امیر سرتیپ تقی‌خانی:‌ مسیر دوسالانه فرهنگی رسانه‌ای نیروهای مسلح ادامه خواهد داشت

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش با اشاره به برگزاری رویداد دوسالانه فرهنگی رسانه‌ای نیروهای مسلح، گفت: شناخت ظرفیت‌های درونی نیروهای مسلح در زمینه‌های فرهنگی و رسانه‌ای یکی از دستاوردهای مهم این رویداد بود که این مسیر ادامه خواهد داست.

به گزارش مشرق، امیر سرتیپ دوم شاهین تقی‌خانی معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش در برنامه‌ای تلویزیونی با اشاره به برگزاری نخستین دوره دوسالانه فرهنگی رسانه‌ای نیروهای مسلح، اظهار کرد: مقدمات برگزاری این رویداد از ابتدای امسال آغاز و اختتامیه آن به تازگی در سه روز برگزار شد. برگزاری کارگاه‌های آموزشی، اکران و نقد و بررسی برخی از آثار دوسالانه بخشی از اختتامیه این رویداد بود و در روز سوم نیز در مراسمی آثار برگزیده نخستین دوسالانه فرهنگی رسانه‌ای نیروهای مسلح معرفی شدند.

وی به زمینه‌های برگزاری دوسالانه فرهنگی رسانه‌ای نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: در مجموعه نیروهای مسلح رویدادهای امید و افتخارآفرین بسیاری در حال اجراست. پوشش این اتفاقات در رسانه ملی و رسانه‌های دیگر همواره یکی از دغدغه‌های روابط عمومی‌های نیروهای مسلح به ویژه دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) است. برگزاری این رویداد زمینه‌های بررسی این اتفاق و همچنین زمینه‌های نقد و بررسی آثار تولیدی برای متولیان را ایجاد کرده و موجب ارتقای کمیت و کیفیت تولیدات خبری نیروهای مسلح می‌شود.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش درباره آثار رسیده این دوسالانه اظهار کرد: بیش از ۹۰۰ اثر برای نخستین دوسالانه فرهنگی رسانه‌ای نیروهای مسلح ارسال شده بود که بخشی از آثار مربوط به شاغلین در نیروهای مسلح و بخشی نیز از خارج نیروهای مسلح بود. ۲۳۲ اثر در قالب فیلم، مستند، خبر و موشن‌گرافی در مرحله نخست انتخاب و برای داوران ارسال شد. ۱۱ داور این دوسالانه نیز متخصصان شناخته شده کشوری از خارج نیروهای مسلح اما آشنا با شرایط و مسائل نیروهای مسلح بودند.

وی افزود: نخستین دوره دوسالانه فرهنگی رسانه‌ای نیروهای مسلح به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با سیاست‌گذاری دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) و همچنین با همکاری خوب معاونت‌های فرهنگی و روابط عمومی سازمان‌های نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، فرماندهی انتظامی و وزارت دفاع اتفاق افتاد.

رئیس نخستین دوسالانه فرهنگی رسانه‌ای نیروهای مسلح «نما» درباره دستاوردهای این رویداد عنوان کرد: شناخت ظرفیت‌های درونی نیروهای مسلح در زمینه‌های فرهنگی و رسانه‌ای یکی از دستاوردهای مهم این رویداد بود. همچنین از سوی فرزندان و همسران کارکنان نیروهای مسلح و فرزندان شهدا نیز آثاری به این دوره از رویداد ارسال شد و بنا به نظر داواران تعدادی از این آثار جزو کارهای برجسته بودند.

وی افزود: ظرفیت‌های درونی و امیدآفرین نیروهای مسلح در حوزه‌های فرهنگی و رسانه‌ای می‌تواند در معرفی جنبه‌های اقتداری نیروهای مسلح به عموم مردم کمک کند. جلوه‌ها و شاخص‌های اقتدار نیروهای مسلح همواره بخش مورد توجه افکار عمومی بوده و ما می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌ها، بخشی از آن را در معرض دید مردم قرار دهیم.

امیر تقی‌خانی به دیگر دستاوردهای این رویداد اشاره کرد و افزود: در کنار شناخت ظرفیت‌های درونی نیروهای مسلح، ظرفیت ارائه دستاوردهای نیروهای مسلح برای ما مشخص شد. ما به خوبی می‌توانیم دستاورهای عزت‌آفرین نیروهای مسلح را در کشور با اقدامات فرهنگی و رسانه‌ای باز عرضه کنیم. خبرهای خوب نیروهای مسلح جای پردازش بسیاری در قالب‌های مختلفی دارد و باید سعی کنیم که این اقدامات خوب تنها در قالب خبر منعکس نشود و از قالب‌های دیگر برای انعکاس آن در بین مردم استفاده کنیم.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش در پایان درباره چشم‌انداز این رویداد گفت: این مسیر با برنامه ریزی و اقدامات ذیل آن ادامه خواهد داشت و با توجه و همراهی ستاد کل نیروهای مسلح، دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا(مدظله‌العالی)، مجموعه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرماندهی انتظامی کشور و وزارت دفاع این رویداد در سال ۱۴۰۲ در سطح داخلی و پس از آن و با یک فراخوان عمومی در سطح ملی در سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس