خطر «کم‌گل‌ترین آقای گل تاریخ لیگ برتر» با حضور مهاجمان پر سروصدا!

تعداد گل‌های به ثمر رسیده بازیکنان در جدول آقای گلی بیست و دومین دوره لیگ برتر فوتبال از وجود یک خطر مهم آن هم با حضور مهاجمان پرسروصدا حکایت می‌کند.

به گزارش مشرق، نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال ایران از هفته گذشته آغاز شده و قرار است هفته هفدهم فردا و جمعه برگزار شود. در حالی که در بالا و پایین جدول رده‌بندی رقابت سختی بین تیم‌ها در جریان است اما این رقابت آنچنان که باید و شاید در بین بازیکنان وجود ندارد.

جدول آقای گلی، یکی از مهمترین آمارهای هر مسابقات است که آمار گلزنی بازیکنان را نشان می‌دهد. آمار بهترین بازیکن پاسور و بهترین دروازه‌بان (از لحاظ بسته نگه داشتن دروازه) دیگر آماری است که معمولاً در معرفی بازیکنان شاخص هر لیگ لحاظ می‌شود.

فوتبال ایران که زمانی مهد مهاجمان بزرگ و نامداری بوده، مدتی است با فقر گلزنی روبه‌رو شده و در سال‌های اخیر بیشتر مهاجمان خارجی همچون لوسیانو پریرا، کی‌روش استنلی،‌گادوین منشا و شیخ دیاباته جور عنوان آقای گلی فوتبال ایران را به دوش کشیده‌اند. هرچند فوتبال ایران امروز مهاجمان بزرگی چون مهدی طارمی و سردار آزمون را در سطح اول اروپا دارد ولی با آمارهای گلزنی بازیکنان داخلی مشخص است که پیدا شدن جایگزین این بازیکنان در لیگ ایران کار ساده‌ای نیست.

بیشتر بخوانید:

«ژو»؛ مهاجم مد نظر استقلال کیست؟ +عکس

در پایان ۱۶ هفته لیگ برتر در صدر جدول گلزنان یورگن لوکادیایی قرار دارد که تنها ۹ هفته در خدمت پرسپولیس بود و از این تیم جدا شد. این بازیکن هلندی در این مدت کم توانست ۶ گل به ثمر برساند. در کنار او محمد عباس‌زاده از تراکتور نیز موفق شده خودش را به آمار ۶ گل زده برساند تا از شانس بالایی برای آقای گلی در لیگ کم‌گل ایران برخوردار باشد.

در رده بعدی حامد شیری از نساجی ایستاده که به عنوان یک مدافع به نوعی جور مهاجمان گل‌نزن لیگ را کشیده و ۵ گل زده که البته ۴ گل این بازیکن از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده است. ایوب کلانتری از نساجی مازندران، شهریار مغانلو و رامین رضاییان از سپاهان، رضا شکاری از گل گهرسیرجان، کوین یامگا و محمد محبی از استقلال، عارف رستمی از مس کرمان و سجاد بازگیر از ملوان بازیکنانی هستند که با ۴ گل زده در رده چهارم قرار دارند.

تسنیم نوشت، همانطور که از این فهرست مشخص است، فقر گلزنی در لیگ برتر ایران بیداد می‌کند و در صورتی که این فرمان ادامه داشته باشد، می‌توان پیش‌بینی کرد، آقای گل این فصل لیگ برتر حدود ۱۲ گل می‌زند؛ اتفاقی که در تاریخ لیگ برتر بی‌سابقه است. این در حالی است که در لیگ ایران رضا نوروزی با فولاد ۲۴ گل و رضا عنایتی و کریم انصاری‌فرد با ۲۱ گل در با تیم‌های استقلال و سایپا سابقه آقای گلی دارند.

در صورتی که روند گلزنی بازیکنان لیگ برتر به همین شکل ادامه پیدا کند، خطر «کم‌گل‌ترین آقای گل تاریخ لیگ برتر» شدیداً احساس می‌شود و ممکن است آقای گل امسال کمتر از ادموند بزیکِ سپاهان در فصل ۸۲-۸۱ که ۱۳ گل زد، گل به ثمر برساند و آقای گل شود.

جدول آقای گل‌های ادوار لیگ برتر به شرح زیر است:

لیگ برتر فوتبال ,

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • همشهری IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 0
    سلام مشرق جان صبح شما بخیر وسلامتی! یک آقا یا خانم در پیامهایتان که منتشر کردید خیلی دم از حق و باطل و نفاق و منافق زده و نظرات محترم دیگران را تفسیر به رای کرده ! لطفا به ایشان بفرمائید که جناب حزب باد! و متعصب و بی منطق ! خودت کور و کر و منافق هستی ! لطفا کمی قبل از حرف زدن اندیشه کن ! ما ادعایی نداریم ولی آدمهای پرادعا حرفهای بی اساس میزنند ! عزت زیاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس