توضیحات کنعانی در پی اعلام فهرست تحریمی ایران علیه اتحادیه اروپا

سخنگوی وزارت خارجه توضیحاتی درباره اعلام فهرست تحریمی ایران علیه اتحادیه اروپا و رژیم انگلیس داد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در دفاع از منافع ملی خود اراده‌ای راسخ دارد.

به گزارش مشرق، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در پی اعلام فهرست تحریمی کشورمان علیه اتحادیه اروپا و رژیم انگلیس اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در دفاع از حاکمیت، منافع ملی و ارکان رسمی و اقتدارآفرین خود عزم و اراده‌ای راسخ دارد و در مسیر تحقق آن در چارچوب اصول و سیاست‌های کلان سیاست خارجی، موازین روشن حقوق بین الملل و اصل برابری حاکمیت دولتها مصمم است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: در این راستا و در واکنش به اتخاذ سیاست‌های مخرب، تقابلی و غیرقابل توجیه از سوی رژیم انگلیس در تاریخ ۳ بهمن ماه و نیز قطعنامه غیرقابل قبول اتحادیه اروپا در تاریخ ۲۹ دی ماه و مصوبه ۳ بهمن شورای وزیران اتحادیه اروپا ناظر به وضع تحریم‌های جدید علیه برخی اشخاص، نهادها و شرکت‌های ایرانی، جمهوری اسلامی ایران فهرست جدیدی از اشخاص و نهادهای تحریم شده اروپایی و انگلیسی را اعلام نموده است.

‌وی اظهار داشت: این اشخاص، نهادها و شرکت‌ها وفق مصوبات مراجع ذیربط و به عنوان عمل متقابل به دلیل اقدامات عامدانه آنها در حمایت از تروریسم و گروههای تروریستی، ترویج و تحریک به تروریسم و خشونت و نفرت پراکنی که موجب اغتشاش، خشونت، اقدامات تروریستی و نقض حقوق بشر ملت ایران گردیده است، تحت تحریم قرار گرفته اند. همچنین در اقدام اخیر، اهانت کنندگان به مقدسات اسلامی و قرآن کریم نیز تحریم شده اند.

کنعانی در پایان تصریح کرد: وزارت امور خارجه همگام و همصدا با آحاد مردم، دولت، مجلس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه، ضمن محکوم کردن قاطع هرگونه اقدامات و اظهارات مداخله جویانه و مغایر با قواعد حقوق بین‌الملل، حمایت کامل خود را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نماد ارزش‌های مقدس و ملی ایران اسلامی و نیروی پیشتاز در مبارزه با اشکال گوناگون تروریسم و افراطی گری اعلام می‌دارد و در این مهم هیچ گونه تردیدی به خود راه نخواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • US ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 0
    بیشتر ایرانی های مزدور در پارلمان آنها مثل امید نوری پور کجای تحریم‌ها بودند
    • جعفر IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      1 0
      تحریم داخلی رو بشکن بعد به دور زدن تحریم و تحریم دیگران بیندیش، تحریم صنعت خودرو توسط ایرانخودرو و سایپا (آزاد سازی قیمت در کنار آزاد سازی واردات شعار ایرانخودرو و سایپا : فقط ما میاریم، ما میسازیم و به هر قیمتی دلمان بخواهد میفروشیم، کسی جز ما هم نمیتواند خودرو وارد کند، اگر وارد کند قاچاق محسوب و روانه زندان خواهد شد.... باریکلا دولت انقلابی)
  • US ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    1 1
    گروسی داره میاد ،بهترین سورپرایز این است که وی را با هیات همراه ببرید کویر لوت و تست بمب اتم رو از نزدیک تماشا کنند.
  • US ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    0 0
    این بدرد نمیخوره. رسما اعلام کنید نام افراد و نهادهای تحریم شده اروپا رو تا ملت بفهمه شعار الکی نیست. وقتی رسانه ای بشه معتبره! وگرنه شعار پوچه.
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    0 0
    جهان مجددا در حال جبهه بندی شرق و غرب است و این نتیجه اقدامات توسعه طلبانه آمریکا برای پیشروی نظامی در شرق است. حدود ۲ دهه آمریکا روی خاور میانه تمرکز داشت و کشورهای این منطقه توان پاسخ نداشتن. ولی از وقتی ناتو سعی کرد در شرق اروپا پیشروی شو کامل کنه، خرس نتونست تحمل کنه. اروپایی ها هم که تا حالا افسارشون دست عمو سام بود بهت زده شدن ، و سعی میکنن به جای ابزار نظامی و رویارویی مستقیم با روسیه از تحریم اقتصادی استفاده کنن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس