بورل: خطر تامین تسلیحات اوکراین را باید پذیرفت/ نباید توانمندی نظامی روسیه را دست کم گرفت

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت تصمیم برای قرار دادن سپاه پاسداران ایران در فهرست تروریستی نخست مستلزم تصمیم دادگاه در یک کشور عضو است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه از بروکسل، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه روز دوشنبه در حاشیه نشست وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا گفت: ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در این مرحله نمی‌توانند درباره قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب، ارتش ایدئولوژیک ایران در فهرست سیاه گروه‌های تروریستی تصمیم بگیرد.

بورل توضیح داد: این چیزی است که بدون دادگاه نمی‌توان درباره آن تصمیم گیری کرد. تصمیم قضایی ضروری است.

جوزپ بورل اعلام کرد: شما نمی‌توانید بگوید: من ترا مانند یک تروریست تلقی می‌کنم، زیرا ترا دوست ندارم. این باید زمانی انجام شود که یک دادگاه یک کشور عضو بیانیه‌ای قضایی، (حکم) محکومیتی ملموس صادر کند.

گفتنی است ۲۹ دی ماه، پارلمان اروپا در اقدامی ضد ایرانی قطعنامه‌ای با عنوان ادعایی «پاسخ به اعتراضات و اعدام‌ها در ایران» را علیه کشورمان با متمم تروریستی خواندن سپاه پاسداران به تصویب رساند. متمم پیشنهادی مربوط به درج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی اتحادیه اروپا که یک روز قبل به رای گیری گذاشته شده بود در قالب این قطعنامه به تصویب رسید.

به موجب این قطعنامه عضویت در سپاه ازسوی اتحادیه اروپا به عنوان تخلفی جنایی در نظر گرفته خواهد شد و هرگونه دارایی‌های آن در قلمرو این اتحادیه مسدود خواهد شد. با این حال، تصمیمات پارلمان اروپا پیشنهادی و غیرالزام آور محسوب شده و در حکم درخواست هستند و تصمیم گیری نهایی برعهده شورای اروپا است.

افزون بر این، قرار بود در این جلسه تعلیق برجام به رای گذاشته شود که چارلی ویمرز، نماینده سوئدی پارلمان اروپا از شکست آن به دلیل آرای منفی خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    مهلت
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    1 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس