1

طیف غربگرای مدعی حقوق زن، زنان مو بلوند و چشم آبی غربی را تحسین می‌کنند درحالی‌که زنان محجبه‌ای که فعالیت‌ها و افتخارات اجتماعی به مراتب بالاتر دارند را طرد و سانسور می‌کند!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

*******

روزنامه‌های امروز دوشنبه سوم بهمن ماه در حالی چاپ و منتشر شد که حضور رئیس‌جمهور در مجلس، عقب نشینی اروپایی‌ها از یک طرح ضد ایرانی، احتمال خروج ایران از NPT، مقایسه مصرف گاز ایران با چین و اروپا، یوزیابی و درنا پروری ایرانی در صفحات نخست روزنامه‌های امروز شده است.

تصویب یک قطعنامه تروریستی توسط کشورهای اروپایی علیه سپاه پاسدران همچنان مورد توجه روزنامه‌های مختلف قرار دارد، روزنامه آرمان ملی نوشته است:

اقدام اخیر پارلمان اروپا در قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی هر چند با موافقت نمایندگان پارلمان اروپا مواجه شد اما خود آنها نیز به خوبی می‌دانند و برخی از مقامات خودشان نیز به این امر اذعان داشته‌اند که این اقدام با موانع سیاسی و حقوقی روبه‌رو است و قدر مسلم این طرح در شورای اروپا نیز رأی نخواهد آورد. لذا به نظر می‌رسد که این اقدام اخیر پارلمان اروپا بیشتر جنبه نمادین داشته باشد و از نظر ساختار قانونگذاری حاکم بر اتحادیه اروپا، الزام‌آور نیست و جنبه توصیه‌ای و نمایشی دارد.

در ادامه گزارش آرمان ملی آمده است:

اما همین مساله نیز باعث نشد تا پاسخ قاطع و محکمی از جانب ایران بروز داده نشود. چنانکه همه مقامات کشورمان از جمله رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و فرمانده سپاه بدان واکنش داشته و آن را محکوم کردند. در همین راستا همان‌طور که از پیش نیز گفته شده بود وزیر امور خارجه و فرمانده سپاه روز گذشته در نشست غیر علنی مجلس حضور یافتند و در خصوص اقدام اخیر اروپایی‌ها به بحث و گفت‌وگو پرداختند. جمعی از نمایندگان مجلس طرحی با عنوان «اقدام متقابل و متناظر با مصوبات اتحادیه اروپا در راستای صیانت از قانون اساسی و منافع و حقوق ملت ایران» در قبال اقدام اخیر پارلمان اتحادیه اروپا تهیه و تدوین کرده‌اند. این طرح صبح دیروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی از سوی هیات رئیسه مجلس اعلام وصول شد.

نمایی دیدنی از مغزهای استعمارزده و زن ستیز اصلاح‌طلبان/ واکنش ایران به طرح تروریستی اروپا چگونه خواهد بود؟

روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نیز در گزارشی با عنوان «با اروپایی‌ها چه کنیم؟» می‌نویسد:

با مطرح شدن احتمال قرار دادن سپاه پاسداران در لیست تروریست‌ها از سوی اتحادیه اروپا، نمایندگان مجلس و سایر مقامات جمهوری اسلامی واکنش‌های رسانه‌ای تندی نشان دادند. از هفته گذشته که این موضوع در پارلمان اروپا در چارچوب قطعنامه‌ای غیرالزام‌آور تصویب شد، نمایندگان مجلس در مصاحبه‌ها و حساب‌های کاربری‌شان در شبکه‌های اجتماعی وعده طرحی را دادند که با این اقدام اروپا مقابله به مثل شود. برخی نمایندگان معتقد بودند که طرح مذکور، اصلاح «قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه به عنوان سازمان تروریستی توسط امریکا» است که اردیبهشت ۹۸ در واکنش به اقدام مشابه ایالات متحده در مجلس دهم صورت گرفت.

نمایی دیدنی از مغزهای استعمارزده و زن ستیز اصلاح‌طلبان/ واکنش ایران به طرح تروریستی اروپا چگونه خواهد بود؟

روزنامه همشهری طرح مجلس را سه ماده‌ای خوانده و نوشته است:

طرحی که دیروز در مجلس اعلام وصول شد، بر این مبنا استوار شده‌است که درصورت موافقت شورای اروپا با قطعنامه پارلمان علیه سپاه و برخی مقام‌های ایرانی، دولت ایران نسبت به انجام اقدام‌های تقابلی مکلف خواهد شد؛ رویکردی که در ۳محور کلی تدوین شده‌است.
درصورتی‌که اتحادیه‌اروپا مقام‌ها یا نهادهای کشور، ازجمله نهادهایی که در قانون اساسی نام برده شده‌اند، مانند سپاه پاسداران یا بسیج مستضعفین را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد، واکنش متناظری صورت خواهد گرفت. در شرایطی که شورای اروپا مقام‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی ایران را در فهرست تحریم قرار دهد، دولت مکلف به تدوین فهرستی از مقام‌ها و اشخاص اروپایی با هدف اعمال تحریم‌های مالی یا تروریستی است. تدوین سازوکاری برای موارد نقض حقوق‌بشر. بر این اساس اقدام‌های خلاف حقوق بین‌الملل، ازجمله کشتار و نسل‌کشی و مواردی از این دست که اروپایی‌ها نقشی در آن داشته‌اند، ثبت و در مراجع بین‌المللی پیگیری قضایی می‌شود.

نمایی دیدنی از مغزهای استعمارزده و زن ستیز اصلاح‌طلبان/ واکنش ایران به طرح تروریستی اروپا چگونه خواهد بود؟

روزنامه وطن امروز نیز سخنان رئیس‌جمهور درباره طرح تروریستی اروپا را مورد توجه قرار داده و می‌نویسد:

روز گذشته رئیس‌جمهور که به منظور دفاع از لایحه بودجه ۱۴۰۲ در مجلس شورای اسلامی حضور یافته بود، در ابتدای سخنان خود با اشاره به اقدام اخیر پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این اقدام، واکنشی علیه بصیرت و هوشیاری ملت ایران در ناکام گذاشتن توطئه و فتنه اخیر دشمن برای به آشوب کشاندن ایران است. حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی با بیان اینکه هیچ نیروی نظامی دیگری در دنیا مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تروریسم مقابله نکرده است، افزود: هم نیروهای نظامی و هم مسؤولان عالی سیاسی کشورهای منطقه و حتی جهان به نقش مهم و تعیین‌کننده سپاه، نیروی قدس و سردار شهید قاسم سلیمانی در مقابله با تروریسم در منطقه معترف هستند.

این روزنامه در ادامه گزارش خبری خود آورده است:

رئیسی با قدردانی از همه نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای مقابله قاطعانه با تروریست‌ها اظهار داشت: توطئه مذبوحانه جدید دشمنان انقلاب اسلامی علیه سپاه مقتدر ما که واکنشی به حرکت انقلابی سپاهیان ما در مبارزه با تروریسم و واکنش به هوشیاری و بصیرت مردم ایران اسلامی است، مثل همیشه محکوم به شکست است.

نمایی دیدنی از مغزهای استعمارزده و زن ستیز اصلاح‌طلبان/ واکنش ایران به طرح تروریستی اروپا چگونه خواهد بود؟

بورکینافاسو و توهم ذهن‌های استعمارزده

اقدام خارج از عرف روزنامه سازندگی همچنان مورد توجه رسانه‌ها قرار دارد؛ این روزنامه روز گذشته در اقدامی نژادپرستانه عدم حضور میهمانان چشم آبی در تهران را مورد تمسخر قرار داده بود.

روزنامه فرهیختگان درباره اقدام غیرحرفه‌ای روزنامه حزب کارگزاران می‌نویسد:

این رویکرد غربزده در ایران ریشه‌ای دیرینه دارد. تمسخر دیدار رئیس دولت‌های نهم و دهم با مقامات آفریقایی که با لباس‌های محلی در دیدارهای دیپلماتیک حضور پیدا می‌کردند نیز متاثر از همین نگاه به تعاملات بین‌المللی بود. سال‌ها بعد مشخص شد که در جریان همین دیدارها و سفرها که به مذاق غربگرایان خوش نمی‌آمد، ایران توانسته بود با اخذ پاسپورت برخی کشورهای آفریقایی، تحریم‌های شورای امنیت را دور بزند. سال ۹۷ رویترز در گزارشی مدعی شد که بیش از هزار نفر که محل تولدشان در پاسپورت کومور، ایران ذکر شده است بین ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۷ اقدام به دریافت این پاسپورت کرده‌اند. بیشتر این افراد بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ یعنی زمانی که ایران تحت‌تحریم‌های سخت قرار داشته، اقدام به اخذ پاسپورت کرده‌اند.

نمایی دیدنی از مغزهای استعمارزده و زن ستیز اصلاح‌طلبان/ واکنش ایران به طرح تروریستی اروپا چگونه خواهد بود؟

روزنامه جوان نیز در ستون اخبار ویژه خود اقدام روزنامه سازندگی را حقارت آمیز خوانده و نوشته است:

آنچه از صفحه یک دیروز روزنامه سازندگی عیان شد، نژادپرستی و تحقیر کشورهای کوچک یا غیر غربی جهان بود. چرا سازندگی از توهین به یک کشور دیگر، حتی با چاشنی نژادپرستی هم ابایی ندارد؟ چون پای تخریب دولت رئیسی در میان است و هدف برایشان توجیه‌گر وسیله است.
روزنامه سازندگی روز گذشته بالای تصویری بزرگ از جمیله علم‌الهدی، همسر رئیس‌جمهور و استاد دانشگاه شهید بهشتی تیتر زده بود: «دور افتخار با بورکینافاسو» و در زیرتیتر این مطلب می‌خوانیم: «کنگره بین‌المللی بانوان تأثیرگذار چرا باید در بدترین شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور برگزار شود؟ این کنگره که به ابتکار جمیله‌سادات علم‌الهدی همسر رئیس‌جمهور و با حضور همسران مقامات بورکینافاسو، صربستان، ارمنستان و قرقیزستان برگزار شد، چه دستاوردی داشت؟»

جوان در ادامه می‌نویسد:

مشکل سازندگی و سایر همفکران اصلاح‌طلب‌شان همین است که مبادا آنچه از وضعیت ایران سیاه‌نمایی کرده‌اند و با کمک رسانه‌های فارسی زبان غربی، علیه ایران فضاسازی کرده‌اند، با چنین تجمعاتی تضعیف شود! همین است که حتی ابایی از تحقیر نژادپرستانه کشورهای دیگر ندارند.
مشکل دیگر سازندگی هم یک کینه قدیمی بدر و خیبر است که عیان می‌شود: «فراموش نمی‌کنیم در دولت روحانی، همسر او جشنی به مناسبت روز مادر با زنان ایرانی برگزارکرد که اصولگرایان فریاد وااسفا سر دادند و اعتراض‌های زیادی کردند و حتی این سؤال طرح شــد که هزینه برگزاری این جشن چه میزان بوده، چرا از بودجه دولتی تأمین شــده است.»

نمایی دیدنی از مغزهای استعمارزده و زن ستیز اصلاح‌طلبان/ واکنش ایران به طرح تروریستی اروپا چگونه خواهد بود؟

کیهان نیز نگاه روزنامه‌های زنجیره‌ای به زن را نژادپرستانه و تحقیرآمیز خوانده و نوشته است:

در واقع نگاه ابزاری اصلاح‌طلبان به موضوع زنان، رفتاری جنسیت‌زده است زمانی با پیشنهاد شرم‌آور عقیم‌سازی زنان کارتن خواب، افکار عمومی را آزار می‌دهد، روز دیگر با تطهیر و قهرمان‌سازی از قاتل یک زن و روز دیگر با تحقیر و تمسخر زنان کشورهای دیگر صرفا به خاطر رنگ و نژاد و موقعیت قرار گرفتن کشورشان بر روی نقشه رنگ می‌بازد. همین طیف غربگرای مدعی حقوق زن اما الگوهای غیرغربی را برنمی‌تابند، زنان مو بلوند و چشم آبی غربی را تحسین می‌کنند درحالی‌که زنان محجبه‌ای که فعالیت‌ها و افتخارات اجتماعی به مراتب بالاتر دارند را طرد و سانسور می‌کنند.

نمایی دیدنی از مغزهای استعمارزده و زن ستیز اصلاح‌طلبان/ واکنش ایران به طرح تروریستی اروپا چگونه خواهد بود؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    16 4
    خود تحقیران غرب پرست، با چین و روسیه که ببندیم می گویند شرق گرا شدیم! با عراق و سوریه و پاکستان و ونزوئلا بنشینیم، می گویند از دنیا منزوی شده ایم! با نیجریه و الجزایر و تانزانیا مبادلات داشته باشیم، می گویند دور افتخار با بورکینافاسو! اما خودشان که با کری قدم بزنند ولو در آلمان به هواپیمای وزیر خارجه بنزین هم ندهند و یا ژاک شیراک برنامه شامش با رئیس جمهور وقت را هم لغو کند چون نمی خواستیم سر میز شام عرق باشد و آن یکی در سفر به ایتالیا در کنار مجسمه خاصی برای عکس انداختن نگهش دارند، برایشان عین عزّت است! چون در کنار از ما بهتران چند روزی عکس انداخته و لبخند ژوکند زده اند!
    • IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
      5 10
      لابد انفعال ذلتبار درقبال خیانت رییس دولت چین هم از افتخارات این تفکرات معیوب است
    • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
      5 0
      مشرق محترم؛ لطفاً این پاسخ را درج کن. جناب 07:18 ــ این مثل را شنیده ای که روزی میشی از روی جوی جست و بُزی که پشت سرش بود گفت دیدم آن چرا نبایست می دیدم! که میش در پاسح گفت ما همیشه چه در حال جستن از جوی و چه در حال راه رفتن، از پشت تو می دیدیم آن چه را که نباید ببینیم و هرگز به روی خود نیاوردیم! حالا یک بار هم تو ببین! رئیس جمهور چین یک بار بسیار ملایم تر از خزعبلات رئیس جمهور یانکیستان و فرانسه یک حرف غلطی در باره ایران آن هم بدون حضور مقامات ایران زده است! آن وقت جنایعالی این را چسبیده ای و آن همه یاوه گویی های کدخداهایت را لای سبیل مبارک می گذاری و به روی خود نمی آوری؟!
    • محمد قزل IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
      6 1
      خیانت های روسای دولت های غرب گرا را چرا نمیگی چینی ها بدکاری میکنن نفت ما را می خرن
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
      0 0
      مشرق محترم؛ لطفاً این پاسخ را درج کن. جناب 07:18 ــ رئیس جمهور چین یک بار بسیار ملایم تر از خزعبلات رئیس جمهور یانکیستان و فرانسه یک حرف غلطی در باره ایران آن هم بدون حضور مقامات ایران زده است! آن وقت جنایعالی این را چسبیده ای و آن همه یاوه گویی های کدخداهایت را لای سبیل مبارک می گذاری و به روی خود نمی آوری؟!
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    4 1
    باید شفافیت رای وداررایی درسامانه علنی حذف امتحان دلالیسم کنکورحذف ومالیات گیری ازسود وام بانکی بامالیات وایجداشتغال بایدحتمااحزاب ازبین بروند چون قابلیت خدمتش تبدیل به گودال فساد ورانت وریاشده است
  • US ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    7 27
    اصلاح طلبان که الان نه در مجلس نه دولت نه جایی هستن شما ادم باشبن به فکر مردم باشین خودتون از بیت المال در رفاهین مردم هر روز فقیرتر و محدودتر
    • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
      10 8
      هنر اصلاح طلبان این بود که مردم ایران را درگیر فقر و فلاکت و گرسنگی کردند.
    • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
      11 7
      اصلاح طلبان تمام امور مالی و پولی مملکت من جمله بانک ها و بازار ارز را طی ده ها سال تسلط بر اقتصاد کشور در دست خود قبضه کرده اند که خدا لعنت کند جماعتی را که در انتخابات مختلف به این قوم تهوع آور رآی داده و بر سر کار آورده اند شان!
  • DE ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    11 4
    طیف غربگدای ایران طیف شهوت قدرت زر و زور و تزویر و طیف رانتخوار و دزد و وطنفروش است . ما باید از اصلاحات تشکر کنیم که هرچه دزد و رانتخوار و اراذل و اوباش و بهایی و منافق و وطنفروش و میگسار بود را زیر یک پرچم بنام اصلاحات جمع کرد و گرنه همه این دد و دیوها پخش شده بودند مانند پغر و پشکل داخل همه احزاب و دستجات و همه جا را اصلاحات مالی میکردند
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
      0 0
      جاناسخن اززبان مامی گویی!تحلیل زیباوبجایی بود! احسنت
  • سید فروزان CH ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    7 1
    ابتکار از کیفیت بد گازوییل گفته ، بعد از واردات بنزین و ملیاردها دلار استفاده ،حتما میخواهد گازوییل وارد کند ،مخارج آقازاده در امریکا بخاطر تورم بالا رفته باید اقدامی انحام بدهد مامای
    • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
      2 2
      افساد طلبان امثال ابتکار در مسیر قدرت طلبی و دنیا پرستی خود عدالت و شرافت را لگد مال می کنند عوامفریبی ویژگی بارز جریان اصلاح طلب است.
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    6 3
    درجفتشون غیرشفافیت ودزدهست
  • پادشاه IR ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    3 3
    اصلاح طلب نه، افسار طلب. این جریان به شدت دوست داره اروپاییا قلاده بندازن گردنشون.
  • پادشاه IR ۰۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    2 0
    لطفا پیام من
  • IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    5 9
    کلا همیشه بطور دیفالت (( خاکتوسسسسسسرت مشرق که اینقدر مریضی)) بدبخت قلم به مزد
  • CA ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    12 5
    خصومت اصلاحطلب/لیبرال ها علیه جمهوری اسلامی از نوع کینه بنى امیه/ معاویه‌ای‌ ابوالحسن بنی صدر است
  • ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    7 6
    روزنامه های غرب پرست ننگ ملت ایران هستند
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    5 6
    مرده شوی همتون
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    0 0
    هنوز خوب نشدی ؟
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    0 0
    نوکران غربگدا هر گز نمی خواهند بفهمند چون به قول برره ایها یه نمفهمه یه نفهمه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس