هشدار «اسحاق هرتزوگ» درباره نابودی رژیم صهیونیستی

رئیس رژیم صهیونیستی در اظهاراتی بی سابقه درباره نابودی این رژیم طی چند سال آینده هشدار داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی درباره «فقدان گفتگو» و فروپاشی جامعه صهیونیستی از داخل هشدار داد و گفت: شرایط به وجود آمده به خاطر بحران سیاسی ناشی از اصلاحات قضایی نتانیاهو، همانند بشکه باروتی است که هر لحظه ممکن است منفجر شود.

هرتزوگ که پیش از این مخالفان او را به سکوت در قبال طرح های کابینه نتانیاهو متهم کرده اند، عنوان کرد: همه ما درباره اسرائیل نگران هستیم، در حالی که همه ما نسبت به آن تعهد داریم، فقدان گفتگو ما را به سمت فروپاشی داخلی پیش می برد و من صراحتاً به شما می گویم: بشکه مواد منفجره در آستانه انفجار قرار دارد، الان در شرایط عادی نیستیم و همه ما در قبال این شرایط مسئولیم.

رئیس رژیم صهیونیستی ادامه داد: با چشمان خود شکاف داخلی را می بینم، شکافی که هر روز عمیقتر می شود.

هرتزوگ گفت:ما نباید از این واقعیت غافل شویم که در لحظات سرنوشت سازی به سر می بریم که بر همه ما تاثیر خواهد گذاشت.

این مقام صهیونیست عنوان کرد: از هفته ها پیش در راستای ممانعت از وقوع بحران تاریخی قانون اساسی و پایان دادن به شکاف داخلی تلاش می کنم و به تلاش خود در این زمینه ادامه خواهم داد و از اینکه بر لبه پرتگاهی قرار داریم که ممکن است همه ما را ببلعد، نگرانم.

هرتزوگ گفت: اصلاحات قضایی مطرح شده، دراماتیک است و زمانی که بی درنگ و بدون گفتگو میان اعضای جامعه و نمایندگان دیگر قوا مطرح می شود، با مخالفت و نگرانی شدید مواجه می شود.

گفتنی است، کابینه جدید که حزب لیکود نتانیاهو را با دو گروه افراطی ارتدوکس و سه حزب راست افراطی ترکیب می‌کند، به‌دنبال بازنگری در سیستم قضائی است. استر هیوت، رئیس‌دادگاه عالی تل آویو، روز پنجشنبه گفت که این تغییرات استقلال قضائی را از بین می‌برد و به نمایندگان پارلمان یک «چک سفید» می‌دهد تا هر چه که می‌خواهند، تصویب کنند. معترضان می‌گویند که کابینه نتانیاهو با این اصلاحات به‌دنبال آن است تا پرونده فساد و رشوه‌های سال گذشته او را مختومه کنند. در واقع تلاش‌های هفته‌های اخیر نتانیاهو و «یاریو لوین» وزیر دادگستری کابینه بی بی به منظور اصلاح و کاهش اختیارات دستگاه قضائی و دادستان عالی اسرائیل در شرایطی است که پرونده‌های قضائی نتانیاهو در محاکم حقوقی و کیفری در حال رسیدگی است.

به اعتقاد بهاراو ماریا از آنجا که نتانیاهو دارای پرونده‌های مفتوحه قضائی است صلاحیت لازم برای تغییر صلاحیت‌ها و اختیارات دستگاه قضائی را ندارد.

پیش از این نیز «آویخای مندلبلیط» دادستان پیشین رژیم صهیونیستی اختیارات نتانیاهو به منظور گزینش و انتصاب قضات و رئیس پلیس را به سبب احتمال تأثیرگذاری این افراد بر روند رسیدگی به پرونده‌های نتانیاهو لغو کرده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    1 0
    هشدار نمیخواد. گم شی برید. از مملکت اسلامی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس