اسلامی: به محض مشخص شدن اهداف سفر گروسی به ایران، این سفر انجام خواهد شد

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت:  امروز به معنای واقعی کلمه در زمینه تولید رادیودارو به تراز جهانی دست یافته ایم.

به گزارش مشرق، محمد اسلامی با بیان این مطلب در جریان بازدید از خط تولید رادیو داروهای تشخیصی و درمانی شرکت پارس ایزوتوپ بیان کرد: با وجود مزاحمت‌های دشمنان و تحریم‌های سنگین و همه‌جانبه‌ای که علیه کشورمان اعمال‌شده‌ است، توانسته‌ایم به لطف الهی در مسیر پیشرفت قرار گیریم و تلاش متخصصان و همکاران ما در سازمان انرژی اتمی به ثمر نشسته است.

اسلامی ادامه داد: اکنون به معنای واقعی کلمه و به شکل حقیقی در زمینه تولید رادیو دارو به تراز جهانی دست یافته‌ایم و امروز این پیشرفت یک واقعیت است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تأکید کرد: نکته‌ای که در این مقطع برای ما حائز اهمیت بوده و هست؛ این است که بتوانیم در بخش داروهای تشخیصی و تولید محصولات، ضریب دقت را افزایش دهیم و همچنین در نظر داریم تا بر تعداد داروهایی که در بخش درمان کاربرد دارد نیز بیافزاییم.

رییس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: در این مقطع زمانی شاهدیم که در ۲۰۶ مرکز پرتو پزشکی در سطح کشور از رادیو داروهای تولید داخل استفاده می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: سالانه حدود یک‌میلیون بیمار تحت درمان با این داروها قرار دارند و در سازمان انرژی اتمی توانسته‌ایم به تمام تقاضای کشور در زمینه رادیو دارو پاسخ دهیم.

وی با اشاره به دستاوردهای اخیر این سازمان در حوزه پزشکی هسته‌ای گفت: دستاوردی که اخیراً و بر پایه تحقیقات به‌دست‌آمده شامل داروی ید-۱۳۱ است که این دارو به ۲ صورت محلولی و کپسولی تولید و عرضه‌شده که به درمان انواع سرطان‌ها کمک می‌کند و گامی بزرگ در این زمینه محسوب می‌شود.

اسلامی خاطرنشان کرد: سازمان انرژی اتمی ایران افتخار دارد که در عرصه تولید رادیو داروهای مورد نیاز برای درمان سرطان توانسته گام‌های بزرگ و سازنده‌ای بردارد.

معاون رییس‌جمهور اظهار کرد: اقدامات سازمان انرژی اتمی در زمینه ایجاد این ظرفیت چشمگیر سبب شده تا ایران در جمع کشورهای برتر دنیا قرار گیرد.

اسلامی تصریح کرد: تحقیقات علمی و نیز پژوهش‌های کاربردی که تاکنون در سازمان انرژی اتمی انجام‌شده؛ تجهیزاتی که در مقیاس لابراتواری ساخته‌شده و مورداستفاده قرارگرفته و همچنین فرآیندی که به کمک پزشکان متعهد همکار با سازمان ایجادشده است؛ سبب شده تا مرحله بالینی این داروها طی شود؛ همچنین تجهیزاتی که به مرحله تولید صنعتی رسیده و اکنون در حوزه پزشکی به کار گرفته شده است در مجموع حاصل طراحی، مهندسی و ساخت سازمان انرژی اتمی ایران است.

وی تأکید کرد: مجموع این موارد سبب شده تا امروز با توجه به ظرفیتی که ایجاد کرده‌ایم؛ بتوانیم نیاز داخلی به رادیو داروها را تأمین کنیم و همچنین صادرات این رادیو داروها در جریان بود که به دلیل کرونا متوقف شد، ‌ولی دوباره صادرات رادیوداروها را در دستور کار قرار دادیم زیرا تقاضای فراوانی برای محصولات ما وجود دارد و ما آن را گسترش خواهیم داد.

اسلامی گفت: خوشبختانه در بخش طراحی، ساخت و عرضه تجهیزات خطوط تولید رادیو داروها نیز با استفاده از قابلیت طراحی - مهندسی توانسته‌ایم گام‌های اساسی برداریم که این موارد جزو افتخارات ملی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: بنده به این گروه جوان، متعهد و عالم همواره افتخار کرده و از این متخصصان و کارشناسان و خانواده آن‌ها تشکر می‌کنم زیرا این عزیزان به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت، تلاش بوده و مشغول به کار هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • تیمسار IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    شما شربت سرما خوردگی و سرم در دارو خانه ها تامین کن رادیو دارو پیشکش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس