفیت ساخت بالا دارند و مطابق با استاندارد جهانی هستند. در حال حاضر ایران رادیاتور از بهترین تولیدکنندگان داکت اسپلیت‌های ایرانی است.

بهترین داکت اسپلیت خارجی

برندهای مختلفی در سطح جهانی انواع داکت اسپلیت تولید می‌کنند. برخی از این برندها در مقایسه با برندهای ایرانی کیفیت بسیار بالاتری دارند اگر بخواهیم به بهترین داکت‌ اسپلیت خارجی اشاره کنیم باید به برند هایسنس، سامسونگ، ال جی، مدیا و... اشاره کرد.

نظرات در مورد داکت اسپلیت

با توجه به ویژگی‌ها و قابلیت‌های داکت اسپلیت، نظرات مختلفی درباره داکت اسپلیت از برندهای مختلف وجود دارد. بسیاری از کاربران معتقدند که داکت اسپلیت‌ها به دلیل کانالی بودنشان بسیار بیشتر از سایر سیستم‌های تهویه بدون کانال مورد استفاده قرار می‌گیرند.
برخی کاربران هم بر این باورند که برندهای ایرانی هم می‌توانند کیفیت بالاتر و بیشتری نسبت به برخی برندهای خارجی داشته باشند. به همین دلیل بهتر است تمام ویژگی‌های داکت اسپلیت را در زمان خرید مورد بررسی قرار دهید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس