کد خبر 1457722
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
وحشت صهیونیست‌ها از دریاسالاران ایران

حضور فرامنطقه‌ای نیروی دریایی ایران در مناطق دریایی نزدیک ایالات متحده و عدم عکس‌العمل مؤثر از سوی آمریکا، باعث خشم و نگرانی صهیونیست‌ها شده است.

به گزارش مشرق، جنگ در سایه میان ایران و اسرائیل هم از طریق وضع قوانین و هم حملات امنیتی برای جلوگیری از رویارویی واقعی به‌صورت نیابتی ادامه دارد،‌ هرچند اگر دولت صهیونیستی با موفقیت از ابزارهای دیپلماتیک برای تقویت جبهه ضدایرانی استفاده کند، باز هم در معرض خطر مواجهه با مخالفت شدید و مهم‌تر از آن عدم بهره‌مندی از حمایت حامی اصلی خود یعنی ایالات متحده قرار دارد و حتی سایه تهدیدات جبهه مقاومت هم همیشه بر سر آنهاست.

همین چند وقت پیش بود که رسانه‌های رژیم صهیونیستی برگزاری رزمایش «ذوالفقار ۱۴۰۱» توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران را پیام تهدیدآمیز برای این رژیم خواندند. حتی روزنامه «جروزالم‌پست» هم درباره آن رزمایش نوشت، پهپادهای ایرانی در حال حمله به ماکت کشتی و یک انبار نشان داده شدند که این کشتی شبیه به کشتی رزمی «صاعر ۶» نیروی دریایی اسرائیل (رژیم صهیونیستی) به نظر رسید و این به آن معناست که ایران نه‌تنها از ظاهر کشتی بلکه نحوه تجهیز آن توسط اسرائیل(رژیم صهیونیستی) نمونه‌برداری کرده است که به‌نظر می‌رسد این پیام واضحی ازسوی ایران باشد که می‌تواند کشتی‌ها، بنادر و تاسیسات دریایی اسرائیل(رژیم صهیونیستی)‌ را تهدید کند. حالا در این شرایط و به‌ویژه بعد از رزمایش ارتش، حضور فرامنطقه‌ای نیروی دریایی ایران در مناطق دریایی نزدیک ایالات متحده و عدم عکس‌العمل مؤثر از سوی آمریکا، باعث خشم و نگرانی صهیونیست‌ها شده است.

نیروی دریایی کشورمان خود را محدود به شمال اقیانوس هند نکرده و تاکنون ماموریت‌های بزرگی مثل حضور در اقیانوس آرام و پهلوگیری در بندر کشور چین، عبور از کانال سوئز و حضور در دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس را انجام داده است و اخیرا هم امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش اعلام کرده که ناوگروه نیروی دریایی به کانال پاناما اعزام خواهد شد.

این شرایط، صهیونیست‌ها را به موضعگیری واداشته است و ایال پینکو، مقام ارشد سابق وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در رابطه با افزایش قدرت نظامی ایران در عرصه دریایی گفته است: جاه‌طلبی‌های دریایی ایران برای تثبیت خود به‌عنوان یک قدرت دریایی منطقه‌ای، این کشور را در ۲۰ سال گذشته به سمت توسعه دو نیروی دریایی سوق داده است. حتی یکی، نیروی دریایی سپاه پاسداران هم عمدتا در منطقه تنگه هرمز، خلیج‌فارس و خلیج عمان فعالیت می‌کند و نقش آن حفاظت از دارایی‌ها و زیرساخت‌های دریایی ایران در برابر اقدامات جنگ‌طلبانه نیروی دریایی آمریکاست.

این مقام صهیونیست همچنین گفته، نیروی دیگر، نیروی دریایی ارتش است که عمدتا در پنج سال اخیر شروع به تقویت قدرت کرده است و نقش آن عملیات دور از سواحل ایران، عملیات‌های کماندویی، جمع‌آوری اطلاعات و حفظ آزادی دریانوردی کشتی‌های تجاری ایران است و حتی اولین خط نبرد در برابر کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا را تشکیل می‌دهد و مفهوم استراتژیک در حال توسعه در نیروی دریایی ایران، تهدیدی مستقیم برای آمریکاست و نشان می‌دهد که نه تنها نیروی دریایی ایالات متحده توانایی اقدام علیه ایران را دارد، بلکه ایران نیز می‌تواند به‌طور منظم این کار را انجام دهد.

این مقام رژیم صهیونیستی گفته است: در این چارچوب، نیروی دریایی ایران قصد دارد یک پایگاه دائمی در کانال پاناما، نه‌چندان دور از حیاط‌خلوت آمریکا، راه‌اندازی کند هرچند این اولین قدم نیروی دریایی ایران در منطقه اطراف آمریکا نیست. نیروی دریایی حدود سه سال است که در ونزوئلا فعالیت می‌کند و با تامین نفت، پول و سلاح به دولت مادورو کمک می‌کند.

نیروی دریایی ایران در نیکاراگوئه، برزیل و بولیوی نیز فعالیت دارد. ایران با کمک چین در حال کسب قدرت سیاسی و نظامی است و وقتی در جنگ اوکراین به روس‌ها کمک می‌کند، جسارت بیشتری پیدا می‌کند و در منطقه نزدیک به آمریکا قدرتمندانه‌تر عمل می‌کند.

اما نکته جالب سخنان ایال پینکو، مقام ارشد سابق وزارت جنگ رژیم صهیونیستی این است که گفته آمریکا به‌نوبه خود اقدامی برای توقف ایران نمی‌کند، بلکه آن را در رسانه‌ها و کانال‌های خبری تهدید می‌کند و اجازه می‌دهد ایران در حیاط‌خلوت خود وارد شده و فعالیت کند.

منبع: روزنامه جام جم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    واقعا چیزی که دراین رزمایش جالب بود اژدرهای فولادی که روی قایق های سبک ونیمه سنگین سپاه بود که یک ساختمان رویران کرد وقطعا دوطرف بدنه ناو راداغون میتونه کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس