به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: روزنامه اعتماد روز گذشته در گزارشی به پیشنهاد بستن تنگه هرمز به روی کشتی‌های تجاری غربی توسط مدیرمسئول کیهان و پیگیری آن از سوی نمایندگان مردم در مجلس پرداخت و نوشت: «شریعتمداری ۲۳ آذرماه در قالب یادداشتی که در روزنامه کیهان منتشر شد، نوشت: «جمهوری اسلامی ایران حق دارد و می‌تواند در صورتی که منافع ملی خود را در مخاطره ببیند، تنگه‌ هرمز را به روی تمامی کشتی‌های نفتکش و حتی کشتی‌های حامل کالای تجاری و تسلیحاتی ببندد.» شریعتمداری طی روزهای اخیر و پس از افزایش تنش‌ها میان ایران و اروپا هم این ایده تکراری خود را در گفت‌وگو با خبرگزاری‌های اصولگرا دوباره تکرار کرده است. ایده شریعتمداری اما این روزها شرکایی نیز میان اصولگرایان پیدا کرده است. ۳روز قبل بود که توییتی به نقل از زهرا شیخی، نماینده مردم اصفهان منتشر شد. شیخی در توییت خود در واکنش به تنش‌های اخیر با اروپا نوشت: «وقت مماشات نیست، همه کشورهای جهان عوارض عبور از تنگه‌ها را می‌گیرند... اروپاییان بابت امنیت کشتی‌هایشان باید به سپاه ما خراج دهند.»؛.. ۲ بهمن‌ماه خبری به نقل از محمدحسن آصفری عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی منتشر شد که نشان می‌داد مجلس به‌دنبال ارائه یک طرح دوفوریتی برای محدودسازی تردد کشتی‌های اروپایی در تنگه هرمز است. آصفری اعلام کرد مجلس به‌دنبال طرحی است که محدودیت تردد کشتی‌های تجاری اروپایی در تنگه را به‌دنبال داشته باشد.»

این روزنامه در ادامه همچنین به نقل از یک استاد دانشگاه نوشت: «هر نوع اقدامی برای بستن این تنگه تبعات سنگینی را برای ایران به همراه خواهد داشت... جدا از بحث برجام، موضوع همکاری نظامی ایران با روسیه هم برای کشورهای اروپایی مطرح است. در این شرایط ایران باید در حوزه سیاسی، نظامی و ارتباطی به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که مناسبات ارتباطی‌اش با همه جهان در وضعیت عادی قرار بگیرد. دست زدن به اقداماتی که بر آتش تنش‌ها بدمد نه به نفع ایران است، نه به نفع کشورهای منطقه».

گفتنی است مدیرمسئول کیهان در یادداشت ۲۲ آذرماه از بستن تنگه هرمز به روی نفتکش‌ها و کشتی‌های تجاری کشورهای یادشده به‌عنوان یکی از اهرم‌های قدرتمند و پشیمان‌کننده برای مقابله با جنایات آمریکا و اروپا یاد کرده بود با این استدال منطقی و قانونی که اولاً تنگه هرمز، دومین تنگه پرترافیک دنیاست که روزانه نزدیک به ۱۸ میلیون بشکه نفت که معادل ۴۲ درصد نفت‌خام حمل‌شده جهان توسط نفتکش‌هاست، از آن عبور می‌کند، ثانیاً جمهوری اسلامی ایران با استناد به کنوانسیون‌های ۱۹۵۸ ژنو و ۱۹۸۲ جامائیکا که موضوع آن «نظام حقوقی آبراه‌های بین‌المللی و حق عبور کشتی‌هاست» حق دارد و می‌تواند در صورتی که منافع ملی خود را در مخاطره ببیند، تنگه‌ هرمز را به روی تمامی کشتی‌های نفتکش و حتی کشتی‌های حامل کالای تجاری و تسلیحاتی ببندد و دلیلی ندارد که کشورهای متخاصم از تنگه‌ای که در آب‌های سرزمینی کشورمان قرار دارد اجازه عبور داشته باشند. این حق مسلم و قانونی ایران است که به کشتی‌های نفتکش و شناورهای حامل کالای تجاری متعلق به کشورهای متخاصم اجازه عبور از تنگه هرمز را ندهد.

این مطالبه تا حدی بر مستندات قانونی و حقوقی استوار است که نمایندگان مجلس نیز براساس آن اقدام به نگارش طرحی دوفوریتی برای محدودسازی تردد کشتی‌های کشورهای غربی برای مقابله با اقدامات خصمانه آنها علیه ملت ایران کرده‌اند.

اما متاسفانه طیف مدعی اصلاحات مدت‌هاست در کنج عافیت بدون توجه به واقعیات فضای بین‌الملل، تنها راه را تقلیل امنیت ملی، زندگی در سایه مذاکرات نااستوار بر سر داشته‌ها و دستاوردهای کشور و تسلیم‌طلبی در برابر دشمن معرفی می‌کنند.

این جریان حتی زمانی که رئیس‌جمهور مورد حمایت‌شان نیز در واکنش به تهدید دولت ترامپ مبنی بر به صفر رساندن صادرات نفت ایران، موضوع بستن تنگه هرمز به روی کشتی‌های آمریکایی را مطرح کرده بود، در مواضعی از سر خفت او را این‌گونه سرزنش کردند: «روحانی شیخ دیپلمات است نه سرهنگ تهدید. به این ترتیب می‌توان نوعی سیاسـت لبه پرتگاه را در جهت‌گیری‌ها و اظهارنظرهای روحانی مشاهده کرد. اگرچه به صفر رساندن صادرات نفت ایران از سوی آمریکا در حکم بازی با دم شیر اسـت، به همان میزان نیز بسته شدن تنگه هرمز از سوی ایران در حکم همین بازی است.»

تسلیم‌طلبان افراطی مدعی اصلاح‌طلبی همواره در بزنگاه‌های تاریخی در مواجهه با دشمنان ملت‌، با جریان خارجی همراهی و به‌جای قرار گرفتن در صف ملت ایران، همراهی با تحریم‌کنندگان و صف بیگانگان را ترجیح داده‌ و نسخه تسلیم پیچیده‌اند.

و بالاخره، انتظار آن بود که مدعیان اصلاحات ابتدا کنوانسیون‌های بین‌المللی درباره، «آبراه»ها را مطالعه می‌کردند و سپس به اظهارنظر در این خصوص می‌پرداختند. ولی در این خصوص نیز مانند بسیاری از موارد دیگر نظیر مذاکرات هسته‌ای بی‌آنکه از متن برجام خبر داشته و یا آن را مطالعه کرده باشند، به همین‌گونه اظهارنظرهای عوامانه بسنده می‌کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 62
  • در انتظار بررسی: 13
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    17 31
    کیهان اینقدر شلوغش نکنه ، صف ملت ایران الان ، صف نونواییه ،
    • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
      13 9
      از دیدگاه اصلاح طلبان تعامل با دنیا یعنی کُرنش در برابر یانکیستان و گدایی کردن حقوق مسلّم کشورمان از غرب!!!
    • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
      9 6
      این هم دیدگاه شکم بارگان که حتا اگر از پُرخوری در حال مرگ باشند باز هم دارند داد شکم شان را می زنند و اولویت شان شکم شان است!!!
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
      6 5
      تو آلبانی تو توالت بورو وایسا اینجا ملت همه مدل نون رو ارزان دارن
    • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
      2 0
      منافق فاسق متاسفانه فقط ترس شدید داره از استکبار...از اون طرف بخدا ایمان نداره. حل این مسئله برای هر انسانی سخته مگر اینکه ازگناه دور باشه، به کارش برسه، اگر سختی هم بود، قطعا آرامشی هم هست. امیدوار باشه. ولی منافق متاسفانه دیگه رد داده، کاریش نمیشه کرد.
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
      0 1
      اگه میتونید ببندین تنگه رو و خودتون هم پای عواقبش وایسین اگه هم نمیتونین ببندین در گاله رو واینهمه اولدرام بولدرام نکنید
  • کاظم IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    10 3
    بنظرم مناسبه یک مناظره بدارند بین شریعت مداری و یک حقوقدان مخالف
  • Ali IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    10 4
    هر کاری میکنید، فقط بازی رو تموم کنید. بسه
  • IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    13 3
    ببندید تنگه را
  • IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    15 1
    معطل چی هستید تا کی انفعال. دیگه تحریمی مونده نکرده باشند. چی رو از دست می دیم؟
  • حسن IR ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    5 6
    هوا خیلی سرده
  • امین IR ۰۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    15 2
    خدا مارو از شر افساد طلبان حفظ کنه
  • فرامرز IR ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    15 2
    تنگه هرمز راببندیم دشمنان ان موقع است که به قدرت ما پی میبرند ازچه می ترسید مگر در زمان جنگ ما با دنیا نمی جنگیدیم چه غلطی کردند بخدا تا زور نبینند هرروز گستاختر میشوند به فلسطین را نگاه کنید الان جرأت می کند به نوار غزه حمله کنند لبنان چه
  • DE ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    4 13
    مطابق قوانین بین المللی ، تنگه هرمز را نمی توانید ببندید ..
    • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
      3 2
      از دیدگاه اصلاح طلبان تعامل با دنیا یعنی کُرنش در برابر یانکیستان و گدایی کردن حقوق مسلّم کشورمان از غرب!!!
    • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
      6 0
      الآن کدام کار در دنیا مطابق قوانین بین المللی هست که بستن تنگه هرمز نیست؟!؟!؟!
  • IR ۰۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    10 1
    واقعا فقط بستن تنگه هرمز و غنی سازی ۹۵ درصد جواب دندانشکنی به غرب است.
  • IR ۰۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    10 1
    خوب ببندید و تو دهنی بزرگی به امریکا و اذناب اروپاییس بزنید.
  • IR ۰۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    7 1
    اصلاح طلبان علاوه بر انکه از وعادلات بینالمللیرچیزی نمی فهمند خودشون ازاز غربیها دفاع میکنند نه اینکه ای گروه بستن تنگه هرمز را ضرر به کشور خودمون بدانند این گروه فکر کیکنند با بسته شدن این تنگه منافع ارباب اروپاییشون بخطر بیفته
  • CA ۰۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    5 4
    ﺑﺮﻭ ﺑﺑﻨﺪ. ﺑﻪ ﺣﺎﺝ ﺣﺴﻴﻦ ﻳﻚ ﻛﺎﺗﻴﻮﺷﺎ ﺑﺪﻳﻦ ﺑﺠﺎﻱ ﺭﻭﺯﻧﺎﻣﻪ, ﻫﺮ ﺭﻭﺯ ﺑﺒﻨﺪﻩ. اﺻﻼ ﺭﻭ ﻫﻤﻪ ﺑﺒﻨﺪ. ﺑﺪﻭﻥ ﺩﻟﻴﻞ ﺩﻧﻴﺎ ﭘﺴﻨﺪ ﺑﺒﻨﺪ ﻳﻜﺒﺎﺭ ﺑﺒﻴﻨﻴﻢ ﭼﻲ ﻣﻴﺸﻪ. اﮔﺮ اﺗﻔﺎﻗﻲ ﻧﻴﻔﺘﺎﺩ ﭘﻮﻟﻴش ﻛﻨﻴﺪ. ﻋﻮاﺭﺿﻲ ﺑﮕﺬاﺭﻳﺪ ﻭاﺳﻪ ﻛﺸﻮﺭ ﻫﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﺩﺷﻤﻦ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ.
  • حمید IR ۰۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    16 8
    با همین افکارمریض وعقب افتاده سالهاست که منافع ملت ایران رابه بادداده اید. دیگران ازمیادین مشترک گازووفت درجهت رفاه ملتهایشان استفاده می کنندو ماباشعارهای مَسخرههمچنان درتضادبادنیا هستیم.
  • خون پاک مردم ایران IR ۰۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    6 5
    امید آوریم این حماقت ها باعث جنگ شود ان شاءالله
  • علی IR ۰۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    6 7
    اولا که کشورهای حوزه خلیج فارس به همان اندازه که شکننده اند به همان اندازه قدرتمندن سالیان سال پیشرفته ترین هواپیما و سیستم دفاع موشکی دارن میخرند در ثانی ما از درون انسجام قبلی رو نداریم و معادلات کلا به ضرر ماست که اقدام نظامی کنیم
  • US ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    7 4
    اين اصلاح طلبان بيجاره و بزدل حاضرند ايران را دو دستى تقديم دشمنان بدهند تا تنش كمتر بشود .اين احمق ها نميدانند كه حتى شلوار خودرا هم در بياورند و تقديم بكنند باز هم دشمنان از خباثت خود دست بر نخواهند داشت . تنها راه جلوكيرى از خباثت آنها پاسخ دندان شكن به خباثت هاى آنها ميباشد كه آنهم همان بست هرمز است . مردم از مجلس شوراى. اسلامى خواستار قانونى است كه هر چه زودتر باين خواسته مردم جامه عمل بپوشاند و تنگه هرمز را ببندد.
  • US ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    5 2
    اين اصلاح طلبان بيجاره و بزدل حاضرند ايران را دو دستى تقديم دشمنان بدهند تا تنش كمتر بشود .اين احمق ها نميدانند كه حتى شلوار خودرا هم در بياورند و تقديم بكنند باز هم دشمنان از خباثت خود دست بر نخواهند داشت . تنها راه جلوكيرى از خباثت آنها پاسخ دندان شكن به خباثت هاى آنها ميباشد كه آنهم همان بست هرمز است . مردم از مجلس شوراى. اسلامى خواستار قانونى است كه هر چه زودتر باين خواسته مردم جامه عمل بپوشاند و تنگه هرمز را ببندد.
  • IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    3 8
    نه تسلیم ،نه بستن تنگه ...مذاکره،، نه انقلابی ها ،مذاکره متخصصین
  • IR ۰۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    6 6
    مردم اگر آرامش میخواهند باید جنگ طلبان رو از کشور بیرون بیندازند
  • فرهنگ IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    5 4
    متاسفانه آقایانی که در آن بالا نشستند همه جوانب کار را هیچ وقت نمی سنجد و و نسنجیده کا ی انجام می دهند که دود آن فقط به چشم مردم می رود و برای آنها هیچ ضرری ندارد.
  • نا شناس IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    4 4
    ای روزنامه توسط آقای کروبی جانشین فتنه ۸۸ مدیریت می شود قطعا بی اعتماد است
  • متین IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    5 5
    وقتی میتوانیم مردم خودمونو از گشنگی و فلاکت بکشیم چرا جنگ
  • Aliamin IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    5 2
    اغتشاشات اخیر این روشنگری را به همراه داشت که چهره ی واقعی برخی به ظاهر اصلاح طلب و در واقع غرب پرست و خود باخته ی محقر، آشکار تر بشه.
  • یحیی IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    6 5
    سئوال این است ایا تنگه رابستید میتوانید نگه دارید در زمان چنگ هم معادل این کار را با کشتی هایی که با پرچ کویت تردد داشت در تنگه انجام شد تنگه را مین گذای کردید پای امریکا را به جنگ باز کردید و کشتی های سهند ما را زدند لطفا مردم را فریب ندهید ارتش ما در مقابل ارتش امریکا قابل قیاس نیست حالا که پای اروپا را هم پیش میکشید بماند و اما اتفاقا جنگ ما به نفع کشورهای منطقه است همین تنگه را هم از ما میگیرند با دنیا مماشات کنید.
  • IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    5 2
    [روزنامه های اصلاحاتی = تفاله های ماله کش غرب]. هرگز از این ها بویی از مسلمانی و میهن دوستی استشمام نخواهید کرد. اغلبشون سر از BBC و شبکه های معاند درمیارن و می شوند یک معاند دین ستیز و مزدور ششدانگ.
  • IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    4 1
    آیا نباید یک روزی این موش های فاضلاب و سربازان اسرائیل رو جمع کنیم؟
  • IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    0 4
    مگه نمیگید درگیر جنگ داخلی هستیم ؟ کدوم کشور وقتی درگیر جنگ داخلی هست میاد با بقیه جنگ میکنه ،مردونگی میخواد بستن یک تنگه بینالمللی
  • IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    3 3
    انگار پیام دنیا در سارمان ملل و پیام اروپا از پارلمانشون بهت نرسیده ؟ احتمالا مقاله مربوط به ۶ ماه پیش هست
  • ایرانی IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    4 1
    سالها است که ما تحت تحریم های سخت امریکا هستیم ولی هیچ کاری نکردیم فقط هر سال حقوق ها را افزایش دادیم و بدنبال آن تورم و تورم و این چرخه هرسال تکرار میشود .چرا این کشور بزرگ با این همه متخصص دلار را از زندگی مردم حذف نکردند ؟ حالا هم بهترین کار برای مقابله با امریکا و اذناب آنان بستن تنگه هرمز است اگه قرار است دیگی که بجوشد برای ما نجوشد کله خر درآن بجوشد
  • علی اصغر از تهران IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    5 6
    حرفهای بچه گانه تنگه را میبندیم
  • حقگویان IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    4 4
    با سلام و عرض ادب ! اینقدر که بفکر انتقام از اروپا و آمریکا هستید و این همه شعار میدهید و حرف میزنید و تهدید میکنید! لطفا بجای اینها به فکر سر و سامان دادن به مشکلات داخلی و بهترکردن اوضاع معیشتی مردم و حل کردن مشکل بیکاری جوانان افسرده و مجرد و این همه فقر و گرانی و فسادی که مثل سرطان رشد کرده و کل کشور را آلوده کرده است ! شک نکنید که صبر خداوند هم حدی دارد و بترسید از روزی که صبر خدا تمام شود!
  • IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    6 1
    آقای شریعتمداری ، کشوری که اکثریت مواد اولیه تولید را از خارج می آورد و مشکلات تورم ، اختلاس ، رانت آقازاده ها بیداد میکند !!!
  • IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    4 6
    خدای من ببین چه کسایی تو این کشور بودجه میگیرن تنگه هرمز یه تنگه بین المللی که که ما یه طرفش هستیم کامل در خاک کشور ما نیست که مثل مثلا مصر بخوایم مدیریتش کنیم دوما شما حالیتون میشه در صورت بستن یه تنگه بین المللی اولا اجماع جهانی علیه کشور درست میکنید و ثانیا کشور رو وارد یه جنگ اول با همسایه ها ی خودمون میکنید بستن تنگه مهم نیست این که چه مدت میتونید اون تنگه و مسدود نگه دارید مهمه فکر می‌کنید دنیا میشینه و مارو نگاه میکنه
    • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
      1 6
      بالاخونت دادی اجاره تنگه هرمز از نامش هم معلومه برای ايران است وهروقت که‌ اراده‌ کند می تواند آن را ببندد وترددریایی رامدیریت کند
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
      1 0
      مگه به اسمه ؟
  • محسن IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    1 1
    از اون روزی که انیقدر اختلاف افتاد بینمون بدبخت شدیم.(اصلا این به اصطلاح جناح ها طوری با هم حرف میزنن انگار دشمن هم هستن) و تا این اختلافات رو به حدی که برای مملکت نتیجه‌ی مثبت داشته باشه (و از این حالت دشمنانه دربیاد) نرسونیم، اوضاعمون همینه.
  • ابراهیم IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    4 1
    تا موقعی که لفاظی مجض در کار یاشد وصورت عملیاتی بخود نگیرد نتیجه ای حاصل نمیشود. در اسرع وقت باید تنگه هرمز بسته شودتا جبهه عربی غربی عبری حساب کار دستشان بیاید
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    3 2
    مملکت رو به این وضع رسوندن!!! چون تفاوت منطق تعامل و مذاکره و حفظ منافع ملی رو با تسلیم برده شدن نمی فهمند
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    4 1
    دیگه اصلا از npt هم خارج بشید تا ببینیم حرفتون حرفه یا نه
  • مصطفی IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    2 0
    نه تنگه هرمز بسته میشود، نه مذاکره میکنیم و نه جنگ میشود
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    3 1
    جرأت بستن تنگه ی هرمز رو ندارن
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    3 1
    چرا حرفی میز نید که نمیتونید عمل کنید ؟ چه تهدید باشه چه وعده .
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    4 0
    خب ببندید مخصوصا الان که حاکمیت یکدست شده اروپا هم بهانه دست شما داده بسم الله این گوی و میدان
  • مهران IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    1 0
    بله ...راست میفرمایید اونوقت کشورهای اروپایی هم میگویند وقتی میتوانیم مسیرهای جایگزین را استفاده کنیم خب دلیل ندارد از تنگه هرمز رد شویم ...اصلا جمهوری اسلامی تنگه هرمز رو با بتن ببندد ...
  • US ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    1 0
    اگر قرار بر اين است كه هر چه آمريكا بخواهد ما بگيم چشم ديگر چرا انقلاب كرديم . محمدرضا اين چشم گفتن را بخوبى انجام ميداد و نوكر دست به سينه در مقابل آمريكا بود . اصلا معناى انقلاب را ميفهميد يعنى چه؟ يك ملت انقلاب كرد كه زور نشنود .چرا در مقابل خباثت هاى آمريكا مماشات ميكنيد ؟ مردم ديگر از اين بى مبالاتى هاى شما خسته شده اند. چرا نمى فهميد كه هر وقت كوتاه آمديد بيشتر متضرر شديد و هر وقت انقلابى رفتار كرديد دشمن عقب نشست است. تنگه هرمز را اكر يك ماه ببنديد آمريكا و غرب به غلط خوردن مى افتد.آنها حتى سوخت براى جنك هم نخواهند داشت. اگر اين كار را بكنيد مردم از شما حمايت خواهند كرد.
  • US ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    1 1
    اگر قرار بر اين است كه هر چه آمريكا بخواهد ما بگيم چشم ديگر چرا انقلاب كرديم . محمدرضا اين چشم گفتن را بخوبى انجام ميداد و نوكر دست به سينه در مقابل آمريكا بود .
  • م ح IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    2 2
    شما تنگه هرمز را ببندید...غمیتون نباشه این بنجل های نجس غربی هیچ غلطی نمیکنند... اینا فقط تو جنگ رسانه وتبلیغات خودشون را باد میکنند....
  • حسین IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    1 0
    در شرایط فعلی فقط دو راه هست ،راه اول تسلیم شدن که ریسک بالایی داره و امکان داره دوباره بعد از توافق امریکا زیر قولش بزنه و اینبار با دلار ۱۰۰ تومن مواجه بشیم ،را دوم مقاومت ولی اگر مسئولین راه دوم رو انتخاب کردند باید شرایط و زیر ساخت ها رو هم مهیا کنند ،ابتدا باید وضع معیشت مردم مشخص بشه و کالاهای اساسی با قیمت تعاونی و یا کپنی در اختیار مردم قرار بگیره و بعد از اون دولت بصورت جدی برای کوچک سازی و واگذاری شرکت های دولتی اقدام کنه و با مدیران نجومی بگیر ،ردنت خواران و بانکهای متخلف هم به هیچ عنوان مماشات نشه ،جور دیگری نمیشه در برابر باج خواهی های امریکا ایستاد،باید اینقدر جلوی ریخت و پاش ها گرفته بشه که دولت نیازی به فروش نفت نداشته باشه.
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
      0 0
      تسلیم منطورت چیه دقیقن و ، دقیقن چه ریسکی داره ؟
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    3 0
    کی قراره زندگی نرمال تجربه کنیم؟
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    1 0
    تنگه هرمز اهرمی است در اختیار ایران. دست گرفتن این اهرم ب مثابه استفاده صد در صدی نیست. می‌توان اسلحه در دست داشت اما شلیک نکرد. دست بالا داشتن خواست تمام کشورهاست. البته عده ای مخالف هستند!!!
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    2 0
    برای شعارهای تو خالی ...
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    2 0
    ده ساله میخواد ببنده، ببندش همه رو راحت کن
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    1 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس